Jobbet inom trav

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Linda
  • Startdatum Startdatum
L

Linda

Hej :)
tänkte fråga er, om här finns några som jobbar hos professionella travtränare.
hur är det med semester och jobb med helgerna egentligen. För det är väl lag på att man ska vara ledig 1 eller 2 helger i månaden. Har nt fattat det där redigt:P
Vore jättebra med svar:D

Sv: Jobbet inom trav

Hej. jag jobbar inte längre hos någon tränare men har gjort. då jobbade jag varannan helg och bara en dag antingen lördagen eller söndagen. semester hade jag fast obetald, vet inte hur det är om man jobbat under längre tid än vad jag gjorde, fick ju sluta pga att många hästar försvann ur hans träning :( lycka till med jobb.... :)

Hej, har oxxå jobbat hos proffstränare tidigare, då jobbade jag hel helg sen jobbade jag halv helg helgen efter och sen hade jag en ledig helg innan jag började om med hel helg ingen. Jag hade 3 veckor obetald semester. Om ditt jobb finns med på avtal ska du ha semester (vet ej hur många veckor) men om du jobbar där utan papper kan du nog inte påverka så mycket mer annat än om du pratar med din chef.
Ha de bra!!!

hej,
hade inga skrivna papper på det stället jag jobbade på men såhär gjorde vi då:

Jobbade var tredje helg & hade 2-3 skötares hästar. semster hade jag som vanligt folk, 3-5 veckor.

Jag gör.

Det finns ju ett avtal, som dock inte alltid följs.
Men prata med Kommunal så skickar de säkert gärna ett avtal.
Själv har jag avtalsenlig lön och semester.

där jag jobbat och nu bara jobbar extra obbar man dagar i veckan och har betald semester

vi jobbar heldagar måndag till fredag och halvdag lördag.. lediga söndagar (om man inte har foderhelg då jobbar man både lördag och söndag och så är man ledig både lördag och söndag helgen efter).. foderhelgerna brukar va ungefär var 8:e vecka
betald semester

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 262
Senast: malumbub
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 072
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka