Just nu funderar jag på... Del 3

Jag undrar var jag kan hitta en duck kettle med tre små ankungar som hoppar och kvackar när vattnet kokar. Helt onödigt och oemotståndligt.

Titta vad som precis dök upp på insta!

1000005195.jpg
 
Jag var till optikern i torsdags. Senaste undersökningen för 4 år sedan ville jag ha korrigering för 0.75 astigmatism (vet verkligen inte hur jag ska skriva ut det korrekt, så ursäkta att det ser konstigt ut). Vid det här besöket var jag bekvämast med korrigering 0.5.

Nu funderar jag på att jag läste att vid astigmatism ser man suddigt på såväl nära som långt håll. Men jag har aldrig haft några problem med att t.ex. läsa böcker eller titta på mobilen utan linser eller glasögon. Det är superskarpt. Men det är väl på ett avstånd mellan 10-20 cm kanske. Så det kanske är för nära håll för att astigmatismen ska ställa till det?

Jag får inte ihop det på något annat sätt 🤔.
 
Det är iallafall att sätta sprätt på en rätt stor del av sparpengar bara på rent nöje (jmf med att skaffa en häst typ) :angel:

Med tanke på att jag gjort just det du tog som exempel (d. v. s. tagit av sparpengar för att bejaka min inre tonåring och köpa en häst :D ) tycker jag att det låter helt rimligt!
 
Om en månad så har jag gått minst 10 000 steg varje dag i 4 år.
Funderar på om jag ska bryta eller fortsätta. De flesta dagarna är det ingen utmaning.
 
Du skojar?
Jag är väldigt nöjd med att ha gjort det precis varenda dag utan undantag i 4 år. Typ 5/7 dagar är mellan 15 000- 20 000.
Jag springer mellan 2 och 3.5 mil varje vecka.
Så jag behöver inte höja nivån. Jag tänker faktiskt tvärtom, att det är ok att inte ha det som ”tvång” exakt varje dag.
Jag tänkte eftersom du inte tyckte att det var en utmaning? Jag kan inte veta mer än vad du skrev där liksom.
 
Jag tänkte eftersom du inte tyckte att det var en utmaning? Jag kan inte veta mer än vad du skrev där liksom.
Inlägget handlar om att det blir ett tvång. Dagar när jag jobbar går det av sig själv men det är lediga dagar som kan bli lite jobbiga när man har gjort det till ett måste. Och då är frågan om det är bra eller dåligt.
 
Inlägget handlar om att det blir ett tvång. Dagar när jag jobbar går det av sig själv men det är lediga dagar som kan bli lite jobbiga när man har gjort det till ett måste. Och då är frågan om det är bra eller dåligt.
Okej, jag förstår. Men jag förstår inte hur jag skulle kunna förstå det av ditt första inlägg om saken?

Ja det är alltid lättare att få in steg när man har något ärende, oavsett om det är jobb, handla eller vad som. Väldigt mycket svårare när jag bara är hemma.
 
Inlägget handlar om att det blir ett tvång. Dagar när jag jobbar går det av sig själv men det är lediga dagar som kan bli lite jobbiga när man har gjort det till ett måste. Och då är frågan om det är bra eller dåligt.

När jag jobbade hade jag i princip alltid mellan 30 000 -40 000 steg per dag, då struntade jag i att jag kanske bara fick 3000 på en ledig dag i veckan... Så sätt typ en dag i veckan/månaden som du inte behöver räkna?
 

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 810
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
568
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 118
Senast: Acto
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 642
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp