Just nu del V

Jag gillade den och fick den till ett i mitt tycke bra pris. Prutade ganska precis 10 procent så det känns okej :)
Hoppas för övrigt att din dag fortsätter bättre än den började ;)

*Kl*

Just nu har jag precis köpt en ny bil :banana:

@Got2Be Tack :D
Det är en Saab 9-5 2,3t Linear, en -05:a. Mycket nöjd! :bump:

10388130_10152807725731102_7817333427517469916_n.jpg

Just nu känner jag mest för att göra såhär upprepade gånger :banghead:
Gaaaah! Jävla strul med allt!

Var ju på anställningsintervju förut, arbetsgivaren ville absolut att man ska ha praktik först innan anställning. Då hette det att det var "för att se så allt funkar", nu när jag kontaktat af och de vill ha ett beslutsunderlag på att praktiken kommer leda till anställning, då kryper det fram att det blir anställning OM nåt jädra beslutunderlag går igenom. Det får hon svar på i aug!
Det är alltså inte ens klart att man blir anställd. Tack för att du sade det tidigare och för att du krånglar till allt för mig. :rage:

@Mirre

Det är så det funkar. Dom behöver inte anställa dig fastän du gör praktiken där. Du är anställd när det står skrivet på papper. Inte förr.
Är själv inne i den härvan.

Just nu kommit hem från stan. Svettigt värre! Råkade dessutom lägga den värmande lerinpackningsmasken i stället för den kylande ansiktsmasken, dricker kaffe under tiden. Ganska varmt :laugh:

@Mirre

Det är så det funkar. Dom behöver inte anställa dig fastän du gör praktiken där. Du är anställd när det står skrivet på papper. Inte förr.
Är själv inne i den härvan.
Jo det är väl det, ett jäkla utnyttjande bara. Men det hon sade när jag var där var att ha praktik först och sen bli anställd. Så det var ju bara jädra bullshit allting. Men hon söker folk för en massa saker, alla på praktik och för allt grovjobb. ( snickeri, rensa bort allt sly osv på marken osv)

Jo det är väl det, ett jäkla utnyttjande bara. Men det hon sade när jag var där var att ha praktik först och sen bli anställd. Så det var ju bara jädra bullshit allting. Men hon söker folk för en massa saker, alla på praktik och för allt grovjobb. ( snickeri, rensa bort allt sly osv på marken osv)

Men så är det. Många vill ha praktik innan anställning. Och under praktiken vill dom se att allt fungerar. Gör det det så blir man anställd och om inte så får man sluta.
Tycker inte det är mycket att bli utnyttjad för. Jag tex får inte komma ut på några praktiker som inte ger jobb efteråt. Men jag måste göra praktiken först men vill dom inte ha mig så behöver dom inte anställa mig sen. Jag får max praktisera i 4 veckor, längre om jag blir garanterad jobb efter praktiken och då får jag praktisera 8 veckor bara för att komma in helt i jobbet innan anställningen. Gratis upplärd med andra ord. Men jag kommer inte ut på praktik någonstans och jobbar gratis utan att det åtminstone finns ett jobb i slutet av tunneln om allt klaffar.
Sen finns det vissa som försöker utnyttja systemet, men det brukar inte ta så lång tid innan dom blir svartlistade.

Just nu har jag precis fyllt diskmaskinen och satt på den. När det blir lite svalare så ska jag åka till stallet och pussa häst. Vi är lyckligt lottade med 30 grader här idag!

Just nu är jag precis hemkommen från flygbladsutdelning med förbundet. Fin dag i solen i goda vänners sällskap!

Just nu går jag sönder. Jag klarar inte att få mitt hjärta krossat igen. Inte av han. När fan ska jag få mitt happily ever after?

Just nu dricker jag iskall päroncider och är redo för kvällens uteservering/utekväll. Skitvarm, blir nog inte bättre med alkohol :D

Sitter och dricker vin och äter digestive kex - belöning efter att ha fått klart ett ganska påfrestande grupparbete. Ska snart (snaaart :angel: ) iväg och grilla med ett gäng kursare. Livet är fint ibland! :D

Just nu är jag jävligt arg, stressad och besviken på folk som lovar en sak, inte håller det och sedan fortsätter och tror att allt är frid och fröjd utan att betänka vilka konsekvenser det har för andra människor. Jag tyckte illa om den här personen och hans sätt redan innan; vad jag känner för honom just nu kan jag inte ens beskriva med ord. Snart kommer han hem till min lägenhet (men inte för att jag har bjudit in honom) tillsammans med min flatmate, och jag undrar på fullaste allvar hur jag ska kunna träffa och umgås med dessa två personer utan att a) skrika åt dem precis vad jag tycker och tänker eller b) ge dem varsin rak och väldigt hård höger. Jag sprängs snart av ilska och hatiska känslor. :rage::rage::rage::arghh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 448
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar