Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på att den ena av pumpsen jag precis köpte har en hård, skarp söm i tån som sticker ut/in i stortån. Skitkul att få på ett par skor som kostade över tusenlappen, verkligen. Retur på dem då, buhu.

Aj! Vad trist, hoppas du kan byta till ett par utan det, eller får pengarna tillbaka alla fall.

Kl

På att jag fått en stalker, på riktigt! SÅ jävla obehagligt och jag är fan rädd :/

KL
På att jag inte kommer in på academic work, nu när jag har skrivit klart ansökan till ett jobb.

KL

På mig själv, och på att jag är så jääävla klantig ibland. Köpte just en icke ombokningsbar tågbiljett för fel jäkla dag, så att jag åker hem samma dag som jag kommer dit. Inte riiiktigt så jag hade tänkt mig det. Gaaaah vad klantigt och frustrerande! :banghead: :banghead: :banghead:

KL

På mig själv, och på att jag är så jääävla klantig ibland. Köpte just en icke ombokningsbar tågbiljett för fel jäkla dag, så att jag åker hem samma dag som jag kommer dit. Inte riiiktigt så jag hade tänkt mig det. Gaaaah vad klantigt och frustrerande! :banghead: :banghead: :banghead:

Faaast nu fick jag precis svar från SJ (som för övrigt är jättebra i det att de har informatörer som sitter och besvarar frågor på deras Facebook-sida 06-24 varje dag) att det inte ska vara några problem att ändra utan att jag bara kan kontakta kundtjänst i morgon bitti. Känns lite bättre nu! :D

Fått visakortet skimmet och blivit av med flera tusen :cry: Det kommer att lösa sig och jag kommer att få tillbaka pengarna men det bara som ett så extremt onödigt trassel alltihop :mad:

Usch inte kul!

Jag är irriterad på min hud. Blä!
Jag brände mig på en brännässla igår när jag plockade rabarber, på kvällen tappade jag huden på handen och hakan (ja, jag brände mig på hakan..) och nu har jag fått stora vätskande sår som kliar och svider. Aj.
Dessutom har jag fått en spricka i var mungipa, den ena nästan en centimeter lång, den andra miniliten. Men aj.
Och ögonlocken är täckta av fjällande hud. Igen. Heja.
Jag har lyckats bränna mig på armarna trots långärmad skjorta och spf 30. Heja mig. :yuck:

Nej men fy då kära du! Vilka jävlar!

KL

Jag är irriterad på att tentaresultatet för min senaste tenta aldrig rapporteras in! Jag vill veta nuuuuu!!

KL

Jag är irriterad på hästfolk som totalt saknar vett. Var ute och körde på en smal 70-väg i morse, och körde förbi en tjej som satt och red längs vägen. Barbacka. Utan hjälm. Vilt snackandes i mobiltelefon. Längs en ganska hårt trafikerad, smal landsväg. När jag försiktigt kört om ekipaget ser jag dessutom i backspegeln hur ryttaren svänger över vägen till vänster - helt utan att visa tecken och med endast en hastig blick över axeln. Återigen; utan hjälm, barbacka, med en hand på tyglarna och den andra på mobiltelefonen vid ena örat. Hon var tydligen odödlig hon, och hästen också...:meh:

*kl*

På vissa människors mentalitet och inställning.
"Men jag gör det för att jaaaaaaaaaag tycker det är snyyyyyggt!"
"Vem fan bryr sig? Det är olagligt att tona framrutorna/lyktorna på en bil, och det är olagligt av en anledning."
"Och?! Jag gör som jag vill, snuten får väl stanna mig då, men jag kommer ändå inte bry mig."
"Du verkar otroligt omogen, du kanske inte ska ha körkort?"
"Hmmmpf! Håll käften. TÖNT!"

Nej men vad trevligt, dock inte lika trevligt för den stackare som ev. krockar med dig för att du vill tona alla lyktorna på bilen pga du tycker att det är snyggt. Well. Fuck that shit.

Kl

På att år 2013, i sverige, kan man som tjej tydligen inte ha killkompisar utan ständiga "fyndiga" kommentarer och korkade frågor typ "men visst ÄR det nåt på gång mellan er?"
Ja, självklart... Jag och min kompis tänker dra till las vegas, gifta oss och skaffa fjorton och ett halvt barn. Självklart, han är ju kille!

Förstår inte heller. Jag har svårt att komma överens med tjejer och har mycket lättare att få vänner av det manliga könet, mer komplicerat än så är det inte. Varför ska folk i ens omgivning läsa in något som inte finns där?

Förresten, ett halvt barn? Vad hände med den andra halvan, fastnade den i Las Vegas? :laugh:

kl

Irriterad på att katten jag passar bara står vid dörren och SKRIKER. Så släpper man ut den. Och efter tio minuter står djuret och SKRIKER ute istället och vill komma in. Så man släpper in den. Då tar det 30 sekunder, sedan låter det "MJIIIIIIIIAU" igen. Så försöker man hyscha den eller putta bort den från dörren, varpå den fräser och morrar åt en.

Men nu får den fan vara inne. Och jag inser med ens varför jag aldrig varit en kattmänniska.
*hörlurar på och Slipknot på högsta volym*

kl

Jag är irriterad på mig själv som har så ologiska tankar hela tiden. Jag fattar verkligen inte hur mitt huvud fungerar och lär väl aldrig göra.
Det är inte normalt att gå runt och tänka på det jag gör hela dagarna och jag HATAR mina dagdrömmartankar!
Det är ju inget jag frivilligt gör utan det poppar ju bara upp i huvudet och det är inga trevliga tankar. Lobotomi nästa?

KL

Jag är sååå irriterad på grannfan (i huset mitt emot) som bokstavligt talat SKRÅLAT ut smörig dansbandsmusik över hela kvarteret hela förbannade dagen. Jo tack, vi andra skulle också vilja kunna ha våra fönster öppna/vistas på våra balkonger i värmen - utan att behöva drabbas av grava hjärnskador p.g.a. skitmusik! :banghead: :mad:

/på dåligt humör, jo. Lite.

Bara för att jag skrev det blev det precis knäpptyst. Så - vem av er är min granne? :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 970
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama