Julpynt 2018

Jag nominerar julflamingon på Rusta för övrigt!
 

Bifogade filer

  • 20180928_155225.webp
    20180928_155225.webp
    284,6 KB · Visningar: 205
Jag är rätt kass på att julpynta i allmänhet, men det här året så tänker jag ha en maxad gran i mitt växthus! En vanlig hederlig grön gran, men en stor jävel. Med pynt och ljus och allt man kan tänka sig. (Dock ingen flamingo, i alla fall inte enligt plan A.) Och kanske också en fin julstjärna i samma växthus (belysningsvarianten, inte krukväxten)

Och sedan ska jag sitta på en fårskinnsfäll på min kökssoffa och titta på granen med precis den här blicken, smuttandes på rykande starkvinsglögg och mumsandes på kryddiga pepparkakor. Medan det strålar en stjärna förunderligt blid på himlen utanför.

maxresdefault.webp
 
Jag nominerar julflamingon på Rusta för övrigt!

Wow! Vår julflamingo på jobbet behöver en kompis, den där kan absolut vara aktuell!

Förövrigt är det mest jobbet jag fokuserat på julpyntsmässigt än så länge. Jag och två kollegor som utnämnt oss själva till kontorets pyntgrupp har redan börjat planera. Tanken är att det i år ska vara mycket blinkande lampor och eventuellt att vi pyntar hela korridoren och inte bara vårt hörn. Vi kommer också föra fram att det är obligatoriskt med jultröja, har sett några som lyser på Rusta! Men först blir det halloweenpynt, vi har köpt superfina pumpljusslingor!
 
Älskar julpynt, lite tidigt med julsaker i september, hösten/vintern blir så lång innan man får börja julpynta. Tyckte inte om flamingosarna, men det kan hinna ändras om jag får se dom några gånger till :p
 
Själv vet jag inte hur många rum som kommer vara färdiga till jul men tänker att belysning kan man väl ha även i ofärdiga rum? Så mitt fokus i år ligger där samt i att brodera en paketkalender till Flisan. Har inte broderat sedan årskurs 3 så vi får väl se om jag hinner klart. 🤔

Och att planera paketen till hennes och Bastians kalendrar.

Och sy matchande julpyjamaser till hela familjen 🤣
 
Det är inte riktigt min grej att planera julpynt så långt i förväg, men redan i somras plockade jag och dottern kottar som sen ska bli ugglor att hänga i granen :D dessa kottar brukar inte finnas på marken senare än så... :p filtbitar och sånt saknas fortfarande dock.
e9e41a2c2ff2b15ffc27f6a419434ac7.webp
 
Det är inte riktigt min grej att planera julpynt så långt i förväg, men redan i somras plockade jag och dottern kottar som sen ska bli ugglor att hänga i granen :D dessa kottar brukar inte finnas på marken senare än så... :p filtbitar och sånt saknas fortfarande dock.
Visa bifogad fil 19881

Men, så söta! Det pysseltipset tillåter jag mig att stjäla till min kommande gran, om jag kommer över lämpliga kottar!
 
Men, så söta! Det pysseltipset tillåter jag mig att stjäla till min kommande gran, om jag kommer över lämpliga kottar!
Visst är de :love: tror de kommer göra sig fint i granen, där tänkte jag att våra ska bo också!

Det brukar finnas sådana kottar att köpa som prydnad om du inte hittar i naturen.
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
23 24 25
Svar
491
· Visningar
23 375
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 521
Senast: Badger
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
842
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 756
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp