astronaut

Trådstartare
(några ville se fler bilder på honom så här kommer det bilder). Tyvärr så är det dåligare bilder just nu då han inte är still mer än 1 sekund.

Han är en amstaff/pitbull på 4 år. Och är den mest kärvänligaste hund jag vet. Älskar att pussas och älskar människor, hans svans går i högvarv åt de flesta okända människor som går förbi.

Först var jag väldigt osäker när jag fick höra vilken ras det var, trots att jag redan sedan långt tillbaka var förtjust i just pitbull. Men jag tog chansen och träffade honom - och det ångrar jag inte. Vi träffades två gånger, en gång fick jag hälsa på honom, veta mer om honom och den andra gången fick jag gå ut och gå med honom (självklart med ägaren bredvid).

T.o.m pappa som är skeptisk mot just den rasen har blivit störtförälskad, det blev han redan första dagen. Nu får Judas t.o.m sitta i pappas knä vid köksbordet och kolla ut genom fönsret (vilket kom som en chock för mig då min systers hund inte ens får sitta på en stol vid köksbordet. Kan dock bero på att syrrans hund tar första akt att hoppa upp på köksbordet och börjar äta på allt som är ätligt).

Ja, det var bakgrunden. Nu kommer bilderna:
vilar-1.jpg

Ligger på en stol och vilar
st-1.jpg

Ligger på rygg och blir klappad
kollarut-1.jpg

kollar ut genom fönstret
gsp-1.jpg

gäspar
S3010007.jpg

Ligger på sin filt hemma hos oss och ser allmänt söt ut.
S3010002.jpg

Står med tassarna på skrivbordet och kollar ut genom fönstret.

Senast ändrad:
Sv: Judas

Sötnöt då :)

Du får uppdatera hur det går, vill du gå kurser och greja ?

Jag kommer nog inte gå på någon kurs än. Vi tar det i en månad i taget då det kommer bli aktuellt att hon kommer leta efter någon närmare (bor cirka 20 min ifrån staden). Förvisso så har jag inga problem med att hämta honom i stan klockan 7.30 varje dag. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 394
Senast: linnsan
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka