Q
Quadrophenia
Har i alla år haft en dröm om att bli djursjukvårdare men av olika anledningar inte tagit tag i det.
Vid jul slutar jag mitt nuvarande jobb (av anledning jag ej vill gå in på) inom hotell/resturangbranschen.
Min tanke var att skaffa ett jobb med fasta arbetstider, fri på helger och en hyfsad inkomst. Jobbet är ej fast till en början men kommer antagligen att bli det.
Sambon har jobb i den staden (ca 6 mil från där vi bor nu) och tanken var att jag skulle jobba i samma stad (min gamla hemstad nära familj och sånt där) och så småningom köpa oss en egen gård i där, skaffa barn osv. (är 28 så det börjar bli dags...)
Men nu har jag fått chansen att ta ett hästjobb i närheten av där vi bor nu. Inte jättemycket i lön men lite grann, kan dryga ut detta med att jobba nätter i hemtjänsten (har jobbat där tidigare.
I och med jobbet skaffar jag mig praktiken till djursjukvårdarutbildningen.
Har jag råd? Kommer jag hinna med min sambo? Kommer jag hinna jobba extra?
Jobbet innebär många tävlingar på helgerna. 3-,4- och 5 dagarsmeeting.
Usch vad velig jag blev, kan jag få ihop mitt nuvarande liv med hästjobbet?
Någon som har några kloka råd att ge mig?
Kram en villrådig Q
Vid jul slutar jag mitt nuvarande jobb (av anledning jag ej vill gå in på) inom hotell/resturangbranschen.
Min tanke var att skaffa ett jobb med fasta arbetstider, fri på helger och en hyfsad inkomst. Jobbet är ej fast till en början men kommer antagligen att bli det.
Sambon har jobb i den staden (ca 6 mil från där vi bor nu) och tanken var att jag skulle jobba i samma stad (min gamla hemstad nära familj och sånt där) och så småningom köpa oss en egen gård i där, skaffa barn osv. (är 28 så det börjar bli dags...)
Men nu har jag fått chansen att ta ett hästjobb i närheten av där vi bor nu. Inte jättemycket i lön men lite grann, kan dryga ut detta med att jobba nätter i hemtjänsten (har jobbat där tidigare.
I och med jobbet skaffar jag mig praktiken till djursjukvårdarutbildningen.
Har jag råd? Kommer jag hinna med min sambo? Kommer jag hinna jobba extra?
Jobbet innebär många tävlingar på helgerna. 3-,4- och 5 dagarsmeeting.
Usch vad velig jag blev, kan jag få ihop mitt nuvarande liv med hästjobbet?
Någon som har några kloka råd att ge mig?
Kram en villrådig Q