Just nu funderar jag på... Del 3

Men så tramsigt! De flesta människor har ju bröstvårtor.

Fast jag tycker faktiskt det är upp till var och en om en vill att de syns eller ej. Och som @SiZo säger, en del män reagerar verkligen på oönskat sätt när det gäller synliga bröstvårtor. Så länge våra bröst är starkt sexualiserade förstår jag verkligen önskan och behovet att inte visa upp bröstvårtorna.
 
Fast jag tycker faktiskt det är upp till var och en om en vill att de syns eller ej. Och som @SiZo säger, en del män reagerar verkligen på oönskat sätt när det gäller synliga bröstvårtor. Så länge våra bröst är starkt sexualiserade förstår jag verkligen önskan och behovet att inte visa upp bröstvårtorna.

Jag som byter om på stranden mitt bland en massa folk utan att skyla brösten det minsta lilla tycker att det hade varit trevligt att slippa vaddering... Det torkar så långsamt med mycket vaddering...
 
Jag som byter om på stranden mitt bland en massa folk utan att skyla brösten det minsta lilla tycker att det hade varit trevligt att slippa vaddering... Det torkar så långsamt med mycket vaddering...
På alla överdelar och baddräkter jag har går vaddering en ta bort. Det stör mig snarare att den inte sitter fast, hopplöst när den halkar runt och blir knölig. Har samma bekymmer med ett par bhar..
 
Fast jag tycker faktiskt det är upp till var och en om en vill att de syns eller ej. Och som @SiZo säger, en del män reagerar verkligen på oönskat sätt när det gäller synliga bröstvårtor. Så länge våra bröst är starkt sexualiserade förstår jag verkligen önskan och behovet att inte visa upp bröstvårtorna.
För egen del handlar det främst om hur många människor av det manliga könet reagerar och hur de behandlar en om de ser att man har styva bröstvårtor. Så inte det minsta tramsigt faktiskt.
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg :banghead:
 
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg :banghead:
"Vissa män" låter som att det handlar om ett fåtal. Det vill jag vara väldigt tydlig med att påpeka att så är det inte. Jag skulle istället säga, "de flesta män". När jag var yngre och man inte kunde välja sitt umgänge så var det iaf så. Nu när jag väljer mitt umgänge så stöter jag inte på det längre bland de jag faktiskt umgås med.
 
"Vissa män" låter som att det handlar om ett fåtal. Det vill jag vara väldigt tydlig med att påpeka att så är det inte. Jag skulle istället säga, "de flesta män". När jag var yngre och man inte kunde välja sitt umgänge så var det iaf så. Nu när jag väljer mitt umgänge så stöter jag inte på det längre bland de jag faktiskt umgås med.
Nej inte ett fåtal.
 
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg :banghead:

Det är inte alls bra det som sker. Men samtidigt förstår jag att många kvinnor på ett individuellt plan inte orkar ta fajten (iaf inte konstant), dvs en del väljer en vadderad bikini.
 
Jag stötte på en död rovfågel på promenaden idag. :( Jag är nyfiken på vilken rovfågel det är. Någon här som vet?

IMG_20240807_152700.jpg
 
Det är inte alls bra det som sker. Men samtidigt förstår jag att många kvinnor på ett individuellt plan inte orkar ta fajten (iaf inte konstant), dvs en del väljer en vadderad bikini.
Ja. Skulle däremot något badhus gå ut med att kvinnor MÅSTE ha överdel så är jag den första att ta av mig den. För det är en sak att jag väljer att ha på mig den. En annan att bli tvingad. Och det är en sak att ta en fajt med tex ett företag jämfört med de allra flesta män. Man är så mycket mer utsatt då.
 
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg :banghead:

Jag har inte upplevt nåt problem med att visa brösten på stranden. Jag gör det varje gång jag åker och badar, folktätt eller folktomt. Ingen stirrar och ingen har gjort något olämpligt heller. Jag byter om från bikiniöverdel till BH helt utan att skyla brösten. Jag har inte haft nåt bekymmer alls med det!
 
De med vaddering sitter avsevärt bättre än de som har löstagbara tycker jag.
Jag har alltid två bikinis med mig oftast så det alltid finns ett torrt par att sätta på.
 
De med vaddering sitter avsevärt bättre än de som har löstagbara tycker jag.
Jag har alltid två bikinis med mig oftast så det alltid finns ett torrt par att sätta på.
Det är väl olika vad man tycker. Jag tycker inte om när det rinner massa rännilar kallvatten nerför magen när jag kliver upp ur vattnet. (Så därför använder jag inte med vaddering i 🙂) Men då har det dykt upp två anledningar till varför det mest är sådana som finns.
 
Jag blir galen! Mamma har en Samsung. Jag skulle gå in och se om hennes ”inbyggda” hälsoapp hade stegräknare och då stod det att man ska logga in med Huawei-id? Vad fan liksom.
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 853
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
576
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 123
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 727
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp