Jag funderar på; vad ska jag göra?
Pratade för en stund sedan med min vän i telefon. Hen nämnde att hen skulle hälsa på sitt syskon imorgon. Grejen är bara att syskonet har ett barn (runt 2 års åldern, om jag inte minns fel) som har/nyligt har haft halsfluss (men är bättre nu). Vännen nämnde det om halsflussen för ett par dagar sedan då hen egentligen skulle hälsat på syskonet, men det blev inte av då pga av halsflussen. Men nu ska hen alltså dit och vad jag förstår är halsfluss mycket smittsamt och smittsamt långt efter man känner sig bättre/blivit frisk.
Det är så; att vännen, som precis gått på semester, och jag hade tänkt hitta på lite saker den närmsta tiden. Men nu vet jag inte om jag kommer att klara av att umgås med vännen. För jag är extremt, extremt jävla dödsrädd för att få problem med halsen. Jag är så fruktansvärt rädd att hen ska bli smittad och i sin tur smitta mig. Jag är livrädd för att få halsfluss och ännu mer livrädd för att få sepsis pga det (vilket jag förstått finns en risk att drabbas av också). Jag har haft panikångest sen jag la på samtalet med vännen och gråtit och gråtit. Vännen gör såklart som hen vill! Men jag kommer inte våga träffa vännen då.
Ska jag vara ärlig med hur jag känner angående detta eller ska jag hitta på undanflykter för att slippa ses? Vill ju helst inte berätta, för att jag vill inte att vännen ska behöva "välja" mellan sin familj eller vän heller liksom... Jag har alltså inte berättat detta utan sa bara: "så trevligt att du ska hälsa på syskonet och syskonbarnen", typ. Så vännen har ingen aning om mina känslor kring detta.