Just nu, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del III

Kl

Just nu sitter jag och latar mig i soffan. Har precis hämtat lillan från dagis och innan dess var jag i stallet. Tömkörde ute på vägen för första gången idag och han var så duktig ♥

*KL*

Just nu sitter jag på UB och skriver hemtenta. Eller ja, alltså, jag skriver ju på buke just nu men jag BORDE skriva hemtenta :D

kl

Just nu känner jag att jag borde ha pluggat lite längre. Men jag är så himla mosig i huvudet! Orkar inte koncentrera mig!!

*Kl*

Just nu är jag nyduschad och har förberett alla kläder inför imorgon. Har visst råkat tänka lite fel och ska börja jobba klockan 8 och dessförinnan hunnit släppa ut hästarna :o Hoppas att de äter upp frukosten snabbt för klockan 7 får de gå ut, vare sig höt är slut eller ej :p

kl

Just nu ligger jag klarvaken.
Ska upp om 3,5 timme och har sedan späckad dag fram till natten.
Vad skulle kunna gå fel?!

Just nu har jag precis kommit hem från 8h på akuten med konstaterat bruten fot, gips och kryckor. YES.

Usch, det var inte kul! Vad har du gjort?

*Kl*

Just nu ska jag orka gå upp och sen till stallet innan jag jobbar 8-16.30. Vill sooooova!

kl

Just nu sitter jag i soffan framför kaminen och VILL INTE gå ut i kylan... Det är så varmt och skönt här, 14 minusgrader utomhus är för kallt!! :arghh:

kl

Just nu ligger jag klarvaken.
Ska upp om 3,5 timme och har sedan späckad dag fram till natten.
Vad skulle kunna gå fel?!

JAG VISSTE ATT JAG SKULLE SOVA MIG IGENOM ALLA JÄVLA ÅTTA ALARMEN OCH MISSA BUSSEN MED 30 SEKUNDER, VISSTE DET!! Tror precis jag skrek fitta så hela Dalarna hörde.

Skäms som faaan över att för andra gången på kort tid behöva ringa och väcka min pappa och be honom köra sex mil t/r stallet för att skjutsa mig, men vad gör man inte. Fick inget körkort så shit happens.

Och jag förståååår inte varför jag slutat fungera såhär utan sömn. Har alltid kunnat vara den som kunnat sova två timmar på två dygn och ändå vara pigg som en lärka, men nu bara går inget om jag inte får sova typ 7-9h per natt. Fattar inte.

Senast ändrad:

Kl

Just nu ligger jag i sängen och funderar på om jag ska skaffa netflix.
Å så ska jag väl kliva upp med, bara läsa klart här inne först. Dagen börjar med nyheterna från buke ;)

Tog några öl i onsdags, sprang för att hinna med bussen och ramlade. Och lyckades bryta foten. Wow. :meh: Men det blir ju intressant det här.

Vad olika det kan vara i olika kretsar. Ingen av mina jämnåriga vänner har betalat sina körkort, de har fått rubbet (och ofta även första bilen, om än oftast en bättre begagnad) i present av föräldrar och/eller släkt vid 18-årsdagen.

Nog vet jag många som fått sitt körkort och bil betalt (t.ex. mina syskon), men det förändrar inte faktum att de allra flesta i vårt avlånga land får betala det själv.

I vilket fall som så kvarstår ju fortfarande frågan varför du inte bara betalat för det själv? Att du haft råd under åren är ju uppenbart, med tanke på alla resor och konserter du varit på. Prioritera om lite närmsta ett-två åren så kommer du ju ha ditt körkort.

Senast ändrad:

För att jag just väljer att prioritera annat, och inte tänker avstå min vardag för att betala något som det här uppe är självklart att familjen fixar. Dessutom vore det pinsamt att ta körkort som 25-åring. (Och två ÅR? Möjligen på sin höjd att det skulle ta två månader även om jag betvivlar även det.)

Men men, så länge jag får skjuts när jag behöver är det ju egentligen rätt lugnt för min egen del.

För att jag just väljer att prioritera annat, och inte tänker avstå min vardag för att betala något som det här uppe är självklart att familjen fixar. Dessutom vore det pinsamt att ta körkort som 25-åring. (Och två ÅR? Möjligen på sin höjd att det skulle ta två månader även om jag betvivlar även det.)

Men men, så länge jag får skjuts när jag behöver är det ju egentligen rätt lugnt för min egen del.

VA?

1. Varför?
2. Det är nog den sämsta ursäkten någonsin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 170
Senast: pepp
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
34
· Visningar
1 461
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024