Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är mycket jag undrar med bikinis ganska ofta. Är de tänkta att bada med ens alla gånger?Varför det är stoppning i många bikiniöverdelar. Den suger ju åt sig så mycket vatten .
För att man inte vill att en styv bröstvårta ska synas genom bikinin.Varför det är stoppning i många bikiniöverdelar. Den suger ju åt sig så mycket vatten .
Men så tramsigt! De flesta människor har ju bröstvårtor.För att man inte vill att en styv bröstvårta ska synas genom bikinin.
För egen del handlar det främst om hur många människor av det manliga könet reagerar och hur de behandlar en om de ser att man har styva bröstvårtor. Så inte det minsta tramsigt faktiskt.Men så tramsigt! De flesta människor har ju bröstvårtor.
Aha, tror du att det är den officiella anledningen? Jag kan väl ändå förstå den i viss mån.För att man inte vill att en styv bröstvårta ska synas genom bikinin.
Aha, tror du att det är den officiella anledningen? Jag kan väl ändå förstå den i viss mån.
Men så tramsigt! De flesta människor har ju bröstvårtor.
Fast jag tycker faktiskt det är upp till var och en om en vill att de syns eller ej. Och som @SiZo säger, en del män reagerar verkligen på oönskat sätt när det gäller synliga bröstvårtor. Så länge våra bröst är starkt sexualiserade förstår jag verkligen önskan och behovet att inte visa upp bröstvårtorna.
På alla överdelar och baddräkter jag har går vaddering en ta bort. Det stör mig snarare att den inte sitter fast, hopplöst när den halkar runt och blir knölig. Har samma bekymmer med ett par bhar..Jag som byter om på stranden mitt bland en massa folk utan att skyla brösten det minsta lilla tycker att det hade varit trevligt att slippa vaddering... Det torkar så långsamt med mycket vaddering...
Fast jag tycker faktiskt det är upp till var och en om en vill att de syns eller ej. Och som @SiZo säger, en del män reagerar verkligen på oönskat sätt när det gäller synliga bröstvårtor. Så länge våra bröst är starkt sexualiserade förstår jag verkligen önskan och behovet att inte visa upp bröstvårtorna.
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.För egen del handlar det främst om hur många människor av det manliga könet reagerar och hur de behandlar en om de ser att man har styva bröstvårtor. Så inte det minsta tramsigt faktiskt.
"Vissa män" låter som att det handlar om ett fåtal. Det vill jag vara väldigt tydlig med att påpeka att så är det inte. Jag skulle istället säga, "de flesta män". När jag var yngre och man inte kunde välja sitt umgänge så var det iaf så. Nu när jag väljer mitt umgänge så stöter jag inte på det längre bland de jag faktiskt umgås med.Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg
Nej inte ett fåtal."Vissa män" låter som att det handlar om ett fåtal. Det vill jag vara väldigt tydlig med att påpeka att så är det inte. Jag skulle istället säga, "de flesta män". När jag var yngre och man inte kunde välja sitt umgänge så var det iaf så. Nu när jag väljer mitt umgänge så stöter jag inte på det längre bland de jag faktiskt umgås med.
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
När jag var ung var det inne att bada topless. Idag är det ett problem att bröstvårtorna kan skönjas genom tyg
Ja. Skulle däremot något badhus gå ut med att kvinnor MÅSTE ha överdel så är jag den första att ta av mig den. För det är en sak att jag väljer att ha på mig den. En annan att bli tvingad. Och det är en sak att ta en fajt med tex ett företag jämfört med de allra flesta män. Man är så mycket mer utsatt då.Det är inte alls bra det som sker. Men samtidigt förstår jag att många kvinnor på ett individuellt plan inte orkar ta fajten (iaf inte konstant), dvs en del väljer en vadderad bikini.
Jag känner att det går alltmer åt att kvinnor ska dölja sina kroppar på grund av vissa mäns gränslöshet.
Var slutar det?
Det är väl olika vad man tycker. Jag tycker inte om när det rinner massa rännilar kallvatten nerför magen när jag kliver upp ur vattnet. (Så därför använder jag inte med vaddering i ) Men då har det dykt upp två anledningar till varför det mest är sådana som finns.De med vaddering sitter avsevärt bättre än de som har löstagbara tycker jag.
Jag har alltid två bikinis med mig oftast så det alltid finns ett torrt par att sätta på.