Julklappar från arbetsgivare

Nuvarande arbetsgivare (statlig myndighet) ger ett presentkort på Zupergift. Har varit 750 spänn under pandemin, i år 500 spänn. Jag brukar köpa foder och skor på granngården för det. Haft tur och jobbat hos arbetsgivare som brukar ge presentkort så man får välja själv.

Samma här, nästan så jag blir funderam på om vi jobbar på samma statliga myndighet :laugh:

Denna och förra julen är första gången jag jobbat i privat sektor, så innan det fick vi ingenting alls. Men hos nuvarande har det varit någon korg med glögg, kryddor ljus, servetter, choklad osv

Min man får svindyra grejer varje år. Fattar inte hur firman har råd. De får märkes mporslin, textilier osv

Jag har också fått olika former av presentkort ett par gånger, tycker de har varit bra. Nuvarande arbetsgivaren ordnade ordentligt julbord och julmingel. Tycker det räcker fint för min del. Gillar generellt att få saker att äta eller på annat sätt används upp som inte blir stående i något hörn hemma sen och samlar damm.

Sämsta var nog den chef som varje år envisades med att ge en bok. Hen hade visserligen valt ut de med omsorg, men jag har väldigt svårt för att läsa och det visste hen och ändå fick jag en varje år. Hade hellre uppskattat en ljudbok eller en korsordstidning om det nu ska vara anpassat. Bästa var nog när jag jobbade i mataffär och vi fick ett presentkort i butiken, det var väldigt uppskattat att antingen köpa mat för eller om man kikat ut någon kökspryl eller så som de hade i sitt sortiment.

Jag jobbar på en liten arbetsplats med en arbetsgivare som har lite för mycket pengar. För några år sedan fick vi en varsin iPhone, värd runt 12 000. Min partner fick 400:- i presentkort på ICA samma år. För många år sedan arbetade jag på en annan arbetsplats, där vi ett år fick en varsin långärmad t-shirt med firmans logga på. Alla fick samma storlek - XXL för män.

Förr fick vi biobiljetter eller biltvätt 😂

Nu sista två åren har vi fått 500kr på ett giftcard hon anslutna lokala företag i staden. Perfekt, man kan handla på fler ställen och det var många olika företag 😊
Jobbar kommunalt.

Nuvarande arbetsgivare (statlig myndighet) ger ett presentkort på Zupergift. Har varit 750 spänn under pandemin, i år 500 spänn. Jag brukar köpa foder och skor på granngården för det. Haft tur och jobbat hos arbetsgivare som brukar ge presentkort så man får välja själv.
Kunde varit jag som skrev detta (jobbar vi på samma myndighet, månntro? 🤔😁). Jag får precis samma och gör exakt samma sak för pengarna och tycker att det är alldeles utmärkt 😄

Bortsett från ställen där man inte fick något alls så är mitt lågvattenmärke EN Lågenergiglödlampa! Sen när folk blev upprörda tror jag att vi fick en biocheck eller lisebergskort också, det sas att vi skulle ha fått det med från början men det känns i ärlighetens namn som en väldigt dålig efterhandskonstruktion...

Vi har fått varierat tycker jag, från nuvarande jobb.
I år en mugg "Lycka är att ha en kollega som du" skrivet på, och skumtomtar i. Lite kliché, men jag tycker ändå det är en bra och praktiskt julklapp, man använder muggar på jobbet! För egen del är det tyvärr en sådan med smalare botten än uppetill som välter lätt när man är en klumpig synskadad, och jag tycker inte om skumtomtar. Hunden gillar dock de skumma tomtarna och muggen kommer jag ändå att använda!

Förra året var presentkort i en affär med smink, parfym osv. Jag gav det till dottern istället....

Året före var ett presentkort där man själv online kunde beställa något, mycket bättre. Blev två filtar för min del.

På kommunen blev det någon ljusstake, ostbrickeset, trisslott (sämsta), chokladask, cd-skiva med nån lokal dansbandsmusik, bok..... Inget kul, krimskrams utan poäng liksom. Bättre att spara pengarna och strunta i det eller köpa något annat men vettigare.

På en arbetsplats på regionen fick vi inga julklappar alls.

Vi får ett rabatterat julbord, vilket i praktiken betyder att vi får betala 300 kr, istället för 600kr, för att gå på sjukhusets julfest. Vill man inte betala så får man ingenting alls.

Jag föredrog presentkorten vi fick under pandemin.

Jag gillar de här presentkorten när man får välja själv. Det får vi av nuvarande arbetsgivare. Julfesten blev dock inställt i och ersatt av en AW där man fick en halv wrap och en öl. Motsvarar inte riktigt ett julbord enligt mig...

Sämsta presenten är en bok om grunderna i ett jobb jag haft i 15 år. Tar hellre en chokladask i så fall.

Min nuvarande arbetsgivare ger oss ingen julklapp utan pengarna går till välgörenhet. I år bl a till Blågula Bilen :love:
Första pandemijulen var ett undantag, då fick vi presentkort för att stötta lokala handlare.

Den märkligaste julgåvan var arbetsgivaren som gav oss delikatesskorgar med ost som stank. Alltså STANK. Och när kontoret är fullt av ca 100 stinkande delikatesskorgar så är det en dålig dag på jobbet om man som jag är känslig för lukt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
497
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Hård nacke
  • Dressyrsnack nummer 18