John Moores bok?

kirin

Trådstartare
Någon som vet ifall den går att beställa i Sverige eller om det bara går genom hans hemsida.
Undrar också lite över vad som skiljer hans hästhantering från ex Monty Roberts, Klaus Hempfling eller Pat Parelli?
 
Sv: John Moores bok?

Jag kan inte prata för Monty eller Klaus men gämfört med Pat är de lika men anorlunda.:D

Jaohn är jätta duktig. De har ungefär samma resultat men olika sätt att komma fram. Jag tycker om Pat's sätt för det är inte lika fort. Jag alltid känner att John har bara lite tid så han måsta gör si och så mycket i en kort period. Genom Pat så har vi samma info (om inte mycket mer) på en takt som är skapat efter oss.

Jag har Johns bok och tycker det är jätte intressant. Det ska du köpa, man kan inte får förmycket info. Om du skicka han en email så kan han berätta var det säljes om ingen annan svara dig.

Även att jag är hård fast i Parelli så åker jag till john när han finns. Man alltid lära nåt nytt och han är en av de får som respektera att man tränna med nån annan och man får använder de taktikerna när du rider för honom om det gör så att du är mer bekvämt.
 
Sv: John Moores bok?

Tack för svaret! :D
Undrar dessutom om det fungerar det att "blanda" de olika träningsmetoderna? Eller bygger de på Helt olika koncept?
Repgrimman, är det parellis påfund enbart, eller används det av andra nh-människor också?
 
Sv: John Moores bok?

En repgrimma har funnits säkert i över hundra år. Vet inte vem har taget det från graven. Men nästan alla NH:er använder av det. Finns olika typer (tjockt, tunn, hård, mjuk) att hitta på med.

Jag själv har läst lite på de andra (inte så mycket på Klaus) ,men för mig det är Parelli. Det är som historier Det finns orginalt som började sen är det hundra olika sätt att berätta det men alla har samma slutning. Parelli alltid säger det är inte bara hans sätt, men han bara dela med oss vad han har lärt. Vi lära oss av alla läromästare sen gör vi var egen race. Som alla andra har gjort under tiden men vi alla vill har samma slut.

Jag väljer Parelli över John för hans föklaring, sätt och alla info man får genom resan och jag aldrig behöver lämna min gård om jag inte vill. Finns ingen annan som har hans hemstudy matrial. På andra sidan lära jag andra saker som kanske inte de andra har från John. Jag följer Pat för det passar mig och mina hästar. Även när jag "blanda" Vi är på raka linje. Jag vet vad jag kan och inte kan göra. Om jag inte kan så lära jag det nånannanstans. Sen återkommer jag till Pat. Det ärabsolut inte fel att prova allihopa sen bygga egen komunication med hästen. Detta är var egen suntförnuft kommer in. Jag har inte taget up de andra för de känns inte rätt för mig.
 
Sv: John Moores bok?

John kommer till oss i oktober kan då köpa hans bok till dig om du vill? Jaghar ju gått två clinicar med häst å varit å tittat på en med John och tycker han är toppen han är min Guru trevlig vet vad han pratar om inte hikligt dyr. Pat å de andra tar verkligen betalt TYVÄR kan jag säga Tycker om Pats sätt å metod den är som Johns fast lite mildare men samtidigt så är de ju upp till var å en vad man gör med informationen man får på en clinic där allt går snabbt för att hinna med så mycket som möjligt :D men sedan behöver man inte stressa. John har hjälpt mig att komma långt och jag är glad att kunna ha honom att tillgå nån gång per år :D

Rep grimman är som sagt upppfunnen för länge länge sedan å de föesta använder den Pat har ju kommit på sin "piska" har sitt koncept där men ja de fungerar utan ochså så :cool:
 
Sv: John Moores bok?

Om inte jag minns helt galet berättade John (har varit på läger hos honom) att han och Pat är gamla vänner. Dom använder liknande sätt men med lite individuell prägel. Handlar väl lite om olika pedagogik. Sen har ju Pat skrivit en massa vilket inte John har.

Har inte så stor erfarenhet av Pat annat än att jag läst om "Lekarna" men dom kan kännas igen hos John.

Jag gillade verkligen John - en kanon hästmänniska! Men kunde inte delta isommar som jag velat...
 
Sv: John Moores bok?

Kul med en till som har god erfarenhet avhonom,jag tror som du att de är vännner men Pat har som du säger skrivet mer och utvecklat en större verksamhet och är ju tyvär jätte dyr.

Jag är stor fans av John jag har ifråg asatt honom och fått vettiga svar och just att de är så olika folk å hästar vid clinicarna å man får se hur hästar å människor förändars (en del människor) :D
 
Sv: John Moores bok?

skjootan skrev:
Jag är stor fans av John jag har ifråg asatt honom och fått vettiga svar och just att de är så olika folk å hästar vid clinicarna å man får se hur hästar å människor förändars (en del människor) :D

Ja, men det är ju svårt att förneka metoden när den funkar! :rofl:
 
Sv: John Moores bok?

:bow: :bow: helt rätt men vissa fungerar de inte för de går på clinic å så fortsätter de på samma sätt som förut endå :crazy:
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 323
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp