Sv: Just nu, del IV
*kl*
Ligger mer eller mindre i sängen och bara grubblar samt frågasätter varför vissa njuter av att trampa ner mig till knäna..
Fd. Vän lägger åter till mig på Facebook. Hon mejlar mig och vi börjar snacka lite fram och tillbaka. Hon och jag har aldrig haft någon fight, bara några vänner som vi hade gemensamt som bestämde sig för att hata mig utan anledning.. Men hon följde med dom andra vännerna. Allt detta för 3 år sedan.
Nu har hon tagit bort mig ifrån Facebook igen? Tänkte jaha, vad nu?
Så jag och en annan vän (vi kallar henne F) bestämmer oss för att testa henne. Vi tog bort varandra på Facebook och F börjar mejla min fd vän. (allt för dom skulle tro att vi var ovänner eller något!) F och fd vännen är gamla gymnasiekamrater, så dom har ändå en helt okej relation.
Längre in i deras samtal frågar F om fd vännen fortfarande har kontakt med mig. Då vräcker hon ur sig massa skit och berättar att hon bara tog kontakt med mig bara för att "se hur långt jag kommit i mitt värdelösa liv. Hur det gick med min fula äckliga sambo mm. Om han varit otrogen emot mig (går rykte pga hans ex. nämligen) etc.." Tydligen hade hon suttit med mina andra fd vänner och skrivit till mig. Tydligen hade dom haft en asrolig kväll med detta projekt! F spelade med för att verka verklig och inte "förlora" förtroendet. Därefter avslutas deras diskussion.
1h efter deras avslutade samtal ringer F upp mig med gråtet i halsen och vet inte om hon vågar berätta eller skicka vad som skrivits.
Nu sitter jag och läser skärmdumparna. Vad är det för människor jag har varit vän med? Människor som jag då trodde var mina bästa vänner. Människor jag delat lägenhet och livserfarenheter med. Och vad ser dom för nöje att göra narr av person dom inte har kontakt med? Jag äcklas..