Just nu del V

Just nu sitter jag och drar in kort från kameran i datorn och beundrar min söta lilla ponny

piruett_zps5dff8792.jpg

Just nu har jag sett The Boy in the Striped Pyjamas, som jag endast och endast tittade på tack vare blond Rupert Friend i uniform. Tyckte i övrigt att den var totalt värdelös pga. alla pratar engelska (WW2-filmer fungerar i 9,9 fall av 10 inte med engelsktalande skådisar, detta var ett utmärkt exempel på det) och löjligt orealistisk och ytlig.

Det spelar ingen roll exakt hur orealistisk den var och hur irriterad jag blev på alla dumma karaktärer, den där filmen kan fara och flyga.

Mvh gick från "lol" till "this is NOT going where I think it is" till att mer eller mindre sitta och skrika "MEN VAD I HELVETE" på skärmen de sista 10 minuterna.

Synd att inte filmen som helhet gjorts bättre, dvs. genom bland annat tyska och BRA skådisar och mer djup och realism i både historia och karaktärer, då hade den där filmen kunnat vara så otroligt himla bra och inte bara de sista minuterna.

Senast ändrad:
@tornblomma Jättetjusigt ekipage! (Det är väl medryttaren/fodervärden som fick ta över hästen som rider?)

*Kl*

Just nu är jag trött i kubik. Har motionerat två ponnyer samt skurat stallet. Nu ska jag äta, duscha och torka håret innan jag åker in till Malmö för att fylla på fransarna :)

@tornblomma han är så jäklans maffig! Superfin verkligen :love:

Just nu borde jag fortsätta städa superkaosen i vårt hem och sätta igång med en engelskspråkig uppgift. Men det går i halvfart idag. Är så trött så det är löjligt

Just nu tittar jag på bompa med mini och surar över att mobilen inte funkar, trots nytt simkort :(

Just nu ska jag försöka sova men funderar lite över dagen som varit.
Var förbi jobbet och fikade och lämnade tillbaka nycklarna, börjar nytt jobb i augusti. Har jobbat på det här stället sen 2010, men för samma chef/ägare sen 2004. Vad får jag som tack för min tid? Ingenting! Trodde i min enfald man tackade av medarbetare och önskade dem lycka till på nya jobbet, men det behövs visst inte om man är sur för att personen sagt upp sig. Nu förstår jag verkligen varför jag ville byta jobb och känner ingen ånger.

Just nu väntar jag på att min och minis nougatkaka ska bli klar, sedan ska det på dumle på den :d

Mini leker med vatten i diskhon

Just nu känner jag mig ledsen. Kollegor som helt plötsligt ar världsbast och blir en elak bitch är inte en hit.

Just nu tycker jag att det är tur att jag har en massa trevliga Brittiska vänner från kandidat tiden, för den här hopen jag jobbar med är ofta oerhört arroganta :down: tur man har något att jämföra med!

Saknar mina vänner :cry:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar