Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Men så skönt att det verkar lösa sig :)
Om inte annat så skulle du behöva lite semester efter den här dagen.

kl

Irriterad på att jag sovit bort en massa tid på soffan och nu har vaknat med världens hjärtklappning.. Men varför?! Och på att jag inte vet vad som händer ikväll. Gah.

*kl*

På att jag har en såndär hemsk ångest dag. Jag orkar inget och jag vill inget. Tillsammans med att tankarna snurrar. Yeaaah. Underbart. Jag som mådde typ världsbäst i morse..

*kl*

Jag är irriterad på att min katt aldrig låter mig vara ifred. (okej, lite mysigt ändå..)

Och jag är lite frustrerad över att min katt alltid låter mig vara ifred. :D

kl
Jag är irriterad på att jag precis hittade min drömhäst på hästnet. Framförallt irriterad på att jag tittar på hästnet när jag inte kommer kunna köpa häst på två år typ.

kl*

Min mobil har avlidit:crazy:, måste skaffa ny, vill verkligen inte ha en pektelefon, jävla tekniska sjkitutveckling:rage:

Jag läste snabbt och tyckte att det stod morbror och blev lite ställd när jag kom till nästa sats.
biggrin.gif

Kl

På idiotiska stockholmare som inte kan köra bil. Vad är grejen?
Man kör inte i 300 blås i en rondell. Det är dömt att misslyckas. Tack gubbjävel för att du tryckte till fronten på bilen vi åkte i, det uppskattas verkligen.

kl

Irriterad på att jag är trött och somnade på soffan innan, jäkla skit... hoppas jag kan somna inatt!

*kl*

Blir fruktansvärt trött och irriterad på människor som drar på sig "offerkoftan" när man konfronterar dem, även fast det är dem som gjort fel. :banghead: O_o

KL
På min mobil som det inte går att ringa till/från. Drygt som tusan!

*kl*

Jag är så förbannat irriterad på människor som skaffar hundraser dom inte klarar av. Speciellt när det gäller hundar som aggressiva och har chansen att slita sig..

Dagens resultat:

62615_10151525072829277_936016795_n.jpg

Jag får "äran" att rengöra min hundsår ifrån en rottweiler av minst 50 kg storlek som gick till attack.. Tack vare min snabba reflexer, så fick jag upp min hund i famnen och jag lyckas få in en spark i rottweilerns huvud.. Vid tillfället såg jag inga sår och jag ville bara få min hund därifrån pga han var så uppstressad..

När jag kom hem och hittade två punkthål ångrar jag mig rejält att jag inte tog hundägarens nummer..
Nu blir det att vakta halva natten. Börjar det svullna, han får feber eller får mer ont, så åker vi in direkt! Tur nog har jag antibiotika och smärtstillande hemma..

Fy vad obehagligt! Nu blir det lite trådkap här för en minut eller två, men "borde" inte rottweilern gått till attack mot dig också när du plockade upp din hund & dessutom sparkade på den attackerande hunden? Eller var det liksom din hund som var "bytet" och när rottweilern inte kunde få tag på den längre så gav han/hon upp? Jag förstår verkligen att du vill skydda din egen vovve och att det var prio ett just då och är bara genuint nyfiken på hur man kan/bör agera i sådana situationer!

kl

Irriterad på folk som uppenbarligen sov bort sina nio grundläggande skolår och inte fått med sig läskunskapens fina konst.

Jag: Kan någon tipsa om en högkvalitativ dressyrridskola max 25 mil från Falun?
Random person: Jag vet ett ställe i Spanien!

kl

Irriterad på att det spöregnar (fast det är väl rätt ok ändå)

Irriterad på att folk inte kan kolla upp att allt är rätt innan de köper.

Irriterad på min telefonfobi!

KL

Irriterad på arbetskamrater som försöker skylla ifrån sig på MIG när det är DE som gjort fel :yuck:!

Fy vad obehagligt! Nu blir det lite trådkap här för en minut eller två, men "borde" inte rottweilern gått till attack mot dig också när du plockade upp din hund & dessutom sparkade på den attackerande hunden? Eller var det liksom din hund som var "bytet" och när rottweilern inte kunde få tag på den längre så gav han/hon upp? Jag förstår verkligen att du vill skydda din egen vovve och att det var prio ett just då och är bara genuint nyfiken på hur man kan/bör agera i sådana situationer!

Jag lyckades tur nog sjvunga upp han i famnen och samtidigt få spark på rottweilern som puttades iväg. Just i den ögonblicket när hunden släppte så fick ägaren han tag i kopplet. Annars hade nog inte min hund levt idag och jag hade säkerligen också blivit biten.

Min stackars hund har lyckats bli anfallen tre gånger nu, så man har lärt sig på gott och ont. Vid såna lägen skiter jag fullständigt ifall jag sparkar eller slår ett djur. Låter kanske hemskt, men min hund ska INTE bli köttfärs..

Biter någon hund någonsin fast så ska käftarna öppnas, då dom låser käften och skakar ihjäl sitt byte. Alt. lyfta hunden som biters bakben (lyfta, inte dra!), så tappar dom ibland balansen. Dock vet jag instruktörer som rekommenderar ifall man får sin hund överfallen (när man är ensam) att slå ett slag mellan anfallande hundens ögon. Då brukar hunden tappa synförmågan och balansen för ett par sekunder.
Har dock inte provat..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Wingates
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30