Julpynt 2018

Det är inte riktigt min grej att planera julpynt så långt i förväg, men redan i somras plockade jag och dottern kottar som sen ska bli ugglor att hänga i granen :D dessa kottar brukar inte finnas på marken senare än så... :p filtbitar och sånt saknas fortfarande dock.
Visa bifogad fil 19881

Vilken bra idé! Vet ett ställe med massor med kottar, hoppas det finns några kvar nästa gång vi är där!
 
Jag var in på rusta i söndags. Kunde inte passera julavdelningen utan att handla i alla fall något :o:rofl:

Funderar på att köpa en plastgran i år, men behöver en som är minst 2,5 m hög, gärna något högre. Någon som har tips på en snygg och maffig julgran? Det roligaste med julen är nog att jaga julgran med mannen, men jag är så allergisk så tror det blir plast i år :(
 
Vi lär väl ha en tråd i år också tycker jag! Vad har ni för planer? Vad köper ni? Vad ska ni ha för gran? Vad blir årets julflamingo? :D
Jobbar hårt på att övertala sambon att vi behöver en vit gran i år, han håller inte alls med utan vill ha en grön och möjligtvis spraya den med snöspray. Får se var det slutar :D
 
En till flamingo! Och en llama! :D
 

Bifogade filer

  • 20181002_151418.webp
    20181002_151418.webp
    270,1 KB · Visningar: 87
Själv slår jag nog till på en lite juligare glob :)
 

Bifogade filer

  • 20181002_151436.webp
    20181002_151436.webp
    209,1 KB · Visningar: 80
Jag och sambon firar första julen i den gemensamma lägenheten i år, så ser verkligen framemot att pynta. Vi har en hel del sen innan, men behövs julgardiner, juliga sängkläder och kanske en adventsljusstake.

Sen har vi rätt olika stil vad gäller att klä granen kjag har allt möjligt pynt medan han har färgtema), så planen i år är en gran med mitt pynt på halva och hans pynt på andra halvan:D
 
Sen har vi rätt olika stil vad gäller att klä granen kjag har allt möjligt pynt medan han har färgtema), så planen i år är en gran med mitt pynt på halva och hans pynt på andra halvan:D
Låter rätt festligt.... :) En annan tanke är ju att ha två lite mindre granar så ni får pynta varsin.... :)
 
Hittat en sida (lineahemma.se) med en massa fina saker, försöker intala mig själv att vi har nog med filtar och kuddar :D
 
Beställt lite nytt julpynt :love:
Hittade söta tomtemöss som nog ska få sitta ovanför tv:n, en fin snöstjärna i granris till ytterdörren, en fin prydnadstomte och ny vaxduk :up:
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Vi lär väl ha en tråd i år också tycker jag! Vad har ni för planer? Vad köper ni? Vad ska ni ha för gran? Vad blir årets julflamingo? :D

Min inredning är ju redan rätt spårad och jag firar inte julen direkt, men min fina chanukia kommer åka fram i mysighetssynpunkt. Kanske får porslinshunden ett halsband i glitter? ;) Känner mig mer taggad på glögg! ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Apropå det, jag känner mig ambivalent till årets Blossa... Limoncello? Jaja, den kan inte vara värre än kaffe-eländet iaf :laugh:

Samma här! Kan va KAOZZ men alltså man vet ju aldrig? Kanske supergott? Måste självklart avsmakas av expertpanelen (jorsåsååatt). Personligen föredrar jag conjacsglögg! Den där skogsglöggen eller vad det heter som brukar finnas som har lägre sockerhalt är också god!
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
23 24 25
Svar
491
· Visningar
23 375
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 521
Senast: Badger
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
842
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 756
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp