Jobb med säker inkomst eller göra det jag tror att jag drömmer om ?

Sv: Jobb med säker inkomst eller göra det jag tror att jag drömmer om ?

AHHH jag blir knäpp på mig själv. Jag bara velar hit och dit med hur jag ska göra. Är det verkligen värt att satsa på att läsa till djursjukvårdare? Är det verkligen det jag vill? Eller vill jag har ett "vanligt" arbete och ha råd att ha mina egna hästar hemma? Men vad vill jag ha för vanligt arbete då...?

Om jag kommer in, hur ska jag då lösa boendet med sambon? Han har fast jobb i en stad 6 mil från där vi bor nu. Vem ska ha hand om katterna, hunden och stoet med föl? Jag blir tokig!!

Kan inte nån annan bestämma....:confused:

Djursjukvårdare är väl ett "vanligt" arbete? Det är ett yrke som vilket annat som helst. Varför skulle du inte kunna ha hästar hemma? Jag förstår inte en del av dina frågeställningar faktiskt. :confused:

Hur du ska lösa det praktiskt under studietiden, de frågorna förstår jag däremot. :) Men studentlägenheterna är många, billiga och djur är tillåtna så de flesta har ju både en och två hundar samt katter med sig. Många som går utbildningen veckopendlar. Min årskurs var första och enda någonsin som inte hade en enda student som hade barn så de är ju vana vid schemaanpassning med tanke på att många åker hem till familj. Men visst är det lite bökigt. Praktikperioderna får man ju tex bara delvis själv bestämma var man vill vara.

Om du verkligen VILL blir djursjuvårdare, ja det är det bara du som kan svara på. ;) Att göra praktiken på en klinik kan ge dig många svar angående just det så varför inte börja där? :)

Kan förstå att du blir lite förvirrad av mina frågeställningar. Vad jag menar med "vanligt" arbete är ett jobb som inte är djurrelaterat över huvud taget. Och att ha hästarna enbart som hobby.
Ur ekonomisk synvinkel menar jag att djursjukvårdare inte har nån lön att hurra över eller hur?
Med tanke på att jag redan har några års studieskulder så blir det mycket pengar som ska betalas tillbaks om jag lånar i 2 år till. Har jag råd att betala tillbaks med lönen jag får när jag börjar arbeta?
Och kommer jag ha råd med egen häst?
Förstår du nu hur jag tänker?

Otroligt skönt att höra från någon som gått utb. så att man får veta lite mer om hur det är. Om andra har klarat av att veckopendla så varför skulle inte jag klara av det. Så bra att höra :)
Är mycket tacksam för dina svar!

Tror att jag gör som så att jag börjar med att läsa upp betygen. Jobbar samtidigt och börjar redan nu söka plats på klinik till hösten i stället så att jag verkligen får göra praktiken på klinik.
Har ringt runt till klinikerna i närheten men ingen som har möjlighet att ta emot i dagsläget, tyvärr.

/Q

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 526
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar