Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt min förståelse av ordet eremit så ska man till att börja med vara ett socialt djur och sedan genom att aktivt, medvetet val avstå från sina sociala behov.Kvällsfunderingar om skalbaggar är eremiter? Kan man vara selektiv eremit och kan man kalla det för det, eller vad heter det då, är man ens eremit om man gillar vissa personer, eller är man bara enstöring och inte eremit om det inte är pga. religion man är eremit? Är man eremit om man vill vara ifred och ensam från drama men blir sällskapssjuk när man är ensam? Skalbaggar är väl ganska gulliga för att vara en insekt? Potatisar är nog inte eremiter de växer ju alltid flera stycken tillsammans.
Kanske detta?Varför mina glas blir repiga i diskmaskinen. De står inte så de lutar mot något annat eller så, jag ställer dem väldigt noggrant. Ändå blir det massor med små repor.
Låter rimligt. Får börja handdiska dem även om det står att de tål maskin.Kanske detta?
Varför blir glas repiga i diskmaskin?
Glaspest, också kallat glassjuka, uppstår oftast när man diskar glasen i diskmaskin och särskilt på hög värme eller med hårt spoltryck. Glasets yta kan komma att "ruggas av" p.g.a. det hårda vattentrycket och genom diskmedlet utsätts glaset för en basisk påverkan.
På…Clas Ohlson?Var man hittar plastglas i denna stil numera? Lämpliga för smoothie så stora, håller på att bli galen genomskinliga är inte uteslutet men vettefan om det är enklare
Visa bifogad fil 110144
Om inte bilden var några år gammal de hade dessa i måååånga årPå…Clas Ohlson?
Aha! Vad syndOm inte bilden var några år gammal de hade dessa i måååånga år
Ja verkligen! Har riktigt svårt att förstå varför denna typ av mugg/glas inte verkar finnas någonstansAha! Vad synd
Tror många fasar ut plast som material för direkt kontakt med livsmedel.Ja verkligen! Har riktigt svårt att förstå varför denna typ av mugg/glas inte verkar finnas någonstans
Absolut att vissa typer av plast byts ut och att det strävas till annat men helt tomt på utbudet förvånar mig ändå. Funderar på att köpa en bred träningsshaker( dessa finns ju mängder av varianter) och hoppas att "spåren" inte är i vägenTror många fasar ut plast som material för direkt kontakt med livsmedel.
Var man hittar plastglas i denna stil numera? Lämpliga för smoothie så stora, håller på att bli galen genomskinliga är inte uteslutet men vettefan om det är enklare
Visa bifogad fil 110144
Googlat det Jag tycker Rice verkar ha fina muggar men hade valt bort dom pga ser små ut och hittade mest slutsålda/skumma sidor. Men ser nu att de finns på NordicNest och kanske egentligen är större än vad jag troddeKoppar från Rice kanske? Finns i olika färger och motiv Funkar att googla stora melaminmuggar till exempel. Nu fick jag lust att köpa några själv
Visa bifogad fil 110185
På ICA Maxi!Var man hittar plastglas i denna stil numera? Lämpliga för smoothie så stora, håller på att bli galen genomskinliga är inte uteslutet men vettefan om det är enklare
Visa bifogad fil 110144