Sv: Jultråd

KL

Ingen som har nåt tips om svarta gardiner?
Har helsvarta gardiner i vardagsrummet, har dock inga andra som passar där just nu. Men det ser ju rätt tråkigt ut.

Hänga röda omtag med tofsar från gardinstången framför gardinerna? Om du fattar hur jag menar... ;)

Då blir det lite rött i alla fall!

Senast ändrad:

KL

Jag hade egentligen inte tänkt julpynta iår eftersom jag inte ska vara hemma över jul. Men tänkte nog överaska sambo, han är i London nu och skulle bli jätteglad om han kom hem till ett julfint hus :)

Lite gardiner och sånt iallafall..
Måste bara städa först ;)

*kl*

Årets adventsljusstake ser ut så här:

advent2011.jpg

Åh vad snyggt!

*kl*
Jag har pysslat lite med olika julpynt :laugh: Här kommer bilder på en krans och adventsljusstake!
32816272.jpg

Bilderna gör tyvärr inte färgerna rättvisa..:(
32816276.jpg

ursäkta rörig bakgrund :angel: Dock ser man mitt andra pyssel i högra hörnet, gamla halva ljus som jag smälte ner till nya ljus :) .

Fuskar du med ojämna ljus redan från början? ;) Har du gjort kransen själv? Den var jättefin :)

Håller med :D
Granen ska ju kläs på kvällen innan julafton.
Gott med risbräck :d
Funderar på och göra skumtomtefudge någon dag.
Sött som attan men gott

Skumtomtefudge är gott, fyll på med lite extra karamellfärg så blir det roligare färg på dem.

Jag gjorde turkisk pepparfudge förra året, var gott som kontrast till allt sött och chokladigt!

Vi har inte så mycket pynt i år eftersom vi håller på och renoverar ett av rummen mitt i huset. Men lite har jag pyntat i alla fall, dock blir det ingen gran i år. Det mesta av pyntet finns i köket.

Gardinerna i köket
IMG_6870.jpg

Sen har jag hängt upp några julgranskulor i fönsterna
IMG_6869.jpg

Ett par fina lyktor och en glasskål med hasselnötter från trädgården
IMG_6868.jpg

En julduk mer hjärtan på
IMG_6872.jpg

Lite julbelysning ovanför altandörren
IMG_6877.jpg

I TV-rummet har jag hängt upp silvriga julgranskulor
IMG_6882.jpg

Till nästa år kommer det förhoppningsvis att bli mer julpynt. Då ska vi i alla fall ha en gran rummet vi håller på att fixa. :D

:laugh:Åh, tack båda! :laugh: Haha, ja det fick bli så efter att några ljus inte ville samarbeta med mig...:D Kransen har jag gjort själv, förutom själva halmstommen som är köpt. :)
Fuskar du med ojämna ljus redan från början? ;) Har du gjort kransen själv? Den var jättefin :)

Jag ska ut och plocka granris idag, hade planer på att göra en egen krans :)
Finns det någon som har tips på dekoration till en? Gärna bilder på era fina för lite inspiration!

Jättefin krans!

Själv gick jag ut och plockade mig en julbukett idag. Väldigt enkelt julpynt, men det kändes lite mer ombonat än tidigare iaf :)
IMG_7057-1.jpg

I helgen ska jag vira lampor runt balkongräcket tänkte jag

Kl*

Här kommer lite bilder från mitt julfix igår! (ber om ursäkt för dåliga mobilbilder dock!)

Adventsljusstaken_fick_sig_lite_mossa_ris_och_bar_idag_Jag_tycker_det_blev_ganska_fint.jpg

fs_499174613_83387_1322680661.jpg

fs_499174623_78895_1322680666.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar