Jobbigt med barn...?

Sv: Jobbigt med barn...?

Nej, hans pappa har sin egen livsstil och kommer alltid att ha det - och det betyder att han alltid kommer att vara borta mycket tyvärr.
Något jag accepterade när vi blev tillsammans, men som var dumt att skaffa barn ihop med.. Men gjort är ju liksom gjort.

Jag har Sebbes farmor & farfar, som ställer upp så fort dom har tid. Tyvärr jobbar båda massor, farfar med eget företag och farmor med autistiska ungdomar på skola och boende. Så hon jobbar många nätter osv, och har helt enkelt inte tid så ofta.
I perioder blir det en dag i veckan han är där, ibland en hel helg och i andra perioder år det flera veckor emellan pga jobbet och annat i livet.
Min egen familj finns över 60 mil bort.

Men när hon vägrar vagn, skumpa i bilen inte hjälper mot magontet.
Det enda som fungerar är att ha bäselen och gå i rask takt,
då blir det faktiskt jobbigt.

En bekant hade ett sådant barn men något som fungerade (förutom att bära) var att sätta sig i en fotölj med benen på en fotpall. Lägga barnet på mage på benen och sedan guppa upp och ner med benen.
Kanske något att testa när skavsåren gör som ondast?!:)

jag tycker inte att det är speciellt jobbigt att ha barn. Det är mest bara kul!:)Trots att det nu blev i dubbel mängd (tvilligar:love:) så har det fungerat över förväntan.
Däremot blir ens liv ändrat, ensamtiden begränsad och man har ett annat ansvar. Och den omställningen kan kosta på, speciellt om man inte förutsatt den i förväg.

Att bli mamma är för mig så fantastiskt givande att det på alla sätt uppväger förändringen i sitt liv när man går över från ren "ego-tid" till "jag måste ta ansvar för fler än mig själv-tid". Sedan är min sambo en fantastisk pappa som verkligen tar halva ansvaret ända från början (de är snart 4 år) och vi har bra support av släkt och dyl.

En bekant hade ett sådant barn men något som fungerade (förutom att bära) var att sätta sig i en fotölj med benen på en fotpall. Lägga barnet på mage på benen och sedan guppa upp och ner med benen.
Kanske något att testa när skavsåren gör som ondast?!:)

:D snällt!
Ska testa senare. :laugh:

Hela samhället framstället ju barn som något jätte jobbigt. Så hur (som vissa skrivit) folk som skaffar barn kan tro något annat tycker jag låter konstigt.

Jag har inga barn men ungefär hälften av mina arbetskamrater har små barn (och resten har stora) och jag har nog aldrig hört ett enda positivt ord om hela grejen att ha barn. Jag vet inte om det är för att man inte pratar om de positiva sakerna men de låter ju inge vidare iaf.

Sen har de alltid positiv ton och klagar aldrig över sina barn men de kommer ju ständigt upp när man pratar om livet.

Och alla program på TV som har med barn att göra handlar ju om jobbiga barn vilket avskräcker ännu mer.

Så det är lite konstigt att de klagas på att det föds för få barn när media verkar göra allt i sin makt för att det ska födas så få barn som möjligt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar