Just nu funderar jag på... Del 3

Jag känner alltid en liten bommullskänsla i kroppen när jag dricker något alkoholhaltiga, eller iaf när det är så starkt som starköl. Trodde i mn enfald att alla kände den känslan. 😅
Det har jag också trott. Det kan väl knappast gå en förbi att man är alkoholpåverkad? Jag känner av det efter ungefär en halv portion alkohol. Bommullskänsla är en ganska bra beskrivning tycker jag.
 
Jag känner alltid en liten bommullskänsla i kroppen när jag dricker något alkoholhaltiga, eller iaf när det är så starkt som starköl. Trodde i mn enfald att alla kände den känslan. 😅
Man lär sig något nytt varje dag ;) Jag får inte den känslan om det inte är väldigt starkt. En cider (eftersom jag inte dricker öl) får inte den effekten hos mig om det inte är något speciellt. Typ som efter min operation, då fick jag den känslan. Men annars inte. Och med väldigt starkt så menar jag typ 15%, och det är inte många cider/öl som är så starka.
 
Man lär sig något nytt varje dag ;) Jag får inte den känslan om det inte är väldigt starkt. En cider (eftersom jag inte dricker öl) får inte den effekten hos mig om det inte är något speciellt. Typ som efter min operation, då fick jag den känslan. Men annars inte. Och med väldigt starkt så menar jag typ 15%, och det är inte många cider/öl som är så starka.
Jag får känslan på första klunken 4,5% alkoholhaltigt. Men jag är känslig, vilket är en stor del i varför jag dricker så sällan.
 
Jag får känslan på första klunken 4,5% alkoholhaltigt. Men jag är känslig, vilket är en stor del i varför jag dricker så sällan.
Jag är väldigt okänslig. Behöver dricka typ 3 shot i timmen för att vara salongsberusad till känslan. Vad jag faktiskt har för alkoholhalt i blodet vet jag inte. Men jag dricker så extremt sällan också, har lite svårt att se poängen när jag inte känner nånting förens jag har druckit mängder. Och det finns massor alkoholfritt som är godare dessutom.

Just det, förutom om jag dricker glögg. Då känner jag av det fort, men det försvinner fort igen också.
 
Jag får känslan vid 8% öl inte vanlig starköl. Men har nog aldrig druckit helt alkohol fri öl då dricker jag heldre vatten eller läsk.
Alkoholfri öl är perfekt, ölsmak utan alkoholverkningar - läsk är odrickbart. Jag tycker i alla fall att det är en mycket bra uppfinning. Men vatten är också finfint, men bra med variation!
 
Och hur ska man bevisa att det var starköl i burken man just druckit ur? Finns ju inget som säger att man inte kan ha hällt i det själv efter man öppnat? Svårt att bevisa- om inte alla burkar har det problemet.
 
Tycker inte bara det beror på hur van man är att dricka och hur bra/dåligt man tål alkohol, det är smakskillnad på alkoholfri öl och starköl. Man smakar skillnad.
Det kräver dock ändå att man har smakat tillräckligt mycket för att veta skillnaden tänker jag. Jag skulle tex inte kunna göra den skillnaden på öl. På cider? Osäker.
 
Tycker inte bara det beror på hur van man är att dricka och hur bra/dåligt man tål alkohol, det är smakskillnad på alkoholfri öl och starköl. Man smakar skillnad.
Ja eller om man sitter och äter och pratar när man dricker kanske. Inte alltid man tänker på det.
 
Och hur ska man bevisa att det var starköl i burken man just druckit ur? Finns ju inget som säger att man inte kan ha hällt i det själv efter man öppnat? Svårt att bevisa- om inte alla burkar har det problemet.
Ur den batchen har förmodligen alla burkar det problemet.
 
Jag känner alltid en liten bommullskänsla i kroppen när jag dricker något alkoholhaltiga, eller iaf när det är så starkt som starköl. Trodde i mn enfald att alla kände den känslan. 😅

Jag känner också av alkohol även i liten mängd om drycken är stark (cider 0,5 känner jag inte av). Jag kan känna mig "berusad" även om jag druckit alkoholfritt i en situation som är lik att jag kunde druckit alkohol (dvs placebo), men inte tvärtom, att jag inte skulle känna av alkoholen om jag trott att jag druckit alkoholfritt. Jag trodde nog också att de flesta skulle känna skillnad på 0 och 8%, åtminstone en hel burk, men då är jag faktiskt tacksam för att jag tillhör dem som känner av 🙂 Nu tror jag inte att förväxling sker särskilt ofta så jag är verkligen inte orolig, men ändå.
 
Det kräver dock ändå att man har smakat tillräckligt mycket för att veta skillnaden tänker jag. Jag skulle tex inte kunna göra den skillnaden på öl. På cider? Osäker.
Jag är ingen van drickare, jag dricker sedan många år inte ens alkohol, men nog skulle jag smaka skillnad på en starköl och alkoholfri öl. alkoholfri öl luktar "öl" och smakar "öl", en starköl luktar lite alkohol på något vis också ovanpå öllukten och smaken av alkohol är förstås rätt distinkt också.

Dessutom- kanske om man är van drickare, men jag är inte det, så det låter jag vara osagt, så gör alkohol ölen godare (därför sägs det vara svårt att få till en god alkoholfri öl som smakar öl), så hittar man en riktigt jäkla god öl (jag föredrar dansk, föredrog, mina smaklökar är över 20 år förlegade här) som uppfyller lukttestet och smakttestet så behöver man inte ens vänta på alkoholkänslan i kroppen som @parellikusken beskrev så bra. Den får jag också och den avskyr jag, får vid minsta lilla och gjorde att jag slutade dricka alkoholhaltigt.

På cider skulle jag absolut kunna känna skillnad på cider med och cider utan alkohol, redan med 4 i alkoholhalt i.
 
Funderar på om jag ska gå till Willys och handla. Det är inte så varmt än så borde passa på … eller så går jag imorgon på fm, tror det ska vara svalare då. 🤔
 
Jag funderar på varför jag det senaste dygnet har haft en känsla av att en viss person behöver mig. Vi känner varandra lite ytligt, men brukar inte umgås direkt, men vi har familjeband.

Jag beslöt att följa henne på instagram, så hon kan skicka ett meddelande om det nu faktiskt skulle vara så att hon på något vis behövde kontakta mig. Men den konstiga känslan har följt mig hela dagen. Mystiskt.
 
Jag funderar på varför jag det senaste dygnet har haft en känsla av att en viss person behöver mig. Vi känner varandra lite ytligt, men brukar inte umgås direkt, men vi har familjeband.

Jag beslöt att följa henne på instagram, så hon kan skicka ett meddelande om det nu faktiskt skulle vara så att hon på något vis behövde kontakta mig. Men den konstiga känslan har följt mig hela dagen. Mystiskt.
Kontakta henne själv och fråga hur det är?
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
576
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 123
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 732
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp