Just nu funderar jag på... Del 3

Om det vore jag så hade jag nog mailat dem i dag och frågat. Det är inget konstigt alls tycker jag eftersom du väl inte mailat dem gällande det förut? Jag tolkade det som att du bara mailat en gång, och då bara för att komplettera ett svar från intervjun. Så maila idag och vänta i några dagar, har du inte fått något svar om en vecka så hade jag ringt.
Nu har jag mailat. Herregud så nervöst 😅 :banana:
Jag har sökt andra jobb också, men det här jobbet är i topp på vad jag vill ha!
 
Nu har jag mailat. Herregud så nervöst 😅 :banana:
Jag har sökt andra jobb också, men det här jobbet är i topp på vad jag vill ha!
Bra gjort! Jag var i en liknande position för 8 år sedan (tror till och med att jag startade en tråd om det här) och skickade då ett mail mer än jag var riktigt bekväm med (kände mig som en tjatig jävel), men det ledde till att jag fick drömjobbet som är lite av ett drömjobb även såhär 8 år senare :love: Lycka till!
 
Jag funderar på om Danmark har liknande "lagar" om anställning som Sverige har.

Jag tänker provanställning högst 6 månader som övergår till tillsvidare efter det (om allt är ok och inga andra avtal är satta)?

Här i Aus kan du vara "provanställd" förevigt typ, vilket du får några dollar mer per timme men inga sjukdagar eller semester eller andra "försäkringar"
 
Jag funderar på om Danmark har liknande "lagar" om anställning som Sverige har.

Jag tänker provanställning högst 6 månader som övergår till tillsvidare efter det (om allt är ok och inga andra avtal är satta)?

Här i Aus kan du vara "provanställd" förevigt typ, vilket du får några dollar mer per timme men inga sjukdagar eller semester eller andra "försäkringar"

Kanske hittar du svar här: https://www.oresunddirekt.se/se/jag...bba-i-danmark/uppsagd-nar-du-jobbar-i-danmark eller här: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2017/1002
 
Bra gjort! Jag var i en liknande position för 8 år sedan (tror till och med att jag startade en tråd om det här) och skickade då ett mail mer än jag var riktigt bekväm med (kände mig som en tjatig jävel), men det ledde till att jag fick drömjobbet som är lite av ett drömjobb även såhär 8 år senare :love: Lycka till!
Ja alltså, jag känner mig som en tjatig jävel. Men intervju 1 var för över en månad sedan. Intervju 2 var för över 3 veckor sedan, de sa då att de helst ville ha in någon redan innan sommaren, och att de skulle höra av sig inom 2 veckor. Då är det egentligen inte att tjata när man skickar ett extra mail tycker jag. Skillnad om det kanske hade gått 1 vecka.

Tack så mycket! Gud jag hoppas så mycket på det här jobbet!
 
Om någon kan hjälpa mig med vilken serie det är jag söker.
Det är en polisserie med en kvinnlig polis som måste bo i en lägenhet i samma hus som sitt ex. De har två barn tillsammans.
 
Ibland slår mitt hjärta så hårt att jag liksom hostar till. Kollat blodtryck och blodsocker helt normalt. När jag tar min puls själv så känns det som att plusen slår lite ojämnt och liksom 'hoppar över' ett slag ibland. Men svårt att känna korrekt naturligtvis.

Känns onödigt att ringa 1177 eller gå till en VC. Någon som upplevt något liknande?
 
Ibland slår mitt hjärta så hårt att jag liksom hostar till. Kollat blodtryck och blodsocker helt normalt. När jag tar min puls själv så känns det som att plusen slår lite ojämnt och liksom 'hoppar över' ett slag ibland. Men svårt att känna korrekt naturligtvis.

Känns onödigt att ringa 1177 eller gå till en VC. Någon som upplevt något liknande?
Japp jag får så ibland. Det känns som att hjärtat hoppar över ett slag och gör ett extra hårt efter det.
Har gjort ekg och fått det kollat men enligt den läkaren är det inget farligt.
 
Småsår som varar - farligt?
I förrgår var jag och vandrade. Precis i början av vandringen drog hundarna plötsligt till, när jag var precis i ett stenigt parti, så jag slant till och ramlade. Jag skrapade upp ena handflatan och ena knäet. Jag baddade lite med våtservetter direkt efter och plåstrade om såret på handflatan. Plåstret ville dock inte sitta kvar, så jag gick utan något skydd. Jag höll i skitiga koppel emellanåt i den handen och säkert kommit åt annat som inte är särskilt rent. Vi var ute i drygt 5 timmar och sen 2 timmar hem innan jag kunde rengöra mer ordentligt. Har haft handen omlindad idag för att skydda såret, och nu när jag tog av det så var det kladdigt och varigt. Även såret på benet varar lite. Nu har jag sån ångest och är så fruktansvärt rädd att det ska vara/bli farligt. Finns det stor risk för det eftersom det varar?
 
Småsår som varar - farligt?
I förrgår var jag och vandrade. Precis i början av vandringen drog hundarna plötsligt till, när jag var precis i ett stenigt parti, så jag slant till och ramlade. Jag skrapade upp ena handflatan och ena knäet. Jag baddade lite med våtservetter direkt efter och plåstrade om såret på handflatan. Plåstret ville dock inte sitta kvar, så jag gick utan något skydd. Jag höll i skitiga koppel emellanåt i den handen och säkert kommit åt annat som inte är särskilt rent. Vi var ute i drygt 5 timmar och sen 2 timmar hem innan jag kunde rengöra mer ordentligt. Har haft handen omlindad idag för att skydda såret, och nu när jag tog av det så var det kladdigt och varigt. Även såret på benet varar lite. Nu har jag sån ångest och är så fruktansvärt rädd att det ska vara/bli farligt. Finns det stor risk för det eftersom det varar?
Tvätta med tvål och vatten, låt det lufta, håll torrt och under uppsikt. De flesta sår läker utan att det är några problem.
 
Varför har, i allmänhet, manskläder fler fickor och förvaring än kvinnliga dito. Tas det för givet att kvinnor har handväskor.
Det påminner mig om när jag skulle ha ett par bra byxor att ha när vi skulle vandra. Allting var så tajt! Smala ben och korvskinnskänsla.. Fickorna var bra mycket mindre än på herrbyxorna. Fick inte ens ner telefonen i benfickan. Värdelöst!
 
Jag funderar på om Danmark har liknande "lagar" om anställning som Sverige har.

Jag tänker provanställning högst 6 månader som övergår till tillsvidare efter det (om allt är ok och inga andra avtal är satta)?

Här i Aus kan du vara "provanställd" förevigt typ, vilket du får några dollar mer per timme men inga sjukdagar eller semester eller andra "försäkringar"
Jag tycker fler o fler går ifrån provanställning.
 
Jag funderar på; vad ska jag göra?

Pratade för en stund sedan med min vän i telefon. Hen nämnde att hen skulle hälsa på sitt syskon imorgon. Grejen är bara att syskonet har ett barn (runt 2 års åldern, om jag inte minns fel) som har/nyligt har haft halsfluss (men är bättre nu). Vännen nämnde det om halsflussen för ett par dagar sedan då hen egentligen skulle hälsat på syskonet, men det blev inte av då pga av halsflussen. Men nu ska hen alltså dit och vad jag förstår är halsfluss mycket smittsamt och smittsamt långt efter man känner sig bättre/blivit frisk.

Det är så; att vännen, som precis gått på semester, och jag hade tänkt hitta på lite saker den närmsta tiden. Men nu vet jag inte om jag kommer att klara av att umgås med vännen. För jag är extremt, extremt jävla dödsrädd för att få problem med halsen. Jag är så fruktansvärt rädd att hen ska bli smittad och i sin tur smitta mig. Jag är livrädd för att få halsfluss och ännu mer livrädd för att få sepsis pga det (vilket jag förstått finns en risk att drabbas av också). Jag har haft panikångest sen jag la på samtalet med vännen och gråtit och gråtit. Vännen gör såklart som hen vill! Men jag kommer inte våga träffa vännen då.
Ska jag vara ärlig med hur jag känner angående detta eller ska jag hitta på undanflykter för att slippa ses? Vill ju helst inte berätta, för att jag vill inte att vännen ska behöva "välja" mellan sin familj eller vän heller liksom... Jag har alltså inte berättat detta utan sa bara: "så trevligt att du ska hälsa på syskonet och syskonbarnen", typ. Så vännen har ingen aning om mina känslor kring detta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 059
Senast: Noxos
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
535
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 105
Senast: Acto
·
Kultur Funderar över den här tavlan som heter "Hönstavlan," och hänger på Gripsholms slott. Lovisa Ulrikas hovdamer porträtterade som höns och...
Svar
2
· Visningar
428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp