Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Böcker och/eller pysselmaterial . Jag köper alltid något sådant åt mina brorsbarn som nu är 6 och 7 år.Jag ska köpa tre julklappar i år. Tre. Syster har tre barn och de ska få varsin. Helt lagom många tycker jag. Men vad sjutton köper man till barn på 8, 5 och 2 år? Ska fråga syster om de önskar sig något särskilt.
I helgen var jag på Rusta och köpte ett set med staket. lyktstolpe och bil med julgran. Allt med belysning och i mini-storlek. Egentligen säljs det tydligen som tillbehör till en "nissedörr", men jag kommer att använda det som dekoration till ett pepparkakshus !
På tal om "nissedörrar" så har jag aldrig förstått mig på detta fenomen?? Visst - supergulligt - men det måste ju vara irriterande att ha en massa småplock nere vid golvlisten ? Tänker hur dammigt det måste bli, och att man måste plocka upp det varje gång man ska dammsuga..... Hos mig hade hade väl nissen fått det varmt och gott i alla fall - inlindad i en stor boll av hundhår (som alltid samlas nere vid golvlisterna i drivor)......
I helgen var jag på Rusta och köpte ett set med staket. lyktstolpe och bil med julgran. Allt med belysning och i mini-storlek. Egentligen säljs det tydligen som tillbehör till en "nissedörr", men jag kommer att använda det som dekoration till ett pepparkakshus !
På tal om "nissedörrar" så har jag aldrig förstått mig på detta fenomen?? Visst - supergulligt - men det måste ju vara irriterande att ha en massa småplock nere vid golvlisten ? Tänker hur dammigt det måste bli, och att man måste plocka upp det varje gång man ska dammsuga..... Hos mig hade hade väl nissen fått det varmt och gott i alla fall - inlindad i en stor boll av hundhår (som alltid samlas nere vid golvlisterna i drivor)......
Bara att googla.... Ett exempel:vad är nissedörr?
Aldrig hört om eller sett en nissedörr varken i butik eller hemma hos någon. Är det vanligt?Bara att googla.... Ett exempel:
https://panduro.com/sv-se/inspirations/nissedorr-classic-92112
Det där har jag faktiskt inte sett förut, gulligt! Men hemskt opraktiskt, och omöjligt med djurBara att googla.... Ett exempel:
https://panduro.com/sv-se/inspirations/nissedorr-classic-92112
Och min katt skulle peta på dem, peta och peta tills de försvann under en soffa eller sängAldrig hört om eller sett en nissedörr varken i butik eller hemma hos någon. Är det vanligt?
Ser väldigt opraktiskt ut. Mina hundar hade nog tyckt att det är superskoj att leka och bita sönder dom där
Har sett reklam för dessa de senaste 3-4 åren ungefär, så det är ett relativt nytt påhitt.Aldrig hört om eller sett en nissedörr varken i butik eller hemma hos någon. Är det vanligt?
Ser väldigt opraktiskt ut. Mina hundar hade nog tyckt att det är superskoj att leka och bita sönder dom där
Idag kom en ”God Jul och Gott Nytt År”-hälsning från en annan klinik i vår koncern på jobbet.
Jag älskar julen och läsa här i tråden, planera julpynt, julklappar osv tidigt men just julhälsning i oktober kändes lite väl tidigt