Just nu funderar jag på... Del 3

Funderar på varför jag inte kunde fått lite längre armar, så jag når att klia mig på hela ryggen.
Undrar om det skulle se konstigt ut ifall de vore 5-10 cm längre. 🤔
 
Jag funderar på det här med banningar på forumet. På senaste tiden har jag sett flera användare som har blivit bannade, som jag upplever som i normala fall väldigt välspråkade och lugna, som jag aldrig hade tänkt mig ens skulle kunna bli bannade. Och så bara poff så är de bannade, och givetvis går det inte att ta reda på varför, det här till att sådana saker är raderade.

Men det får mig att fundera på om stämningen har ändrats eller om moddandet har ändrats? Eller är det bara tillfälliga hjärnfisar som har lett till dåligt beteende?

Ingen nämnd eller utpekad alls.
@Gunnar har ju skrivit om det på Bukefalos-forumet. Något om att det blir automatisk banning efter ett visst antal varningar. Tror jag.
Du kan ju kolla där vad det står.
 
Kan tyvärr inte hitta det. Men tack för upplysningen!
Jag klipper in något jag skrev i en Dagbok, men som väl egentligen borde ha hamnat under Bukefalos-forumet:
"När en moderator varnar går det ut ett standard-PM beroende av vilken typ av överträdelse det handlar om. I detta fall var rubriken Olämpligt beteende. I detta meddelande finns även en länk till inlägget det handlar om samt lite annan generell info.
Ofta kan inlägget vara borttaget, men i detta fall fanns det kvar då det var ett gränsfall.

Ibland finns det flera inlägg som är på gränsen och som leder till att det till slut känns som det behöver delas ut en varning.

Som skrivits tidigare, om man nyligen fått en eller flera varningar kan en varning för ett mindre övertramp leda till en eller flera dagars banning.

Tyvärr är det ofta så att den som varnas inte tycker att den gjort något fel, även om det ibland faktiskt kommer ett svar om att de förstod/förstår varför."

En dags avstängning behöver inte innebära att man gjort något större övertramp.
Det blir ofta så att vi håller lite extra koll på användare som tidigare passerat gränsen.
 
Kan man sätta i "större" batteri i bilen än standard? Vore skönt att slippa underhållsköra bilen när det är riktigt kallt. Egentligen använder vi bara bilen typ 1-2 ggr per vecka. Lite för lite...
 
Kan man sätta i "större" batteri i bilen än standard? Vore skönt att slippa underhållsköra bilen när det är riktigt kallt. Egentligen använder vi bara bilen typ 1-2 ggr per vecka. Lite för lite...
Ja, det brukar finnas ett intervall i kapacitet för batteri av samma storlek. Men samtidigt så ska 1-2 ggr per vecka inte vara ett problem med ett fräscht batteri om vare sig bil är trasig eller man har nån utrustning som drar ström när motorn inte är igång.
 
Ja, det brukar finnas ett intervall i kapacitet för batteri av samma storlek. Men samtidigt så ska 1-2 ggr per vecka inte vara ett problem med ett fräscht batteri om vare sig bil är trasig eller man har nån utrustning som drar ström när motorn inte är igång.
Bilen har ju en dator som är igång. GPS, temp, internet osv, som alla lite modernare bilar.
 
Men är datorn på när bilen är avstängd? Vi har en 2018 och den är inte nånting på när bilen är avstängd.
Jo det lär den vara med tanke på att den har kontakt med appen. Jag brukar använda appen för att kolla utetemperaturen genom bilens temperaturmätare.
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 855
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
576
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 123
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 728
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp