Jultråd 2018

Fast ärligt talat, detta är att dra för stora växlar. Har rätt svårt att tro att när man hänger upp en julstjärna runt advent att det skulle symbolisera djävulsdyrkan. Jag menar hur många tänker på HUR de hänger sina stjärnor?
Jag har iaf aldrig reflekterat över kopplingen. Är ni noga med att inte spetsen pekar rakt nedåt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/julstjarnan-med-mork-historia

Fast ärligt talat, detta är att dra för stora växlar. Har rätt svårt att tro att när man hänger upp en julstjärna runt advent att det skulle symbolisera djävulsdyrkan. Jag menar hur många tänker på HUR de hänger sina stjärnor?
Jag har iaf aldrig reflekterat över kopplingen. Är ni noga med att inte spetsen pekar rakt nedåt?

Har aldrig tänkt på det innan men blev lite smånöjd över att spetsen pekar rakt nedåt på de flesta av mina stjärnor :devil:

Har en äldre julslinga som jag kom på den briljanta idén att jag kunde använda den på hundgrinden som katten och jag använder :idea:
20181201_191449.webp

Bara det... den funkar lite för väl :o hade den på blinkande först och hunden blev nog skrämd för vi kunde inte få henne gå fram för att titta, inte ens för hennes älskade godis (kattmat), inte heller när de bara står på :angel: Katten var skeptisk först också men med ett par lyft så nosade hon och verkar tycka att hon står över allt sånt tjafs :p

Har en äldre julslinga som jag kom på den briljanta idén att jag kunde använda den på hundgrinden som katten och jag använder :idea:
Visa bifogad fil 22111

Bara det... den funkar lite för väl :o hade den på blinkande först och hunden blev nog skrämd för vi kunde inte få henne gå fram för att titta, inte ens för hennes älskade godis (kattmat), inte heller när de bara står på :angel: Katten var skeptisk först också men med ett par lyft så nosade hon och verkar tycka att hon står över allt sånt tjafs :p
Rapport: Hunden har vågat sig fram för att nosa :D

Fast ännu längre tillbaka så symboliserar väl den femuddiga med spetsen nedåt det kvinnliga och jorden?

Nä, herregud, så fort man gör en för stor grej av sånt här så tror jag det gör mer skada än nytta. Hade man inte sagt något så hade ju symboliken sakta dött ut och det hade varit betydligt mer nyttigt.
Jag menar, Det kommer ju inte hända något eller så. Grannarna kommer väl för sjutton gubbar inte tro att man är djävulsdyrkare för det? Snarare att man hängt den som den tillverkats.

Skitlöjligt ärligt talat.

Har aldrig funderat på det. Men julstjärnan hänger väl som den hänger, dvs med spets nedåt, i och med att lampsladden går ut i mellan två spetsar upåt. 🤔

Har aldrig funderat på det. Men julstjärnan hänger väl som den hänger, dvs med spets nedåt, i och med att lampsladden går ut i mellan två spetsar upåt. 🤔
alla stärnor har inte spets nedåt. Jag har en från tidigt 90-tal i metall som inte har spets nedåt. Men har en julstjärna köpt får några år sedan. En vit och stor och att den skulle symbolisera något sådant känns mest löjligt.

Gillade ni julkalendern? Jag gillade den massor!! Tittade precis.

Har gjort apelsiner med nejlikor idag. Luktar så gott :love: inventerar mitt förråd av saffran och nejlikor. 4 påsar nejlikor och 12 påsar saffran :laugh: Jag är bättre på att vara förberedd än att genomföra :angel:

I morgon blir det julbord på IKEA :love:

Men orka då :meh:

Men visst, vill någon anse att min stjärna representerar djävulen får de väl göra det :devil:

Liknande trådar

Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 304
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
573
Senast: Praefatio
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka