Just nu del V

I solen? Isåfall hade jag 45 grader igår...
Det måste ju varit i solen, annars borde det väl stått om det i tidningen eller nåt? Jag menar, 37 grader är MYCKET i Sverige och var det så varmt vid sjutiden på kvällen bör det ju ha varit, bokstavligt talat alltså, rekordvarmt under dagen.

Så tror jag också. Man kollar väl inte temperaturen på solsidan? Eller gör nån det? Det är väl skuggtempen som är intressant.

Så tror jag också. Man kollar väl inte temperaturen på solsidan? Eller gör nån det? Det är väl skuggtempen som är intressant.
Ja, det är ju i skuggan man tittat jämt. Annars blir det ju så missvisande, en solig vinterdag kan det ju i solen vara relativt varmt men det säger ju ingenting om hur vädret egentligen är. Och så blir det ju helt galet om vissa mäter i solen och sedan jämför med temperaturer andra dagar eller i andra städer - eftersom de absolut anges i skuggtemperatur.

Jag förstod inte så mycket av smhi-länken :o men det verkar som att det varit uppåt 28-29 på de flesta ställena i alla fall :).

Det var en killkompis som meddelade antalet grader när jag påpekade att det var så varmt. Och temperaturen nattetid är väl inte så svår att begripa när det inte är någon sol som står på :) Sedan är väl temperaturen i solen liksom skugga lika intressant att veta. Sommaren 2010 hade vi ännu varmar

Just nu fixar jag kvällsmat :d Tack "kylan" för att min aptit är tillbaka! Dessutom har jag inte ätit sen lunch och därefter varit i stallet, ridit och fyllt på vatten i alla hagarna samt kollat på fotboll i Malmö, tre poäng! :D

Just nu sitter jag och dricker te, äter cheesecake (tack bästa sambo!) och tycker synd om mej själv.
1. Katterna är inte här. De är hos semestervakt tills vi kommer hem från nästa resa
2. Jag skulle visst börja jobba på måndag
3. Jag har sett alla South Park avsnitt. Vad gör jag nu då?
4. Jag borde plugga. Har massor att göra innan höstterminen far igång!
5. Jag fick getingstick på knät i förmiddags. Inte ett, utan två. Mitt på knät. När jag plockade svamp.
Jag är en skadedjurstekniker som är överkänslig mot getingstick och nu har ett knä som är ungefär dubbelt så stort som det var när jag vaknade i morse.

Det är synd om mej, så sluta bråka om vem som är vad och tyck synd om mej!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar