Just nu del VI

Just nu velar jag fortfarande om tatueringen. Och om IPL-behandlingar. Och ansiktsbehandling. Det jag mest av allt borde ha är en frisör-deal men det finns ingen just nu :mad:

Just nu har jag precis satt ner rumpan i soffan efter storstädning. Funderar på vart våran klädroller är då min kjol är hårigare än vad hunden är. Ska väl strax bege mig på en promenad också med hunden innan söndagsmiddan hos svärmor.

Just nu är jag nyvaken efter att ha sovit fem timmar efter att ha haft morgon i stallet, där jag bland annat fick mocka ut HELA hästens bädd eftersom hon krafsat upp HELA under föregående natt.

Folk som på riktigt tror att alla mår bättre/blir piggare av att vakna tidigt/träna tidigt/göra sysslor tidigt fattar absolut ingenting. Ja, man blir piggare av att gå upp tidigt. Om man är morgonmänniska. Ja, man blir piggare av att träna tidigt. Om man är morgonmänniska. Ja, man får mer gjort och kan slappna av mer om man börjar tidigt. Om man är morgonmänniska.

Vi som är nattmänniskor och egentligen inte fungerar förrän solen gått ner? Vi blir jävla ZOMBIES. Och har huvudvärk den resterande dagen och får absolut inget gjort förrän till kvällen.

Om det inte vore för att jag aldrig tar postmoderna termer som "normer" och kritik av dessa på allvar skulle jag kräva att det här samhället börjar prata om normkritik av morgonnormen. Mvh ska vara anställd hemifrån och skriva på tidningen i hela mitt resterande arbetsliv så att jag kan fortsätta jobba klockan 3 på natten om jag så behagar. Och tackar Gud för solarium och gym som har öppet 24/7.

Just nu äter jag hästkorv <3 och är fascinerad över att alla verkar vara på så jävla dåligt humör. Hela FB-flödet är fyllt av DEPP och de allra flesta vet inte ens själva vad de är deppade över. Wtf.

Jag vaknade i natt och blev lite skraj faktiskt när det började åska utav bara den!:eek:

Åska i November är ju inget man direkt är förberedd på, jag utrustade mig genast med en kökskniv och godis (man måste ju hinna tröstäta om man nu ändå ska dö) :p

Och åskan hade sjukt dålig (bra?) timning då huvudpersonen i min film precis satt fast i ett hus med en läskig demon där strömmen gått... O_o

Just nu är jag lite ledsen för att den påkörda katt som jag såg på vägen hem från stallet inte kunde räddas och jag hittade tyvärr inte ägaren heller :(

Just nu försöker jag ta mig ur en varm säng full med katter och en hund för att istället bege mig ut i kyla, blåst och lera och rida innan jobbet.
Krävs en stor portion självdisiplin här ska ni veta.

Just nu är jag i mitt zombifierade tillstånd på väg till stallet för att släppa ut hästarna. Normalt är de ute 07:30, men äsch. För trött.

Sitter och funderar på om det är värt att betala 220:- för en te-kalender (adventskalender). Man får då 24 påsar som räcker till ca 2 muggar te + en te-sil. Det känns ganska värt eftersom man får smaka 24 av butikens te-sorter och kan då efter nyår när jag flyger hem igen köpa de påsar som smakade gott.

Just nu ska jag ta en paus i mitt, faktiskt väldigt fokuserade, hemtenatskrivandeoch gå till pressbyrån och hämta min tangle teezer :love: sedan blir det nån timme tenta-köttande till innan det är dags för teaterrep! Bra dag! Har dessutom bokat in en resa till fina, underbara GBG och fått beröm från förbundsstyrelsen! Bra, bra dag!

Just nu Skype:ar jag med pojkvännen efter att precis ha klippt mig själv. Klippningen gick inte bra och den kändes inte bättre när snubbens första ord var ett kvävt skrattande ".........what have you done?".
Jag avser nu att säga upp mig, avsäga mig platsen i valberedningens förslag till styrelse, sälja hästen och göra slut med alla vänner eftersom jag inte kan sticka näsan utanför dörren på ett tag. En sisådär fem år bör vara lagom.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har jag hopplöst dåliga tänder eller är det jag som sköter mina tänder dåligt? Redan som liten minns jag att tandläkarna alltid skällde... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 425
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 151
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka