Julafton!!

Sv: Julafton!!

hmm sådär hade ja å ex sambon oxå de me.... jätte jobbigt!

han skulle fira 23de me sina kompisar me öl och bingolotto
24 me mamma å pappa, 25 middag hos mormor 26 middag hos farmor...så hade aldrig tid me min släkt å tyckte ja kunde vara hos dom då ja endå fyller 27de och kan träffa min släkt då :mad: Tack och lov hade vi inga barn ihop men de va juh ett ständigt bråkande runt jul!

kan juh tillägga att ja inte förstå vad som är så viktigt me att fira med hela släkten.... Personligen kan jag lika gärna fira själva familjen hemma...

Nuvarande kille kommer de firas varannat år me!

Senast ändrad:

Men hur kan detta vara ett jätteproblem i år? Det är väl bara att ni delar på er? Sedan har ni ett helt år på er att fundera ut hur ni ska ha det nästa jul.

Exakt hur långt har ni mellan era respektive föräldrar? Jag tycker att du hakat upp dig väl mycket på att det inte ska stressas och resas emellan (vilket faktiskt inte är ett problem med en baby).Det behöver absolut inte vara stressigt om man inte har den inställningen.

Kanske någon av era familjer är villiga att skjuta på tidsplaneringen så att det blir en jullunch med Kalles och julklappsutdelning och sedan reser ni till nästa familj där ni kör en senare middag med efterföljande julklappsutdelning.
Ingen stress utan man hinner fira lika många timmar hos var och en.
Eller så kör ni helt enkelt hemmavid och de som vill får komma.

Släpp det här nu och njut av graviditeten istället. Ibland behöver barnet komma för att det ska kännas självklart hur man ska lägga upp firandet.

Sedan tror jag nog att din släkt drog vinstlotten som får fira med en ettåring istället för en bebis.;)

Vi har gjort lite olika med julfirandet. Ibland har vi firat på varsitt håll jag i Umeå och sambo i Piteå. Nu de senaste åren har vi firat tillsammans. Ett år hemma hos oss och alla kom till oss. Ett år utomlands (det jag helst skulle göra igen om jag bara haft råd). Ett år bara hos mina föräldrar och hans mamma for till sin mamma.

I år är ju första året vi har en liten så det blir lite speciellt. Då min sambos mormor inte orkar med något större firande så har vi i år bestämt att vi far till hans mamma på jullunch där också hans mormor är så de får pussa och umgås med den lilla tomtenissen Isak. Sen på eftermiddagen (vid kalle Anka sådär) far vi till mina föräldar+bror ev moster och firar kvällen där. Nästa år kan bli annorlunda beroende på vad sambons mormor orkar. Vi är inte så bunda av att det ska vara på ett visst vis.

Håller förövrigt med Sar: tycker du gör en storm i ett vattenglas nu ts. Fira var för sig i år som ni alltid gjort m bebis i magen och fundera sen kring hur ni gör om ett år. Att köra bil med spädbarn är hur enkelt som helst jämfört med en 1-åring. Är det inte alltför långt emellan så är det ingen sak att fixa två firande på samma dag.

Jag tror problemet egentligen inte handlar om julfirandet, utan om hur hennes sambo beter sig i diskussionen..

Dvs diskuterar väldigt egoistiskt och hur SITT perspektiv hela tiden och jag förstår att det retar TS att han inte kan möta henne på halva vägen..

Jag tror problemet egentligen inte handlar om julfirandet, utan om hur hennes sambo beter sig i diskussionen..

Dvs diskuterar väldigt egoistiskt och hur SITT perspektiv hela tiden och jag förstår att det retar TS att han inte kan möta henne på halva vägen..

som du säger så är det väl kanske inte julfirandet i sig.. men visst det va ju det som utlöste allt.. man ska ju kunna mötas halva vägen.. jag tycker att han kan tänka lite mer på mig och den kommande bebisen..

Eftersom vi har småbarn får de som vill fira jul med oss komma hit. Innan vi fick barn firade vi jul 3 dagar i rad, hos svärfar, hos svärmor och med min familj!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 914
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30