Julklappar från arbetsgivare

Zinfernia

Trådstartare
Tänkte att det måste finnas massor av roliga historier om vad arbetsgivare gett sina anställda i julklapp 😁

Låt höra! Det bästa/sämsta/märkligaste ni fått av er arbetsgivare?

Min nuvarande arbetsgivare är riktigt vettig. De skänker en större summa pengar till någon organisation (i år Rädda Barnen) och ger oss anställda ett litet paket med någon extra fin glögg, choklad från en lokal tillverkare, jättegoda pepparkakor i en burk brandad med företagets namn och logga och liknande.

Sämsta julklappen någonsin var en tidigare arbetsgivare som gav all personal varsin pytteliten almanacka + lät personalen betala för julbordet om man ville gå 😂

Ingenting. Jobbar på statlig myndighet och vi får inget. Jobbat på Ikea förut och där fick vi rätt bra presenter. När jag var tjänstledig ett år avbröt jag min tjänstledighet för ett pass i december för att ha rätt till en julklapp, sen gick jag på tjänstledigt igen 😂

En tidigare arbetsgivare gav presentkort där man själv fick välja julklapp online, himla praktiskt att kunna välja något man faktiskt har behov av än att alla ska få samma grej 👍. Det blev bland annat en skrivbordslampa som fortfarande används flitigt.

Sämsta var väl vaktbolaget där vi fick en billig chokladkartong från öob 🙄

Efter jag slutat på mitt gamla jobb fick jag höra av en gammal kollega vad de fick i julklapp. En bok om stadens historia. Staden var alltså platsen där huvudkontoret ligger, alla medarbetare jobbade inte ens på orten :rofl:

Sambon har fått kraftigt varierande julklappar. Sämst var nog en "trådlös laddare" som inte fungerade till någon av våra mobiler. I år fick han en "klippan pläd", jättefin! Jag fick ingen julklapp från jobbet, vi fick ett fint julbord inklusive en liten föreställning.

Bästa julklappen från min arbetsgivare fick vi under pandemin, stadsbundna presentkort som fungerade i (nästan) varenda affär/butik/fik i stan. Ett suveränt sätt där alla kunde köpa i stort sett vad de ville eftersom utbudet på butiker var så stort, och som även gick tillbaka till handlarna i stan efter den svåraste tiden med ex nedstängningar och dåligt kundflöde. Fint sätt att stötta närhandeln tyckte jag :).

Vi hade fått lite för mycket gåvor av företaget i år, så det blev "bara" reklamprylar i år: en termosflaska och en reflexsele med företagets logga på. Tidigare år har vi exempelvis fått ullpläd från Klippan och lite annat sånt. Tidigare i år har vi bland annat fått två presentkort, ett där vi fick ett antal butiker att välja mellan, och ett där vi fick ett antal saker att välja mellan.

Kommer inte ihåg att vi fått något direkt dåligt, även om första året fick vi en Flic-knapp, som jag inte riktigt haft någon bra användning för.

Tänkte att det måste finnas massor av roliga historier om vad arbetsgivare gett sina anställda i julklapp 😁

Låt höra! Det bästa/sämsta/märkligaste ni fått av er arbetsgivare?
En av mina chefer (han var sådär i övrigt, men otroligt generös mot sina arbetstagare på många sätt) gav alltid en bok som faktiskt matchade varje person nästan jämt. Jag var imponerad över hans koll på vad vi gillade att läsa! Han hade ändå närmare 30 anställda. Sedan jag fick min huvudsakliga sysselsättning inom en region har jag inte fått någon julklapp.

Företaget jag jobbar på ger pengar till olika välgörenhetsorganisationer ett par gånger om året. Anställda kan ge förslag på vilka organisationer.

I år fick vi typ en liten cykelmodell för att illustrera det? :p Jag läste ärligt talat inte broschyren, men jag gissar att det har med något specifikt av de här välgörenhetsprojekten att göra.

Missförstå mig rätt, jag har inget emot att julklappspengarna går till välgörenhet, men jag fattar inte riktigt meningen med att ta fram paket med cykelmodeller bara för att det prompt ska bli "ett paket". Onödig kostnad tycker jag!

Det var så länge sedan jag fick julklappar av arbetsgivaren. Vi fick hemskickat när det var pandemin men annars läggs den budgeten på afterworks, middagar och andra saker som gör att man träffas och umgås istället för att få en sak. Sen får vi utöver det en massa andra saker också under året så just en julklapp hade inte gjort någon skillnad tycker jag. Till jul brukar vi få 100 dollar var att ge till i princip valfri organisation för välgörenhet.

Bästa julklappen från min arbetsgivare fick vi under pandemin, stadsbundna presentkort som fungerade i (nästan) varenda affär/butik/fik i stan. Ett suveränt sätt där alla kunde köpa i stort sett vad de ville eftersom utbudet på butiker var så stort, och som även gick tillbaka till handlarna i stan efter den svåraste tiden med ex nedstängningar och dåligt kundflöde. Fint sätt att stötta närhandeln tyckte jag :).
Dessa har vi fått för tredje året nu 🙂. Värde 500 kr, så jag tycker det är en jättebra julklapp.

Har fått en del konstiga dyra men fula inredningsrejer. Liksom avskalad dansk design och minimalistiska glasfat funkar inte svinbra hemma hos mig bland schäslonger, franslampor och vinthunds-statyetter 😅

Föredrar en bonus på lönen eller kanske ett presentkort på typ NK (eller Systembolaget :angel: )

Det har min arbetsgivare också börjat med, toppen på alla sätt!

Nuvarande arbetsgivare (statlig myndighet) ger ett presentkort på Zupergift. Har varit 750 spänn under pandemin, i år 500 spänn. Jag brukar köpa foder och skor på granngården för det. Haft tur och jobbat hos arbetsgivare som brukar ge presentkort så man får välja själv.

Jobbar kommunalt och i år fick vi sånt där så man får välja själv vad man vill ha och beställa hem. Valde två fina rödvinsglas.
Tidigare när jag jobbade som personlig assistent så brukade vi från familjen vi jobbade i få presentkort på ett eventföretag, så köpte varje år biljett till Göteborg horse show för det. Mycket bra present.

Bästa var årets: en rejäl julbonus.

Övriga år har det varit grejer från Rituals samt superpresentkortet, innan det pengar att lösa in på någon sida som säljer massa skräp typ konstiga inredningsgrejer, knivar, sängkläder, böcker, billig elektronik etc.
Ett år fick vi en helt vanlig förpackning pepparkakor. Alltså inte ens några lyxiga utan typ Eldorados eller annat lågprismärke.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
497
Senast: Cattis_E
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?

Hästrelaterat