MikaTela

Trådstartare
Ja snart var det jul igen!
Och tills dess kan vi dela med oss med vad vi gillar, vad vi har, vad vi vill ha.
Allt från textilier, prydnader till färdigdekorerade granar.

Allt för att njuta och även få inspiration.
För iaf jag behöver inspiration då jag flyttat till hus ihop med sambo (som inte alls förstår min kärlek till julen och dess ypperliga chans att smycka hemmet!) och vill ha massor av tips och inspirationer.

Kan börja med att säga att jag ÄLSKAR vätt-tomtarna skulle vilja ha en större som kan sitta under granen tillsammans med min halmgris - nån som vet var man kan hitta det till överkomligt pris?

Sv: Jultråd

Jag kan tyvärr inte hjälpa dej med vätt-tomtar. Mitt stora prospekt en tid framöver nu det blir till att fylla tomtedräkten med halm och komma på en bra ställning för den.
Alltså, jag ska ha en utetomte.
Jag har haft den klättrande på en mur och sittande på en hög stolpe. Sittande på en pall utanför stallet.
I år ska jag försöka ha den till att sitta på en cykel...försöka alltså!

Tomte ska vi med ha! han ska sitta på trappan upp till skorstenen.
Jag lär väl skita på mig varje gång jag ska in i huset :p

Häftigt och kul att du byter ställning varje år! :)
Sambon hade häromåret en tomte som satt på en traktor mitt i trädgården.

Comfort jag skulle aldrig vilja ha en tomte på taket, är så jag blir skrämd av katterna när dom rör sig ute. :p

Jag har idag hittat mig min Vätte.
Han är ca 30 cm hög vilket är precis vad jag sökt, bästa var att han var billig då jag hittade honom på en Outlet. :)

Kommer in bild när den står med granen och grisen sen. :p
Eller kanske före om jag orkar.

Jag har inte en enda julklapp klar.
Ska försöka göra klart allt när jag besöker ullared i slutet av denna månaden.

Ska packa upp julkartonger om ca 1 vecka för att inventera vad vi har innan jag åker till Ullared.

jag är rent av deppad av att min/vår jul blir enklare för var år som går.
ungarna e stora..jobbar inom sådan bransch att jultiden är urstressig,så jag bara inte orkar byta gardiner o sånt,(alla år) fast jag skulle vilja ha "carl larsson" jul ...gran finns o den skall absolut vara äkta,men tomtarna har fått vila i sina lådor några år..plockar bara fram några större..
har blivit gammal o tråkig,julen kommer liksom ändå..men det skulle vara härligt att vara ledig i december o pynta o fixa,baka o laga.:love:

Allt behöver ju inte gå överstyr! :)
Vad använder du för gardiner idag, senaste åren har jag kört med panelgardiner och såna där panelvagnar - superlätt och snabbt att byta gardiner!
Sortera bland dina tomtar, vad vill du verkligen ha kvar och upp varje år och vad vill du mest ha kvar för minne och vad vill du inte ha kvar - tre kartonger varav en slängs eller ges till second hand eller säljs. :) Snabbt för dig att plocka fram tomtarna.
Baka - hmm jag brukar inte baka så mycket under jul, men ta färdig pepparkaksdeg och gör några kakor om dagen så behåller du den härliga lukten i hemmet!

:) Allt blir vad man gör det till!

vi har gammeldags stång som man trär gardinen på..det är inte så mycket bytandet som strykandet som är tråkigt :D
tomtarna skulle man kunna gå igenom, sätta undan åt ungarna,när de flyttar hemmifrån om nåt år,så kanske de vill ha dem!

dottern har tagit över pepparkaksbaket flere år redan, det tycker jag e skönt,gillar inte att baka dom.

har satsat mera på maten faktiskt.här i finland ska det ju ätas kålrots-,morots- och potatislåda (rekommenderar) o dessa har jag förr köpt. nuförtiden finns det så jättelätta färdiga pureer att köpa så jag har lagat lådorna själv,o satt i frysen.dom blir mycket godare än dom köpta.orkar inte börja skala o koka o purea hela rotsaker så de köpta pureerna är kanon, ifjol lagade jag batatlåda o den var sjukt god!:love:

Lät väldigt mysko men ändå något som kanske skulle kunna uppskattas.
Dock blir det inget till jul då vi firar jul hemma hos min syster/föräldrar varje år.

Men kanske passar att ha hemma till något annat. :)

Det måste hon nästan vara då olika lådor verkligen är poppis där. *mums*!

Kl. Jag vill ha mkt natur hemma, blommor och granris, små granar. Och sen lite punt, massa levande ljus och god mat och hembakat :).

Både jag och sambon älskar lampor, mycket men på ett snyggt sätt!

Sen vill jag ha en äkta gran, vilket sambon har lovat mig, mistel är en tradition jag själv haft i flertalet år och som följs!

Jag älskar levande ljus, julmust, snö, julmusik och julmat . :love:
Jag tycker också om att lyckas hitta de perfekta julklapparna.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 529
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar