pimy

Trådstartare
Skulle någon vilja vara snäll och förklara vad join up innebär!? Har stött på det uttrycket ett flertal gånger men inte fattat vad som menas...

Sv: Join up

Kort förklarat innebär det att du å en liten yta får hästens uppmärksamhet samt att den ska se dig som ledaren,få förtroende o respekt för dig.Mest till för unghästträning,kommunikationsproblrm.
Det är inget man ska göra om man inte vet hur man gör eller vad det innebär.

Se tråden "kommunikation"Det finns mycket bra böcker i ämnet.

mvhR :bump:

Join Up går i korta ordalag ut på att få hästen att vilja söka sig till dig. Först skall man, likt ledarstoet, stöta bort hästen för att sedan låta den be om få komma in i flocken och bli din vän.

kolla in denna hemsida Monty Roberts

Ja, jag var i Flyinge och såg Monty Roberts.. det var en kväll jag aldrig kommer att glömma, mycket show med en helt underbar gammal man som verkligen lyssnar till hästarna och får dem dit han vill utan några som helst trauman.. fantastiskt!

I Monty Roberts bok förklaras det väldigt bra, både i bild och text. Fick den boken i födelsedags present häromdan, och den rekomenderas varmt :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 906
Senast: LaMagia
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 897
Senast: Fazeem
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar