Just nu del V

Just nu är jag HELT SLUT efter att ha jobbat med parti- och förbundsrelaterade ting hela sabla dagen utan avbrott och ska nu sova så jävla hårt och länge. Har inte ens hunnit svara på SMS från vänner och orkar inte göra det nu heller så goooodnatt! Mvh för introvert för att ha någon energi kvar efter sådant här.

Men fan vad coolt :D

Eller, jag vet inte om "helt själv" är alldeles sant, använder mig av babbel.com och så har jag köpt några böcker. Går faktiskt rätt bra, men det tog inte lång tid innan jag blev påmind om hur knepigt det är att lära sig ett nytt språk, bara att hålla reda på alla små ord (t.ex. konjunktioner) är ju ett elände! :D Det är liksom svårt att föreställa mig att jag en gång kunde lika lite engelska som jag kan italienska.

Kul är det dock! Italienska är ett tacksamt språk, förutom några uttalsregler rörande t.ex. c och g är det ju bara att läsa det som står, och det är grammatiskt ganska lindrigt (än så länge). Tycker dock att ALLA språk i hela världen borde lägga ner det här med att böja verb efter person, speciellt när verbeländena är oregelbundna.

Eller, jag vet inte om "helt själv" är alldeles sant, använder mig av babbel.com och så har jag köpt några böcker. Går faktiskt rätt bra, men det tog inte lång tid innan jag blev påmind om hur knepigt det är att lära sig ett nytt språk, bara att hålla reda på alla små ord (t.ex. konjunktioner) är ju ett elände! :D Det är liksom svårt att föreställa mig att jag en gång kunde lika lite engelska som jag kan italienska.
Men det låter ju jättebra ju! Visst är det intressant, jag tänkte precis samma sak när jag började med spanskan samt "hur i helvete har jag kunnat lära mig engelska så bra, det här är ju tamigfan ett arbete för ett helt liv".

Kul är det dock! Italienska är ett tacksamt språk, förutom några uttalsregler rörande t.ex. c och g är det ju bara att läsa det som står, och det är grammatiskt ganska lindrigt (än så länge). Tycker dock att ALLA språk i hela världen borde lägga ner det här med att böja verb efter person, speciellt när verbeländena är oregelbundna.
Ja, jag har pluggat italienska och tyckte om det :). Det är lite som spanskan, uttalsmässigt är det fantastiskt fint och enkelt.

Och JA, det borde vara olagligt att böja verb efter person. Jag är så på din sida där!! (samt att använda tretusen olika tempus i dåtid när man kan använda så få som vi gör).

Just nu.

0EC3E93B-7183-4223-BE89-8E8E89E06BA8_zpsvr85hxdc.jpg

Just nu sitter jag med en ansiktsmask och fasar för att gå och tvätta bort den. Gör så jävelens ont att gåååå

Just nu är jag enormt svettig och äcklig efter att ha dammsugit båda våningarna, oljat in den sista tredjedelen av uteplatsen samt kånkat omkring på tunga utemöbler i trä.

Vaknade med världens förkylning, har hittills torkat mjukost från golvet som mini slängde ner, torkat leverpastej från golvet som mini slängde ner efter att ha grävt ur det med händerna från asken, torkat spyor från hela hallgolvet, badrumsdörren och toastolen efter att stora sonen spytt ner allt. Mini smetade smör i håret på stora sonen, har lyft ner mini från tvättstället som han envisas med att stå i stup i ett och torkat kiss från golvet efter att mini kissat genom blöjan.
Allt på en gång verkligen, nu hoppas jag få sitta 5 min

Just nu har jag precis landat hemma efter 25 h jobb (mitt första natt-pass) och ska duscha av mig jobb-lukten och sedan försöka förstå att jag ska få vara ledig ändå tills på onsdag! :banana:

Just nu är det fantastiskt väder här i Uppsala och jag är på väg till jobbet för ett jourpass. Dock har jag inget emot detta då det kommer bli en utomhusdag med mina boende, och de flesta kommer med största sannolikhet vilja äta glass. Inte mig emot!

Just nu har vi precis kommit tillbaka från en dagskryssning till Åland. Shoppat taxfree och suttit på soldäck och druckit cider.

Nu ska vi ner en sväng till sjön innan det är dags att grilla. Sen ikväll blir det nog några glas i detta underbara väder :)

Just nu sitter jag på jobbet och skriver några beslut. Är i helgen ensam beslutsfattare på två avdelningar så det finns lite att ta tag i :p

Tog just en paus från Brittiska Imperiet och undrar hur min Företagsekonomi-kurs kunde försvinna på lärportalen :confused:

Just nu tittar jag på bompa med barnen som äter lördagsgodis. Surar över förkylningen som jag vaknade med i morse :wtf:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar