Ja nu förstår jag, men du skrev ju " läs sista meningen av det citerade, " och så citerade du mig, så du får faktiskt ursäkta att jag fattade rätt.
Av det du citerade givetvis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja nu förstår jag, men du skrev ju " läs sista meningen av det citerade, " och så citerade du mig, så du får faktiskt ursäkta att jag fattade rätt.
Ja det framkom ju helt klart i dit andra inlägg, lyste dock med sin frånvaro i det förstaAv det du citerade givetvis.
Vi ska ha samma villkor vid antagande till skolor, tillsättande av tjänster och förtroendeuppdrag
Det är jämlikhet.
Vi ska varken diskriminera positivt eller negativt vid ovanstående tillsättningar.
Vi bör ändra regelverket vad det gäller förvärvade pensionspoäng och låta dessa, liksom alla andra tillgångar räknas med vid ev skilsmässor eller separationer.
Sedan ser jag inte hur man demokratiskt kan föreskriva folket vilka de ska välja att leda dem eller aktieägare att välja styrelser. Där anser jag att de röstberättiga ska välja och bara de röstberättigade eller deras representanter..
Då ställer man ju frågan: -Varför väljer en arbetsgivare en man före en kvinna med samma meriter?Då är ju frågan hur man kommer ifrån att män väljer män framför kvinnor trots samma meriter. För det måste ju ändras om ingen ska diskrimineras.
Förlåt att jag överskattade din förmåga till logiskt tänkande, jag ska försöka undvika göra om det. Jag trodde det var uppenbart att jag hänvisar till mitt inlägg när det gäller något jag skrivit och inte till ditt.Ja det framkom ju helt klart i dit andra inlägg, lyste dock med sin frånvaro i det första
Nu börjar det bli rörigt, nu kommer jag inte ihåg vad du först pratade om, var det kvalitetstid ?Förlåt att jag överskattade din förmåga till logiskt tänkande, jag ska försöka undvika göra om det. Jag trodde det var uppenbart att jag hänvisar till mitt inlägg när det gäller något jag skrivit och inte till ditt.
För som du märker skriver jag exakt så som du beskrivit mig, en person med svårigheter , läsförståelse, iq och så vidare. Och kommer jag att fortsätta med eftersom du vill ha det så!Förlåt att jag överskattade din förmåga till logiskt tänkande, jag ska försöka undvika göra om det. Jag trodde det var uppenbart att jag hänvisar till mitt inlägg när det gäller något jag skrivit och inte till ditt.
Du skriver som du brukar, ingen större skillnad.För som du märker skriver jag exakt så som du beskrivit mig, en person med svårigheter , läsförståelse, iq och så vidare. Och kommer jag att fortsätta med eftersom du vill ha det så!
Ja jag har ju anpassat mig till din nivå rätt länge nuDu skriver som du brukar, ingen större skillnad.
Jag vill inte ha dig någonstans utan observerar hur du beter dig.
Ända sedan första gången vi debatterade? Du har alltid betet dig på det här viset, det handlar ju om alla inlägg du skriver inte bara till mig.Ja jag har ju anpassat mig till din nivå rätt länge nu
Haha. kan du inte bättreÄnda sedan första gången vi debatterade? Du har alltid betet dig på det här viset, det handlar ju om alla inlägg du skriver inte bara till mig.
Då ställer man ju frågan: -Varför väljer en arbetsgivare en man före en kvinna med samma meriter?
Då handlar det inte enbart om meriter, då lägger man in erfarenheter och värderingar. (hos arbetsgivaren naturligtvis)
När en arbetsgivare söker en person till en tung post så kräver han naturligtvis kompetens, men han ser även till andra saker så som motivation, risken för frånvaro osv.Ja precis, och hur kommer man till rätta med detta?
När en arbetsgivare söker en person till en tung post så kräver han naturligtvis kompetens, men han ser även till andra saker så som motivation, risken för frånvaro osv.
Jag tror inte det är riktigt lagligt men jag tror nog att de flesta arbetsgivare anser att risken är betydligt större för en 25 årig tjej att bli gravid än en 25 årig man. Vilket kan påverka hans val...
När en arbetsgivare söker en person till en tung post så kräver han naturligtvis kompetens, men han ser även till andra saker så som motivation, risken för frånvaro osv.
Jag tror inte det är riktigt lagligt men jag tror nog att de flesta arbetsgivare anser att risken är betydligt större för en 25 årig tjej att bli gravid än en 25 årig man. Vilket kan påverka hans val...För som representant för företaget måste han/hon först och främst se till företagets väl och ve, inte samhälle och rättvisa..
Men arbetsgivaren är inte dummare än att han/hon känner till verkligheten. Visserligen är uttaget högre bland höginkomsttagare men i alla fall...Och om arbetsgivaren vet att mannen tar ut hälften av föräldradagarna, så inser hen att risken för frånvaro är lika stor för honom. Alltså kan arbetsgivaren välja efter kompetens enbart.
Men arbetsgivaren är inte dummare än att han/hon känner till verkligheten. Visserligen är uttaget högre bland höginkomsttagare men i alla fall...
Sedan är det ju det där med nätverk. Den manlige sökande kanske är frimurare liksom chefen eller så jagar båda osv. Det är många faktorer som spelar in.
Men arbetsgivaren är inte dummare än att han/hon känner till verkligheten. Visserligen är uttaget högre bland höginkomsttagare men i alla fall...
Sedan är det ju det där med nätverk. Den manlige sökande kanske är frimurare liksom chefen eller så jagar båda osv. Det är många faktorer som spelar in.