Jippiii! *anonymt nick*

Sv: Jippiii! *anonymt nick*

Hmmm.... nu är jag orolig. Och lite "tom" mentalt faktiskt.

Är på jobbet och fick precis lite ont i magen efter fikat. Á la bajsnödig. ;) Så jag gick på toa och då upptäcker jag att jag blöder. :crazy: Känns lite smått som mensvärk just nu. Och jag stoppade toapapper i trosorna eftersom jag inte har någon binda här. Ska ha möte snart och sen ska jag hem på lunchen.

Jag som ska på inskrivning i em. :( Ringde BM, men det var svarare nu. Å andra sidan inser jag ju att de inget kan göra. Antingen så är det missfall eller så är det bara en blödning "i alla fall". Det är ju så tidigt ännu (vecka 7)....

Känns som sagt lite tomt... vet ju att missfall är vanligt och har också känt mig hyfsat förberedd på att det ju KAN bli så. Just nu känns det mest lite konstigt, smått oroligt och ledsamt.

Jag har det lugnt på jobbet så om jag känner mig risig fysiskt eller psykiskt här vid lunch så tar jag ledigt i em. Sannolikast går jag i så fall hem och gråter en skätt och umgås med familjen istället.

Jag har haft småblödningar i början av mina tre senaste graviditeter, utan att något har hänt. I den här graviditeten fyllde jag några trosskydd med blod, så det var ju inte enbart enstaka droppar.
Det kan bara ett blodkärl som brustit bara.

Håller tummen att det går bra för dig!

Grattis och hoppas att allt går bra!
sen kan det vara bra att läsa hela tråden innan man svarar.

Jag hoppas att det bara är ett blodkärl som brustit. Kramar Petra

Senast ändrad:

:(
Tack för deltagande.
Men jag räknar faktiskt med missfall nu. Det blöder som vid mensens första dag och jag pratade precis med BM. Hon sa att det är lika bra att vi ställer in vårt möte och att det är ganska troligt att det är missfall när det känns som mens. Hon var mycket deltagande.

Hon sa åt mig att avvakta lite och se. Om blödningen fortsätter och är "som mens" så är det sannolikt missfall. Om jag får ont eller känner oro ska jag kontakta gynmottagningen. Om jag funderar på om det verkligen VAR missfall så kontaktar jag också dem så får de göra vaginalt ultraljud och kolla upp.

Det knepiga är att jag faktiskt för 2-3 dagar sen tänkte "jag undrar om jag fortfarande ÄR gravid?" - något, jag vet inte vad, gav mig känslan av att det "stannat upp" liksom.

Trist, men det känns ändå okej. Jag kommer säkert gråta en skvätt ikväll över detta. Men samtidigt så hade det varit MYCKET MYCKET jobbigare om detta hänt vid förra graviditeten (den första). Nu känns det lite sorgligt, men den största anledningen till missfall är ju faktiskt att något är fel på fostret. Så; hellre att det går såhär nu än att upptäcka det felet längre fram....

Vi får avvakta lite och sen "på't igen" bara. Jag har ju haft förmånen att bli gravid snabbt (förra gången efter 3 månader, denna gång efter 2) så vi får ta nya tag helt enkelt.

Hur mycket blöder du, som vid mensens första dag är olika från person till person?

Har du ont ?

Väldigt tråkigt om det nu skulle vara ett missfall, men det är ju kroppens eget sätt att stöta bort något som inte är livsdugligt.

kramar

Det är tråkigt i alla fall när det händer, även om man logiskt kan hitta förklaringar..:cry:

Hoppas ni snart lyckas i era försök i alla fall!

*Kram*

Hur mycket blöder du, som vid mensens första dag är olika från person till person?

Har du ont ?

Väldigt tråkigt om det nu skulle vara ett missfall, men det är ju kroppens eget sätt att stöta bort något som inte är livsdugligt.

kramar

"Mensens första dag" är en ganska rejäl blödning för mig. Alltså ljust/klart blod i mer "rinnande" konsistens. Inte bara några små droppar.

Jag hade lite som mensont igår. Jag har dock aldrig JÄTTEont vid mens så.

Imorse blödde jag också med klart/ljust blod, men inte några supermängder; såg mindre ut än igår.

Jag får helt enkelt avvakta. Om det går över redan idag så lär jag ringa gyn i nästa vecka - då vill jag absolut ha en koll och se om jag är gravid fortf eller ej. Men; för att slippa ha förhoppningar så räknar jag med missfall.

Ja, det är trist. Men jag måste säga att det känns faktiskt inte alls så jobbigt. Vi pratade en del om det igår kväll (och jag kramade lite extra på min lilla pojk), men det känns helt okej faktiskt. Trist, men inte som något jättetrauma. Jag resonerar som du: är det missfall så var det något fel på det.

Inte för att ge dig några som helst förhoppningar nu, men jag var ungefär i samma situation som dig i början.

Hade inte ont när jag blödde, men det kändes lite obehagligt i magen så att säga ..

Första blödningen var hyffsad till mängd, sedan följde flera blödningar ända upp tom v.13 som var mindre till mängd.

Men det visar sig för dig, gör ett Vul och kontrollera så kan du fokusera sedan på svaret för det är alltid skönt att veta helt säkert.

Stor kram!

Då jag fick missfall i v 6 började det med blödning sådär dagen innan inskrivning. Då sa det att det kan vara "ett missfall på g"
Jaha tänkte jag... "på g?" inte pågående då..:confused:

Nä, när du får missfall så märker du det.

Blödde väl som vid mens 2-3 dagar, bara blod. Sedan var det uppehåll en dag och jag han tänka att kanske ändå... Men, så kom det. Det var inte rent blod sådär tunt utan klumpar!! Eftersom det var så tidigt ser man ju inget annat, men tydliga klumpar var det. Så nu vet jag vad de menade med "när du får missfall så vet du.."

Men jag vet inte om det blir så för alla förståss..?

...undrar ju lite hur det har gått, hoppas ju någonstans att allt gått bra*orolig smiley*?

Tack för omtanken!
Nja, det har blödit i 6 dagar i typ mensmängd. Inga stora "klumpar" eller dylikt (någon enstaka har jag sett), men jag är helt övertygad om att jag inte är gravid längre. Det känns verkligen inte så; och jag är rätt övertygad om att känslan är riktig.

Men, men... jag och sambon har börjat på ny kula! Vill bli gravid så fort som möjligt igen! Så; vi försöker igen och hoppas på bättre tur denna gång. :D

*håller fingrarna korsade bakom ryggen*
*tar i trä*

Verkar kanske, kanske vara på gång igen nu. Vi har använt ägglossningsstickor denna månad och varit flitiga med "verkstaden". :angel: Idag är min förväntade mensdag, men inget blod ännu.....
Imorgon bitti ska jag göra graviditetstest tänkte jag.

Är helspänd och hoppas på det bästa!!
*försiktigt hoppfull* :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V