Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu har jag nyss lämnat barn på skola och dagis.
Fasar för att gå och hämta dem igen sedan för att det är så halt. Helst stannar jag inne tills det blir vår och all is är borta.

Just nu har jag seriös ångest (och ånger) över att i princip ha helt slut på "pengar-som-inte-går-till-mat-eller-häst" den här månaden. Det absolut värsta i känslan är ändå att jag nyss la 600 jävla kronor på en "feast" jag egentligen inte ville ha (men var tvungen att ta pga. alla andra tog) på en medeltidsrestaurang som bara serverade rådjur, kanin, björn, vildsvin, konstiga grönsaker, konstigt ris, konstigt bröd, något vidrigt som luktade och smakade sköljmedel till efterrätt, och... konstiga grejer. Jag äter inte vilt, konstiga grönsaker, ris som inte smakar ris, bröd som bränner i munnen eller sköljmedel. Så jag åt blåbär, vinbär och hallon. Och lax. Jag betalade 600 kronor för att äta fyra gafflar lax och lite bär. Ja just det, och så köpte jag en vinflaska för 400 som jag senare upptäckte hade kork och ingen hade korköppnare och det slutade med att rumskompisen fick med sig vinet för att jag glömde det. Och slutligen var min budget för resan 1000 kronor. Jag skulle inte lägga mer än så. Jag la 3000. Pallar inte.

Fuck my life. Jaaaaaaag vill ha de där pengarna till att köpa speeeeeeeeel och gå på krogeeeeeeeeeeen i helgen och det hade jag kunnat göra om min hjärna inte hade raveparty varje dag och får mig att fatta fett dumma beslut.

Just nu beställer jag kurslitteratur för 1300, jo men så att.. det är kul att vara student.Jätte skoj. Och nudlar är ju ..gott. Mums.

Just nu förstör jag nästa månads telefonräkning genom att rösta till - av alla saker - idrottsgalan! Heja Örjan!!

Just nu är jag väldigt trött (det är helt sjukt hur en flygresa på 35 minuter kan ta så mycket energi för mig som är flygrädd!), sitter och adressändrar alla mina "taggar" på mina väskor och funderar på om jag ska ta och börja kolla ikapp på årets säsong av antikrundan. Det måste ju ändå räknas som plugg när man läser till antikvarie :angel:

Just nu vill jag kräkas över att Zlatan blir årets manliga idrottare för att han slog ett målrekord i ett pissigt landslag och vann franska ligan som inte en jävel bryr sig om. Detta i jämförelse med OS-medaljer.

MVH en mycket förbannad människa

Just nu är jag hos föräldrarna och tvättar (min maskin har gått sönder) och tycker att dagarna ska gå fortare så det blir fredag.

Just nu kollar jag på "Fosterland" på SVT-play och försöker få adrenalinet att sluta pumpa pga att jag var tvungen att utrymma lägenheten för ett tag sedan. Bor i ett lägenhetsområde som har sammankopplat brandvarnarsystem med direktkoppling till brandkåren så går larmet i en lägenhet får hela gården utrymma. Var med om en ganska stor brandolycka (dock med buss) för ett par år sedan och vad säger man. Bränt barn skyr elden (stor olycka men inga skadade, dock sitter känslan fortfarande i).

Just nu är jag glad över att jag har orkat fixa lite i lägenheten efter flytten. Allt känns så mycket lättare nu. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 954
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar