Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL

På att jag, tack vare detta fantastiska forum, nu sitter och dregglar efter både pepparkakor och fiskpinnar (härlig kombination!)... Tur att det snart är dags att pallra sig till jobbet, så får jag tankarna på annat! :p

*KL*

På vården. Min mormor har under ca 1,5 år gått till en "demensläkare" då hennes minne börjat svika på riktigt. Men hon har efter varje test fått höra att "det ser bra ut". Men nu ska hon få diagnosen demens, de ringde min mamma för att tala om detta. Om en vecka ska mormor till läkaren för att få diagnosen (hon vet alltså inte om vad läkaren kommit fram till ännu), men IDAG fick hon hem ett brev om att det kommer komma hem en sköterska och en handläggare som ska utreda hennes vårdbehov. Mormor fattade ju såklart ingenting. (Hon har hittills klarat sig - typ - själv, så det blir ju en omställning.) :rage:

kl

Just nu är jag irriterad på min mage som inte riktigt vill fungera normalt sen några dagar tillbaka :(
Tror jag ätit för mycket laktos. Inte allergisk men lite känslig.

kl

På kommunens fullständigt onödiga bygge av ett resecentrum i staden. Utöver att jag kan tycka att det är ett ekonomiskt slöseri för tveksam vinning (jag ser inte fördelarna när vi redan har en stor "bussgata" mitt i centrum, samt även hade busshållplatser till alla linjer precis intill tågstationen), så stör jag mig på det av de personliga anledningarna 1. man måste numer gå till tågen via en jävla grusplan, som dessutom verkligen blir jättemysig så här års när det regnar mycket, och 2. bussarna kör inte längre till tågstationen, vilket även innebär att Swebus säger "fuck it" och slutar köra hit. Det här har pågått sedan i somras och ska alltså pågå i ett och ett halvt år till. JÄTTEROLIGT, TACK.

Mvh ska nu gå och vricka fötterna av mig och förstöra skorna på grus/gegg/stenplanen.

kl

På kommunens fullständigt onödiga bygge av ett resecentrum i staden. Utöver att jag kan tycka att det är ett ekonomiskt slöseri för tveksam vinning (jag ser inte fördelarna när vi redan har en stor "bussgata" mitt i centrum, samt även hade busshållplatser till alla linjer precis intill tågstationen), så stör jag mig på det av de personliga anledningarna 1. man måste numer gå till tågen via en jävla grusplan, som dessutom verkligen blir jättemysig så här års när det regnar mycket, och 2. bussarna kör inte längre till tågstationen, vilket även innebär att Swebus säger "fuck it" och slutar köra hit. Det här har pågått sedan i somras och ska alltså pågå i ett och ett halvt år till. JÄTTEROLIGT, TACK.

Mvh ska nu gå och vricka fötterna av mig och förstöra skorna på grus/gegg/stenplanen.

Det fattar väl alla att det inte kan var ENKELT och BEKVÄMT att åka kollektivtrafik. Då skulle ju massa människor göra det och hur skulle det se ut. :banghead::cautious:

:D

*KL*

Jag är irriterad på min kropp. Och inte på "åh, jag är tjock och ful-sättet", nej, jag kunde gärna se ut som gandalf om jag fick ha en kropp som var hel och fungerade som den ska.

MEN BRA FALUN.

Just nu är jag gravt jävla överirriterad på den franska bulldoggen vi har som daghund som inte kan andas utan att snarka/måste ha huvudet uppåt för att ens få luft/kliar sönder tassarna (medan hon snarkar)/har problem med magen. Och egentligen är jag inte irriterad på hunden utan på ägarna som bara "det är heeelt normalt" jamenvisst då är det ju okej om hunden uppenbart lider. Om, säg, en ANNAN hundras lät så/hade samma problem så skulle man ju kanske FÖRSÖKA göra något åt det åtminstone. OCH HERREGUD SNÄLLA VAR TYST NU.

Det är SKITBRA. Liksom varför behålla ett fullt fungerande, smidigt bussystem med knytpunkter för pendling vid både centrum OCH tågstationen, när man kan göra allt extremt opraktiskt för både buss- och tågresenärer, bilister och bussar i minst 1,5 år, och med slutmål att ta bort anslutningarna i centrum och flytta allt HELA JÄVLA VÄGEN TILL TÅGSTATIONEN istället? Och "det här kommer bli så braaa för att den södra delen av staden ska vakna till liv". Mm, absolut, fortsätt suga livet ur de nordvästra delarna av centrum som redan ligger med respiratorn i, och som är den del av staden som led mest från början och kommer lida än mer nu.

Och det är ju synd om hunden, men jag skrattade åt beskrivningen av hundens läten igår och jag gör det idag med. Förlåt till både hunden och din irritation. <3

kl

Irriterad på att jag sov fram till 11, somnade på soffan igen vid 15 och sov fram till 17. Hela dagen blev förstörd och jag blir deppig! woho.

KL

Blää!! :wtf::yuck::arghh::rage:
Dagen sugen och den suger hårt!
Allt bara krånglar och krånglar och skiter och blä och blä!

På att när något för en gångs skull verkar gå bra för mig, verkar ingen kunna glädjas åt det. :( Sambon var sur när jag kom hem, han och barnen hade ätit men fanns det någon mat kvar åt mig? Nej jag fick snällt göra min egen mat. Som att det inte är jag som gör mat jämt, han slutade 14 och var hemma 14.30. Jag slutade 16 och var hemma 17.30 och då bara hem och hämta I sedan iväg på hans gympa. Hemma 19.30. Yay...
När jag kom hem från sonens gympa hade sambon redan lagt sig.

Nu kom han visst ner igen dock.

Fick ett mess från mamma som frågade hur det gick.
Svarade att det gick bra, då blev det tvärtyst.
Stöttande familj, verkligen :meh:

Dessutom har jag huvudvärk och ett laggande internet.

Senast ändrad:

kl

På att han vars namn jag för sakens skull inte tänker nämna anser det vara rasism att svenskar inte kan uttala hans namn rätt, samt drar skämt om det. Buhu. Jag visste väl att det var mitt utomeuropeiska ursprung och ingrodd rasism som var skälet till att ingen någonsin förstår att jag heter Jonasson och inte Johansson, eller att alla i barndomen rimmade mitt svenska förnamn på "gorilla", "mår illa" och sjöng Magnus Ugglas låt där namnet nämns. Och Lightzone, kan du förlåta mitt djupa tyskhat eftersom jag faktiskt inte har en aning om huruvida jag uttalar ditt efternamn korrekt eller inte? Snyft.

Jag skaffade PRECIS Twitter igen, och det här är det första som möter mig. Nu är jag grinig igen. SA ju att Twitter var en dum idé.

kl

Jag är jävligt irriterad på min hovslagare som inte dök upp på avtalad tid och dessutom inte besvärade sig med att höra av sig alls för att meddela mig att hen inte vill vara min hovslagare längre. Jävla pissmyra!

Sedan är jag irriterad på svenska vården. Känner mig smått övergiven och lämnad åt mitt öde. Men det kanske är lika bra det. Jag förtjänar inget bättre och det har jag ju vetat hela tiden.

Det har varit hårt, men jag kan nog förlåta dig <3

Själv är jag irriterad på att jag inte har NÅGRA pengar, inte jobbat NÅGOT denna vecka (men den är ju inte slut än, nu ska vi vara positiva här) och att jag igår skulle hälsa på min hund. I sig mysigt, men han hoppade upp så fort mot mig att jag slängde undan huvudet och alltså slog det rätt in i en vägg. Av betong.
It hurts.

kl

På allt jävla hockeytjat på min FB.
Hååååååll kääääääften.

Det och den här Bitstripsskiten. Vem över 15 tycker att det är roligt liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 962
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama