Just nu del V

Just nu känner jag mig så ful, dum och värdelös. Hatar helger (och alla andra dagar) så mycket. Funderar också på att gå ut och yxmörda hela byn för att få bli bäst och ensam kvar.

Just nu sitter jag och tittar på två katter som ska omplaceras. ser nästan otäckt lika ut mina föräldrars förra katt (katten på min avatar) :love:

Just nu jublar jag över att bluetoothen på min dator kom tillbaka när jag uppdaterade den igår så nu kan jag lyssna på mina youtube favoriter med min högtalare (som ser fräck ut och är fräckt grön) :banana:

Just nu försöker jag få motivation till att gå och göra sockerkakan jag lovat bjuda på i morgon :p

Funderar på att färga håret blått efter ett tag som blond (har inte blonderat håret ännu) som till minnet av en god vän, hon hjälpte mig att färga håret rosa och tyckte att jag skulle absolut färga håret blått nästa gång :laugh:

... Just nu känner jag också dåligt samvete och undrar om jag inte hade kunnat göra mera för henne. Tanken att hon skulle kunna ... dö fanns ju hela tiden där, men jag trodde nog inte riktigt på det. Och nu kan jag inte gottgöra för att vi inte träffades igen, hon var en sådan känslig själ att det gör ont i mig att tänka på hur hon hade kunnat tolka det som :cry:

Jag undrar också om det fanns något symboliskt i den där drömmen jag hade strax efter hennes död, då jag fick träffa henne igen och grät medan jag kramade om henne länge :cry: Jag är inte en sån som tror på sånt, men kanske, kanske, var det ett tecken från henne att hon har det ok nu..?

Färga på :)
Coolt med blått hår ju och det kanske skulle kännas bra att hedra din vän på så sätt :)
Beklagar bortgången :( Tror absolut att det var hennes sätt att visa att hon mår bra nu :)

Färga på :)
Coolt med blått hår ju och det kanske skulle kännas bra att hedra din vän på så sätt :)
Beklagar bortgången :( Tror absolut att det var hennes sätt att visa att hon mår bra nu :)

Ja, jag funderar på det :)
Det var ett tag sen nu, kanske lite mer än ett halvt år sedan (blir osäker då det känns så länge sen men samtidigt inte) och jag har ju sörjt såklart, men nu börjar det dåliga samvetet smyga sig på och jag undrar ju om jag hade kunnat göra mera ... vilket jag hade kunnat. Kunde inte ens vara med på begravningen då jag inte alls visste när det skulle vara och hade/har egna ångestproblem :cry:
Sorgens processer antar jag :grin:

Den där drömmen känns så konstig då jag inte alls tror på sånt, men ändå så fick jag en sån ... Men jag hoppas att det är som du säger :)

Ja, jag funderar på det :)
Det var ett tag sen nu, kanske lite mer än ett halvt år sedan (blir osäker då det känns så länge sen men samtidigt inte) och jag har ju sörjt såklart, men nu börjar det dåliga samvetet smyga sig på och jag undrar ju om jag hade kunnat göra mera ... vilket jag hade kunnat. Kunde inte ens vara med på begravningen då jag inte alls visste när det skulle vara och hade/har egna ångestproblem :cry:
Sorgens processer antar jag :grin:

Den där drömmen känns så konstig då jag inte alls tror på sånt, men ändå så fick jag en sån ... Men jag hoppas att det är som du säger :)
Varför har du dåligt samvete?
Kanske kunde du gjort något som ändrat utgången, kanske inte. Oavsett vilket kommer du inte att få något svar på det, begravningen förstår jag känns tufft och missa, men det är bara kroppen som begravs inte minnena ni delade tillsammans. Du sörjde på ditt sätt och du minns henne med värme, det är det viktigaste :)

Ja, det är en fin tanke om inte annat. Att man får ett besked/hälsning/vad man nu vill kalla det, att personen har det bra.

@Mirre Hon fick cancer under sin sista termin på gymnasiet (då vi var goda vänner och bodde på samma kollektiv) så när hon tog sin examen var hon sjuk och jag hade ett år till på gymnasiet. Efter hennes examen har jag inte träffat henne igen :cry: Hon bodde långt norrut och jag i stockholm, så det var inte lätt för mig att åka pga jag hade/har ångestproblem med åkandet.
Men jag visste att hon antagligen kände sig ensam, även om hon hade andra vänner, och jag vågade inte smsa för ofta ifall hon var för trött för att svara - för hon var en sån som skulle absolut få dåligt samvete/ångest om hon inte svarade med detsamma. Så det känns svårt :cry:
Jag tror inte att jag hade kunnat ändra utgången då det var en för jävlig cancer, men jag hade nog kunnat underlätta vägen för henne..

Jag fick iallafall träffa henne en sista gång i drömmen :grin: Så det kanske inte spelar någon roll om det var sant eller inte.

F'låt att jag babblar :o

Just nu har jag precis ätit en onyttig frukost. Lite rabarberpaj med glass :d
Eftersom den måste ätas nu innan den blir dålig. Bra ursäkt att ta den till frukost :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 448
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar