Just nu del V

Just nu undrar jag var min katt är, hon gick ut i går kväll och har inte synts till sedan dess :(

Nu är min katt hemma igen :)
Just nu sitter jag och väntar på killen som är på affären, sedan ska vi grilla :)

@Lillagoajag Aldrig trevligt när någon drar upp gamla ex bara sådär!
@Mirre Har din katt kommit hem?

Just nu är jag irriterad på alla smöriga citat som läggs upp på FB typ: "Inställningen förändrar allt!" osv. Jag är inte emot att vara positiv men ska vi vara krassa så är inte allt en dans på rosor, och att försöka påskina att det är så är bara lögn, livet går upp och sedan ner för att gå upp igen. Har vi inga dalar vet vi inte när topparna är där, eller?

Finns det hjärterum finns det stjärterum men det FINNS INGET hjärterum för mig i sambons familj och nu när jag fått det bekräftat vill jag bara flytta. Jag fattar inte vad jag gjort för fel. Jag är glad, trevlig och tar initiativ tillaktiviteter med hans mamma för att lära känna henne bättre men hon avböjer alltid 2 min efter utsatt tid. Hur ska vi kunna förstå varann bättre om hon aldrig vill träffa mig "ensam"? Hur ska jag ens kunna bo på en gård där jag inte känner mig välkommen?! Pallar inte ens gå upp till gården igen men jag måste för jag kan inte spva ute och har inga busspengar.

@Cherrariduracell Du kan inte sova hos en kompis ett tag då? Vad säger din sambo om att ni skaffar något själva? För ni bor på samma gård som hans föräldrar nu va?

@Cherrariduracell Du kan inte sova hos en kompis ett tag då? Vad säger din sambo om att ni skaffar något själva? För ni bor på samma gård som hans föräldrar nu va?
han är ok med det men vill helst köpa. Han vill inte bo i lgh utan det är hyra eller köpa ett hus som gäller om vi ska flytta. Han har sagt att han vill flytta, jag har trott att han tycker det är bekvämt att bo "kvar hemma" men så var det tydligen inte.

Det är ju hur eller osm inget man gör i en handvändning. Sover jag hos en kompis står hästen fortfarande kvar"här hemma" så måste hit ändå. FUnderar på att klämma in den på anläggningen jag har min andra häst på, kosta vad det kostavill känner jag nu bara jag slipper vara här, bara jag slipper hata att vara hemma och bara jag slipper träffa människor som så uppenbart ogillar mig :(

Just nu är jag irriterad på alla smöriga citat som läggs upp på FB typ: "Inställningen förändrar allt!" osv. Jag är inte emot att vara positiv men ska vi vara krassa så är inte allt en dans på rosor, och att försöka påskina att det är så är bara lögn, livet går upp och sedan ner för att gå upp igen. Har vi inga dalar vet vi inte när topparna är där, eller?

Eller hur! "Dagens fem positiva" håller alla på med i min fb-feed. Själv älskar jag att då och då grotta in mig i jävlighet och tillåta mig att vara sur och trött och neggo. Kanske för att jag vet med mig att det går över, att jag är en kämpe och att jag kan vara otroligt glad i saker när det är så. Hade jag tvingat mig att alltid se det från den ljusa sidan och vara positiv, hade jag förmodligen varit neurotiskt rädd för att hamna i totalt mörker.
Just nu ligger jag kinkar jag över att jag lyckades brännskada mig när jag lagade saft och över att katterna vägrar mysa.

Just nu är jag lite besviken och fundersam om något är fel med killen/vår relation. Han kommer hit, båda är ganska kåta och vi börjar kyssas. Kläderna åker av men då säger han "ska vi inte borsta tänderna först så vi bara kan somna sen?" Och visst, det är skönt att bara kunna somna efteråt, men just där och då var tandborstning typ det sista jag tänkte på. ;) I alla fall. Vi borstar tänderna och när jag kommer tillbaka till sängen har han krupit ner på in sida, typ redo att sova.:confused: Jag kryper ner bredvid och börjar smeka honom på magen. Då tar han bort min hand lite irriterat, vänder sig om för att sova utan ett ord. Säger inte ens gonatt,:crazy: och nu sover han och jag sitter här och kan inte alls sova pga både besviken (inte på honom i första hand, man får absolut ångra sig, men man kan ju säga nåt) och lite orolig. Kan inte låta bli att undra om det hänt något, om jag gjorde nåt som jag inte vet om eller vad som hände. (Ja, jag borde nog släppa det och sova, men det är lättare sagt än gjort. :meh:)

@Lillagoajag hade också blivit besviken i det läget, vilket märkligt beteende. Du får prata med honom när han vaknar.

@Cherarriduracell kan du flytta hästen så gör det, men kan inte killen prata med sin mamma? Du försöker ju, då kan ju hon bjuda till också.

Just nu blev jag nyss väckt av att sonen och killen nödvändigtvis måste dra igång film i sovrummet. De tittar på en bärbar dator så de kunde ju satt sig i soffan eller nåt. Dessutom har jag huvudvärk.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 467
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 016
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17