Julpynt 2018

Jag är inte särskilt julpyntig (vi har givetvis en julflamingo, som står framme året runt. Han heter Åke) men den här tråden får det att klia i pysselfingrarna! Behöver skaffa en ny stor julpalm att pynta, min gamla dog i en av alla flyttar.
 
Jag är inte särskilt julpyntig (vi har givetvis en julflamingo, som står framme året runt. Han heter Åke) men den här tråden får det att klia i pysselfingrarna! Behöver skaffa en ny stor julpalm att pynta, min gamla dog i en av alla flyttar.
Julpalm :love: mamma har en jul-någonslagsväxt, den pyntade vi för kanske 15 år sedan. Nu har pyntet växt fast sen länge :D
 
Jag jobbar på att bryta konsumtionshetsen och minska min miljöpåverkan så jag kommer enbart köpa begagnat julpynt i år. Om jag köper något. Jag tycker secondhandbutikerna brukar kunna ha rätt mycket kul julsaker.
Jag köper bara retro (dvs begagnat pynt) för jag tycker det är finast!
Det enda som köps nytt är ljusslingor om det behövs, för gammal el ska man slänga :idea: Den är både farlig i många fall och energislukande ;)
 
Jag gick för skojs skull in och tittade på julprylar på Tradera. Där är det redan full fart på budandet på julgardiner, bonader, löpare, adventsljusstakar, osv osv osv :p !
 
Jag köper bara retro (dvs begagnat pynt) för jag tycker det är finast!
Det enda som köps nytt är ljusslingor om det behövs, för gammal el ska man slänga :idea: Den är både farlig i många fall och energislukande ;)
Jag har köpstopp på nya kulor, har två Ica påsar :angel: så köper enbart om jag hittar fina äldre. Eller ja försöker iaf, fick med mig plastpolkagrisar hem förra året.
 
Precis beställt en adventskalender till pappa i farsdagspresent :o Tänkte det förra året också, men då var de slut vid fars dag. Nu känner jag litegrand att jag kanske borde unna mig en själv också :angel: Pappa ska dock få en lakritsvariant, det blir det inte till mig! :yuck::rofl:
 
Åh men...:p asså egentligen tycker jag det är för tidigt, men jag har ju faktiskt börjat fundera över mitt julpyntande för rätt länge sen, det har jag.

Det blir min andra jul i lägenheten och det jag skaffade förra året och ska sätta upp i år igen är;
-min hemmagjorda julstjärna gjord av trädpinnar och med multifärgade lampor
- en julig vaxduk
- julgranskulor, glitter och stjärna till granen som jag såklart ska ha en riktig en
- en jättesöt julig dörrmatta.

Det jag har införskaffat i år som ska upp för första gången är ett juligt duschdraperi och så två örngott med tomte-motiv:).

Det jag letar efter att utöka med är;
- juligt/rött påslakan eller överkast
- en till likadan dörrmatta att ha utanför dörren i trappuppgången
- ska göra en likadan krans till dörren av lingonris som jag hade förra året
- julig/röd badrumsmatta

Och så tycker jag väldigt mycket om Erkers Marie Perssons julfigurer, har gått och grunnat på en sån ett tag... hmm...

Men annars tycker jag nog det räcker :) fast jag gillar såna där plastlampefigurer också...
 
Är inte så julpyntig av mig men det här året ska jag beställa en kaffeadventskalender i tid till min man. Förra året var jag ute alldeles för sent och det var slutsålt.
 
Alltså va!!?? Julflamingo!?
När började man med det? Det låter på er som om det är tradition sedan länge. Jag måste sovit under en sten!

Jag kommer nog inte skaffa en för det var skitfult (fast jag antar lite, att det nog är grejen).

Dock har jag redan börjat fundera på hur jag ska pynta vår nya, stora gårdsskylt som står i backen.

Dottern är hemma i år också så jag kanske får hjälp för en gångs skull. Jag hatar att pynta själv och de andra är inte intresserade alls, de jäklarna.
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
23 24 25
Svar
491
· Visningar
23 417
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 521
Senast: Badger
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
843
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 756
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp