Just nu del V

Ingen back-up alls så har jag otur är allt borta. Finns massor med text jag vill ha kvar, men mest vill jag komma åt bank, jobbsökande och lägenhetsjakt. Försöka göra det på mobil vill jag inte tänka på.

Kan bygga datorer dock så får jag bara någon att testa vad som är paj kan jag nog fixa resten sen... Hoppas jag.
Vad trist :(
Det är det värsta när datorn pajar, att man förlorar allt man har i den.
Men hoppas du får ihop en fungerande, smidigt och kunna fixa själv sådär

sitter hemma och göttar i soffan och mottar sms från desperata personer som inte kommer in på diverse ställen. Typ "kan du smsa bla bla och be dom släppa in oss". Seriöst hur svårt är det att osa innan eller att snacka in sig? Dagens ungdom.... :p

Just nu har jag precis bölat i fem minuter för att *trumvirvel* min favoritröra med vad-fan-det-nu-var-men-det-var-gott var slut i Preems salladsbar! Jag med feber + PMS + bitterfitta över att inte se Metallica ikväll är faktiskt det roligaste och charmigaste som vandrat på denna jord. (Y)

Tillägg: Skickade vän/slav att handla och han gav det tragiska beskedet per telefon, jag har således bölat i soffan och inte i butiken.

Tillägg 2: Får tydligen pizza istället, jag hulkar fortfarande över att jag inte får någon sallad. Åh dessa rationella fullt kontrollerbara hormoner.

PMS är djävulens påfund till kvinnan.

Just nu funderar jag över vad fasen min katt har gjort ute.
Hon stinker apa! Uäck!

PMS är djävulens påfund till kvinnan.
Ja, finns det ett helvete är det ett med konstant PMS!
Ser nu på hästhoppning och började gråta för att en häst var fin. :grin:

Mysigt med stinkande katt i övrigt, särskilt när de känner för att vara extra kärvänliga och klampa runt i sängen/soffan/på en just då.

Just nu sitter jag oduschad och trött (fortfarande iförd ridbyxor) och gråter en skvätt över att jag måste jobba imorgon och på söndag. Hejdå helgen... :cry:
Ska också bli spännande att se huruvida jag får betalt, det vet man aldrig. (får jag inte betalt så kan jag ju alltid ta saken i egna händer och råna dem, inga problem!)

Ja, finns det ett helvete är det ett med konstant PMS!
Ser nu på hästhoppning och började gråta för att en häst var fin. :grin:

Mysigt med stinkande katt i övrigt, särskilt när de känner för att vara extra kärvänliga och klampa runt i sängen/soffan/på en just då.
Jag började gråta för att killen åkte till föräldrarna i dalarna idag och kommer hem på tisdag :p

Jättemysigt, speciellt när man upptäcker när man lyfter upp katten för att gosa med den också. :yuck:

Ligger hemma o obsessar över en dejt jag har om _en vecka_ :crazy:

Kommer vi ligga? Är vi kära nu? Hur kommer jag se ut? Kommer han fråga igen om när jag låg med hans kompis och vad ska jag svara då?

Pip :crazy:

Ligger hemma o obsessar över en dejt jag har om _en vecka_ :crazy:

Kommer vi ligga? Är vi kära nu? Hur kommer jag se ut? Kommer han fråga igen om när jag låg med hans kompis och vad ska jag svara då?

Pip :crazy:

Svaret på alla dina problem på denna front är: drick mer vin ;)

:edit: kan fungera med tex. irish coffe också

Just nu ligger jag i soffan knaprandes på fredagsgodis med kattpäls överallt och lyssnar på en kör som sjunger bönesånger på latin (ja, jag har en bred musiksmak) :love:

Njuter av lugnet innan kalaset/namngivningen. Egentligen borde jag packa ihop alla barn, åka ut och förbereda resten innan det börjar. Men min lille skrot behöver sova lite mera

Funderar även på att jag fyller 30 om några få dagar, har en son som fyller 10 i år och en son som fyller 1 i år. jösses, vad tiden går fort :o:laugh:

Just nu har jag nyss vaknat och njuter lite av det som väntar idag :)
Ska iväg och gosa häst snart, mamma fyller år så min ena bror och hans tjej kommer dit, har jordgubbskvarg i kylen och fick sova ut för första gången på länge.

Just nu sitter jag med ett glas vin och lyssnar på musik och tittar på Essendon - Richmond (Essendon vinner rätt stort just nu, vilket vi gillar) och njuter av att barnen är lagda och att mannen är borta (på aktivitet, inte försvunnen). Perfekt lördagkväll. :)

Just nu är jag så trött att ögonen går i kors. Tur att en av de nyanställda sommarvikarierna "lurades" att köpa med sig fika efter sin lunch! :banana:

@Wine-tee Det finns en chans att hårddisken klarat sig. Jag dränkte min laptop och ALLT blev förstört utom hårddisken. Jag tror det var 2008 eller något sådant och den fungerade i många år efter det (hade den som inte-så-viktig-backup i ett kabinett i flera år, den fungerar troligtvis fortfarande).

Har du drulleförsäkring? Är datorn hyfsat ny kan du få ut en någorlunda likvärdig på försäkringen.

Just nu gör jag sista rycket i dagens pluggande (pluggar normalt sett inte på helgerna, men i tentatider försvinner alla regler), sedan ska jag ut i kvällssolen.

Just nu funderar jag på vad som tagit åt min mage. Har en stickande/molande värk högt upp strax under revbenen som kommer och går. Har inte lyckats koppla den till varken mat, toalettrutiner eller stress. Väldigt mysko.

Ligger jag i sängen och svullar godis med hårinpackning i håret och funderar på om jag ska äta lite räkröra också.

Jag jobbar på att ha en gravidmage gjord på mat. Har inte kunnat äta på ungefär två veckor så då är man smart och försöker äta ikapp allt på en dag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 453
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar