Jobba Utomlands!

D

Decembre

Hejsan!
Min tanke är att till hösten åka utomlands och jobba (England/Irland)
Jag har nu fått ett erbjudande från ett hoppstall i England som låter bra.
Nu skulle jag gärna vilja höra av er som varit utomlands tidigare, vad ska man fråga efter? Boende, arbetstider, bilder från stället, arbetskramater?
Referens från någon som jobbar där/ har jobbat där?
Då det ofta låter bra i ett mail men verkligheten kan ju vara helt annorlunda.
Jag har sökt i gamla trådar men tyckte att det är dax för en lite nyare.

Mvh Decembre

Sv: Jobba Utomlands!

Hej!
Vad kul med jobberbjudande utomlands:laugh:

Jag vet allt som kan gå fel, tro mig jag har gått i fällan;) Men jag vill inte verka avskräckande utan vet istället vad som ÄR viktigt att kolla upp:) Men jag har också varit utomlands där allt funkat:)

Du ska kolla upp allt, allt, allt!
Definitivt prata med dem som jobbat där innan! Få bilder på vart du ska bo, få reda på sina exakta arbetsuppgifter, lönen, arbetstiderna (och ha detta skriftligt!) och sen kolla upp allt med försäkringar etc,
När är du ledig? Kan du ta dig nånstans från gården? (egen bil? eller finns det buss/tåg?) Hur verkar människorna? personkemin är viktig!
Fråga dem om precis allting så blir det mindre chock sen beror det ju även på vad för förväntningar du har!

Sv: Jobba Utomlands!

Hej!
Tack för ditt svar, det var jätte bra tips. Man har ju hört en del som inte har haft det så bra när det varit utomlands och vill ju därför vara väldigt noggran med at kolla upp vad det är för ett ställe man hamnar på!

Liknande trådar

Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 926
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama