Barbabelle
Trådstartare
Hur många gånger är det vanliga att hämta mat vid julbord? Googlade och vanligaste svaret var 7 gånger. Men det har jag nog aldrig varit med om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har brukat gå exakt 2 eller 3 gånger men har inte noterat andras vandringar så noga.Hur många gånger är det vanliga att hämta mat vid julbord? Googlade och vanligaste svaret var 7 gånger. Men det har jag nog aldrig varit med om.
Exakt, traditionen är sju turer baserat på att man delar upp de olika sakerna.Man brukar ju säga att enligt traditionen är det sju turer på julbord.
Jag går kanske max tre gånger... Sen är jag proppmätt..
Hur många gånger är det vanliga att hämta mat vid julbord? Googlade och vanligaste svaret var 7 gånger. Men det har jag nog aldrig varit med om.
Något liknande upplägg var jag med om en gång också, promenad till annan byggnad där det var mer lounge-stämning och öppen brasa. Supertrevligt att avrunda julbordet så.Bästa julbordet var efterrätterna i en annan byggnad, perfekt med en liten promenad och sen äta efterrätt.
+1 på dettaSkulle nog säga en tallrik kallt, en tallrik varmt samt en omgång blandat "vid behov" med vad jag tyckte var gott. Eventuellt någon godis till efterrätt tillsammans med kaffet.