Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på att jag vill ut och dansa, bara ha kul och känna mig awesome - men sitter hemma i soffan invirad i en varm filt, äter chips med dipp och dricker saft, med ont i magen och rinnande näsa, mysigt, jätte!

äh! nya tag imorgon!

Senast ändrad:

KL

På att lampan härinne har pajat så vi har inget lyse vid datorerna.

KL

Alltså, jag FATTAR inte hur allt kan gå åt skogen på samma gång!

1. ALLA lampor i köket har kraschat
2. Jag har inget leg
3. Jag kan inte övningsköra pga ovan
4. Nytt leg kostar 500:-, pengar jag inte har
5. Jag behöver bara leget i ett par veckor till, för sedan tar jag körkort
6. För att kunna ta körkortet måste jag ha leget
7. Det hade kunnat gå utan leg - eftersom jag har ett pass som inte gått ut. MEN jag har ett smärre problem - mamma har slarvat bort passet.
8. Jag har bränt mig på tungan.

9. JAG HATAR BUKES SMILEYS!!!!!

kl

Irriterad på att mitt liv känns jävligt tråkigt just nu. blä. nu går jag och lägger mig, godnatt. :(

kl

När man får en miljard bilder på ungar upptryckt i ansiktet av föräldrarna.
Jag kan sträcka mig till att säga ett sympatiskt, ytterst spelat "vad söt" om den första bilden, men jag har verkligen inget behov av att sedan se samma unge i matstolen, i sängen, i någons famn, med en leksak, med en napp i munnen, i tomteluva och gud-vet-vad. Varför, ni föräldrar som måste visa upp er avkomma i alla situationer för allt och alla?! Vad är poängen? Tror ni att någon tycker det är roligt? Newsflash: Er bebis ser ut som en skrynklig potatis, precis som alla andra bebisar. Den är inte söt. Den skiljer sig inte från alla andra hårlös små bollar som sitter i en stol och har någon form av geggig mat över hela ansiktet. VIK HÄDAN!!

/ Stormkast som möjligen är lite frustrerad över att just ha ägnat minst tre minuter åt att ha tvingats titta på bebisbilder och kommenterat alla med ett "hmm", ackompanjerat av ett stelt leende av läpparna sammanpressade till ett smalt streck.

Du borde ha kontrat med att visa upp X antal bilder på din häst. Självfallet inklusive interiörbilder på stallet, ridbana och gödselstack.

Exakt VAD pysslar folk med vid uttagsautomaterna?

OM jag nu mot all förmodan MÅSTE ta ut kontanter så gör jag det när jag ändå handlar livsmedel, kassörskorna brukar vara föredömligt snabba på att ge en den där extra 500-lappen.

Idag var jag dessvärre tvungen att ta ut kontanter utan att ha något livsmedelshandlande ärende.
Snabbt påmindes jag om varför jag alltid undviker uttagsautomater.
Personerna före mig hade världens tråkigaste liv och förlängde umgänget med uttagsautomaten så mycket de bara kunde.

Hur svårt kan det vara?
In med kortet/chippet åt rätt håll givetvis - slå in kod/OK - slå in summa/OK - kvitto JA/NEJ - KLART! Vad tog det? 12 sekunder.

Hädanefter kostar jag på mig en påse tuggummin och tar ut pengar i handeln istället, därutöver ser jag fram mot en kontantfritt samhälle.

Jag kan komma och kompensera bebisbilderna med bilder på mina katter i alla situationer de kan tänkas utsättas för. Dvs; sover i soffan, sover i sängen, sover i fönstret, sover på stolen, sover på mig i sängen, tigger mat, sitter på vågen, står på vågen, går framför tvn, tittar på mig, tittar inte på mig o.s.v o.s.v.

Ytterst intressant! Jag lovar!

Låter som att du i alla fall inte råkat ut för min mor vid uttagsautomaterna. Hon tappade byxorna när hon skulle ta ut pengar. Helt seriöst. Och då menar jag inte att de åkte ned lite grann - de åkte ned till fotknölarna fort som attan. Och hon böjer sig fram med rumpan i vädret mot folket bakom när hon ska dra upp dom.

Och nej, jag bor inte i samma stad längre.
Och nej, skulle någon fråga så känner jag henne inte.
Och ja, hon har inte bara fått ett par mindre byxor - hon har fått ett skärp också.

kl

Känner mig jävligt gnällig idag... Är trött, har UVI som jag försöker avhjälpa med tranbärsjuice, mår illa när jag står upp, har ont i huvudet, snart är helgen slut och jag måste tillbaka till jobbet imorgon. Sambon har åkt iväg till en kompis och kommer väl hem någon gång imorgon bitti då han har semester nästa vecka. Sitter här själv och känner mig jävligt miserable, ingen att prata med och inget att göra... Vill bara lägga mig under täcket och gråta... Dessutom måste jag duscha och tvätta håret... blä...

Du borde ha kontrat med att visa upp X antal bilder på din häst. Självfallet inklusive interiörbilder på stallet, ridbana och gödselstack.
Vi har en ny grep i stallet, kan jag ta kort på den i olika situationer? När jag mockar min box, när jag mockar en av de andra inackorderingarnas box, när jag krattar ihop på gödselstacken, när jag tar upp skit på gången osv?

Jag kan komma och kompensera bebisbilderna med bilder på mina katter i alla situationer de kan tänkas utsättas för. Dvs; sover i soffan, sover i sängen, sover i fönstret, sover på stolen, sover på mig i sängen, tigger mat, sitter på vågen, står på vågen, går framför tvn, tittar på mig, tittar inte på mig o.s.v o.s.v.

Ytterst intressant! Jag lovar!
Men kattbilder ÄR ytterst intressanta. Folk som inte gillar kattbilder har inget hjärta.

Will you kill me now?

original.jpg

Låter som att du i alla fall inte råkat ut för min mor vid uttagsautomaterna. Hon tappade byxorna när hon skulle ta ut pengar. Helt seriöst. Och då menar jag inte att de åkte ned lite grann - de åkte ned till fotknölarna fort som attan. Och hon böjer sig fram med rumpan i vädret mot folket bakom när hon ska dra upp dom.

Och nej, jag bor inte i samma stad längre.
Och nej, skulle någon fråga så känner jag henne inte.
Och ja, hon har inte bara fått ett par mindre byxor - hon har fått ett skärp också.

Ligger dubbelvikt och skrattar så hunden vaknade och kollade vad fan jag pysslade med!

KL

På att sambon hellre ville sova några timmar extra på morgon istället för att åka till jobbet imorn på morgon så sover ensam, med hunden och huvudvärk....

Irriterad på att min vän inte svarar på mina sms, jag vill se skräck på bio på fredag och hon är lika skräcktokig som jag så därför valet att dra med henne, men vill veta om hon kan NU, annars måste jag försöka ragga med någon annan! :D

*kl*

På att H&M ändrade leveransdatumet på min jacka från 17/4 till 17/5! Finns ingen chans att jag kan gå i min Fjällräven - jacka fram till dess, kommer svettas ihjäl. M.a.o får jag ge mig ut och leta reda på en ny vårjacka. Gah!

Irriterad på min totala brist på motivation som sakta förvandlar mig till en rullande ostklump, den får gärna komma tillbaka snart. Motivationen alltså. På mitt totalt jävla icke-existerande kärleksliv. På min hjärna som fortfarande bara vägrar sluta spela upp alla olika sätt jag skulle kunna skada mig själv på för mig.
SLUTA.

Och på bukes smileys. Förhelvete.
Edit: Att jag försökte läsa en seriös tråd men inte kom längre än fem inlägg eftersom folk använde smileys. Som inte GÅR att ta på allvar.

Senast ändrad:

kl

Irriterad på att den vännen inte kunde följa med på bio för hon jobbade kväll, buhu - vem ska jag fråga nu liksom, det är inte alla som är jättepepp på att se skräck på bio har jag förstått, fegisarna haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Wingates
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?