Julklappar / julgranarna.

Sorbe

Trådstartare
Klarade sig era julgranar från de små katterna?

Våran klarade sig, men jag hittade katten igår natt med munnen full av halva granen! :D
Den är lite sne också. Teddy får sluta dra i den! :rofl:

Teddy, min katt alltså fick en kattunnel som han springer igenom på nolltid. Även en leksak som man ska hänga i ett dörrhandtag som plingar så fort man slår på den.

Gärna bilder också! :)

Sv: Julklappar / julgranarna.

Min Måns har varit lite nyfiken på granen, men ändå inte så mycket som vi befarat. Han har rivit ner några kulor ett par gånger, annars har han mest legat under den och spanat på alla dammråttor. ;)
Iofs kan den uteblivna julgransleken bero på att vi ställde en halvmeter hög tomte framför granen, en liten herre som Måns är livrädd för! :cool:

Lina däremot brydde sig som vanligt inte om granen alls, men hon är ju både van vid uthomhusgranar och julgranar.

Och några julklappar fick inte mina katter det här året. De har inte varit tillräckligt snälla. ;)

I år fick det bli en minigran hemma hos mig. Den ställde jag upp på TV-bänken lillejulafton och dottern klädde den med de medföljande kulorna, glittret, ljusslingan och toppstjärnan. Tjusigt värre tyckte missarna Ole, Fjodobert och Snickers! Roliga små kulor och glitter som kittlade skojigt på nosen. Och på precis lagom höjd också!

På julaftons morgon låg granen på golvet och alla kulorna var borta. Eller...ja... efter en stund så insåg jag vad det var som Fjodobert susade förbi med :D . Och så småningom hade vi hittat fram alla kulorna igen. Under soffan och under TV-bänken fanns de. En hittade jag i köket. Vilken tur att allt var i plast! Kulorna hängdes upp i granen igen. Missarna såg lite besvikna ut, men det konstiga är att alla kulorna sedan har fått hänga kvar och fått vara ifred från de små änglarna.:rofl:

Här ser vi Ole inspektera den nyklädda granen:

Olegran.jpg

Visst påminner Ole och granen lite om Findus och hans gran i min avatar - jag tyckte själv det i alla fall när jag såg bilden och avataren vid sidan om varann - fattas bara luvan och brallorna :rofl:

Iår har dom inte rört granen, Men förra året så klättra dom i den och kasta ner kulor och lekte o hade sig, det var nog inte lika kul när den välte över dem..:rofl:

så därför har nog årets fått vara i fred:p

Helt otroligt så står granen kvar. Några änglar har fått sina huvuden av bitna och nedre delan av granen är plundrad på saker.
Paketen gick kanon att tugga på . Suck
Så är det när dotten ville ha en kattunge :crazy:

Vilken vacker Ole! Han är lite lik min Elsa :D och så är han lik Findus på avataren förstås, båda har ju julgran! :)

Mina katter har låtit granen vara ifred för det mesta, Elsa äter lite på den, men kulorna har fått vara ifred. Glittret drog de iväg med första natten, det fastnade i granen när det drogs åt, så det var inte av helt, men efter att jag satte upp det igen har de låtit det vara.
Förra julen hade vi polkagrisar i granen, och dem petade Elsa ner för att kunna ligga och lukta på dem :rofl:. I år: inga polkagrisar! :smirk:

Alice fick två nya skålar. En all gone och en neonrosa :D Hon fick också kattgodis. Hon älskar kit-bits. Så varje jul får hon en burk. Annars får hon inte godis så ofta. Men när det är jul så är det det för alla.
6098026.jpg

6098027.jpg

Vad gulligt med så fina presenter. :love: Nu får jag lite dåligt samvete över kissarna, hunden fick ju små tuggben. :o

Vår gran står än. Mira har dock haft sönder två glaskulor (alla plastkulor hänger kvar), slitit av halva glittret och mördat julbocken. Sen var hon på paketen natten till jul men då sa matte ifrån. ;)

Här har hon precis slitit skägget av julbocken.
M3.jpg

Har lite dåliga bilder på Teddys julklappar. Mat- och vattenskålen fick jag som julklapp, men det kan nog räknas som en julklapp till honom! ;)

julklappteddy03_1167314684.jpg

julklappteddy02_1167314676.jpg

julklappteddy01_1167314419.jpg

hedemora05_1167260321.jpg

Den här sista skruvar man upp så fladdrar den och åker framåt! :D

Senast ändrad:

Mina änglar var som vanligt snälla. Sladden till julgransbelysningen har jag virat in i folie, så den är ännu inte avbiten! ;) Mis råkade krascha in i julklappshögen på julaftons morgon, men det var för att hon lekte så våldsamt med sin mus som hon fick. Siri tog det lugnt och la sig uppepå godisarna hon fick och gnuggade sig bakom örat, som hon alltid gör när hon myser. De är för underbara! :love:

Snygg vatten- och matskål :D :love:

Ojj va stor tunneln va!

Senast ändrad:

Absolut! Jättefin och katten verkar gilla den också! ;)

Den ser nog lite större ut än vad den är pga vinkeln. Om Teddy kommer bli så stor som jag tror så behöver han en rätt stor! ;)

Mina 2 busar välte (plast)granen två gånger. Det är första året som jag har julgran, så den var väldigt spännande och god att tugga på. :smirk: Som tur var, så välte den mot fönstret båda gångerna, så den välte inte omkull helt. Tack och lov för plastkulor också :D

Jag kan rekommendera IKE^'s kattleksak BÄSTIS som troligtvis är proppad med kattmynta, för min hankatt blev tokig bara jag tog fram paketet. Han försökte öppna det själv genom att bita, sparka och brottas med det, men jag fick hjälpa honom tillslut :D
Dom fick lite andra leksaker + godis också.

jag är faktiskt lite besviken för våra katter har knapt tittat på granen, och då är det första gången vi har någon.
Cocos är 3 och cactus är 2 ½ år gammla.. jag tänkte ju att det skulle bli lite kul iallfall, men nejdå.. och då hänger ändå glitter och kulor långt ner..

Mammas två katter är likadana, har aldrig brytt sig om granen. Fast mamma tycker det är bra. :angel:

det tycker väl jag också igentligen, men jag hade ju väntat lite action;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 910
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar