Just nu funderar jag på... Del 3

Okej, jag förstår. Men jag förstår inte hur jag skulle kunna förstå det av ditt första inlägg om saken?

Ja det är alltid lättare att få in steg när man har något ärende, oavsett om det är jobb, handla eller vad som. Väldigt mycket svårare när jag bara är hemma.
Jag tänkte att om man skriver att man har gått 10 000 i fyra år och funderar på att avbryta att inte tankar på att öka finns.
 
Detta skrev jag. Jag ser inte hur ngn kan få det till att det finns tankar på ökning?
IMG_9845.jpeg
 
Exakt, som @Lingon skriver. Det låter som att du inte tycker det är tillräckligt utmanande. Jag tolkade det som att du vill ha mer utmaning.
Ok. Då tycker inte folk att 10 000 steg varje dag i 4 år är ngt särskilt om man läser det så.
För min del handlar det om jag ska fortsätta med ngt varje dag utan undantag.
För mig är 10 000 oftast inte svårt men att göra det alla dagar kan vara stressande.
 
Ok jag förstår inte det.

Men iaf är min fundering om jag ska sluta ha ett måste varje dag även i fortsättningen. Om det är bra eller dåligt.
Upplever du det som bra eller dåligt? Vad skulle du förlora eller vinna på att ta bort måstet?


Ok. Då tycker inte folk att 10 000 steg varje dag i 4 år är ngt särskilt om man läser det så.
För min del handlar det om jag ska fortsätta med ngt varje dag utan undantag.
För mig är 10 000 oftast inte svårt men att göra det alla dagar kan vara stressande.
Nej, vi läser att DU inte tyckte att det var utmanande. Vi utgick utifrån vad du tyckte, inget annat. Jag kommer inte upp i i närheten av dina siffror så jag skulle vara sjukt nöjd med de siffrorna, men jag är inte du. Jag utgick från dig och det du skrev.
 
Ok. Då tycker inte folk att 10 000 steg varje dag i 4 år är ngt särskilt om man läser det så.
För min del handlar det om jag ska fortsätta med ngt varje dag utan undantag.
För mig är 10 000 oftast inte svårt men att göra det alla dagar kan vara stressande.
Jo, det är helt galet mycket att gå 10000 om dagen i 4 år. Bra jobbat.
Men det ändrar inte att ditt första inlägg såg ut som att du inte tyckte det var en utmaning. Alltså att det inte är svårt att komma upp i.
Känns det som ett tvång hade åtminstone jag avbrutit.
 
Om det innebär stress/ångest tycker jag att du ska plocka bort det som krav. Nu vet du ju att du för det mesta når 10 000 steg ändå. Den vetskapen räcker kanske - utan att mäta?
Ja jag skulle ju inte lägga ner mitt motionerande.
Jag joggar minst varannan dag men till helgen ska jag bort och då hoppar jag över en dag. Men ett tag hade jag inte brutit det på två och ett halvt år och då var det svårare.
Så min utmaning blir kanske att just bryta det.
 
Upplever du det som bra eller dåligt? Vad skulle du förlora eller vinna på att ta bort måstet?



Nej, vi läser att DU inte tyckte att det var utmanande. Vi utgick utifrån vad du tyckte, inget annat. Jag kommer inte upp i i närheten av dina siffror så jag skulle vara sjukt nöjd med de siffrorna, men jag är inte du. Jag utgick från dig och det du skrev.
Jag utgick att man antog att jag menade att oftast är det ingen utmaning men att det är en utmaning att hålla i varje dag eftersom funderingen var att avbryta.
 
Jo, det är helt galet mycket att gå 10000 om dagen i 4 år. Bra jobbat.
Men det ändrar inte att ditt första inlägg såg ut som att du inte tyckte det var en utmaning. Alltså att det inte är svårt att komma upp i.
Känns det som ett tvång hade åtminstone jag avbrutit.
Som sagt eftersom funderingen var att avbryta så tog jag för givet att man förstod att det är en utmaning att göra det varje dag även om de flesta dagar inte är det.
Tex. Mån-fre är det inte men så åker jag bort en helg och känner att jag måste hinna få ihop stegen.
 
Som sagt eftersom funderingen var att avbryta så tog jag för givet att man förstod att det är en utmaning att göra det varje dag även om de flesta dagar inte är det.
Tex. Mån-fre är det inte men så åker jag bort en helg och känner att jag måste hinna få ihop stegen.
Nej, det var som du märker inte alls självklart för oss som läser. Det blev tydligt i inläggen efter. Men men, vi släpper det.

Jag tycker det låter som att det är bättre att släppa tvånget.
 
Ok jag förstår inte det.

Men iaf är min fundering om jag ska sluta ha ett måste varje dag även i fortsättningen. Om det är bra eller dåligt.
Med de siffror du anger, dvs. i regel en himla massa steg och god motionsnivå på veckobasis så ser jag inte poängen med att ha något måste-mål för de lediga dagarna.

Men det beror ju på om du vill ha den pushen till att bryta ev. stillasittande eller har någon annan anledning till att inte ge dig friheten från mål dessa dagar. Nu låter det mer som du har ett tvång som du själv inte ser poängen med? Då tycker jag det låter som en icke-fråga. Varför skulle du fortsätta om du själv ser mer stress än nytta i det?
 
Som sagt eftersom funderingen var att avbryta så tog jag för givet att man förstod att det är en utmaning att göra det varje dag även om de flesta dagar inte är det.
Tex. Mån-fre är det inte men så åker jag bort en helg och känner att jag måste hinna få ihop stegen.
Då är det kanske bättre att fundera på vad man snittar på i steg/dag över en längre tid? Och inte fokusera på att det måste bli minst 10 000 steg var och varenda dag. Hur gör du när du inte mår bra/är sjuk?
 
Med de siffror du anger, dvs. i regel en himla massa steg och god motionsnivå på veckobasis så ser jag inte poängen med att ha något måste-mål för de lediga dagarna.

Men det beror ju på om du vill ha den pushen till att bryta ev. stillasittande eller har någon annan anledning till att inte ge dig friheten från mål dessa dagar. Nu låter det mer som du har ett tvång som du själv inte ser poängen med? Då tycker jag det låter som en icke-fråga. Varför skulle du fortsätta om du själv ser mer stress än nytta i det?
Egentligen ingen anledning alls men känns ändå lite konstigt att sluta efter så lång tid.
Jag bröt löparrutinen pga hosta. Det kändes som en rimlig anledning. Och nu har jag bestämt att det är tillbaka till den rutinen men med några dagar som det är ok med undantag. Det har som sagt ingen som helst betydelse men måste få med hjärnan.
Tack
 
Då är det kanske bättre att fundera på vad man snittar på i steg/dag över en längre tid? Och inte fokusera på att det måste bli minst 10 000 steg var och varenda dag. Hur gör du när du inte mår bra/är sjuk?
Ja det är ett bra förslag.
Så sjuk att jag inte kan gå har jag inte varit sen 2004.
Inga symptom alls under pandemin.
Har varit ytterst lite snuvig och lite hostig i början av året men inte alls påverkad.
Innan det minns jag inte när jag var nedsatt.
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 848
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
572
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 708
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp