Jämställdhet, feminism och maskulinism

Du @Ploki ska inte snacka om att trolla. Det enda du gjort på buke förutom dina patetiska inlägg i den här tråden är vidriga personangrepp i bonde-tråden. Att försöka förklara för en gråsten vad jämställdhet går ut på hade förmodligen gått ungefär tusen gånger bättre än att försöka förklara det för dig.

Och jag håller med @niphredil, jag hade hellre levt ensam för alla tider än tillbringat en minut med en man med dina fruktansvärda åsikter.

Det har diskuterats sida upp och sida ner om att en person alla kunna tycka vad den vill oavsett kön.
Du har skrivit att det finns problematiska könsroller. Men att hjärnorna är olika och vad jag förstått att det innebär att därför tycker kvinnor och män olika.
Att "tvinga på" dessa människor en massa feministisk smörja så att de känner sig tvungna att göra livsval de inte vill.
Tydligen då så vill ju kvinnan vara underställd mannen, tydligen vill då inte kvinnan kunna frigöra sig för det ligger inte i hennes natur.
Eller vad vill du ha sagt med olika hjärnor?

Att män och kvinnor gör olika livsval och det är inget konstigt med det. Bara för att du som kvinna väljer att jobba inom vård eller är hemma en tid med barnen så betyder inte det att du har mindre värde. Det är ett påhitt som feministerna försöker klistra på konservativa i bristen på egna argument.

:rofl:

Tro mig, vi är förmodligen MÅNGA som hellre skulle leva ensamma i en jävla stuga i skogen istället för att leva med en man som du. Det är 2015 nu, fler och fler kvinnor har insett att de förtjänar så jävla mycket mer än en partner som du. Tack gode gud för det :).

Ja eller till och med betala ett par miljoner för en etta i stor svensk stad.

Att män och kvinnor gör olika livsval och det är inget konstigt med det. Bara för att du som kvinna väljer att jobba inom vård eller är hemma en tid med barnen så betyder inte det att du har mindre värde. Det är ett påhitt som feministerna försöker klistra på konservativa i bristen på egna argument.

Jag kan tycka att samhället i sig rätt tydligt säger att man är mindre värd om man arbetar inom vården eller är hemma med barnen. Det syns ju på lönen. Eller är det feministerna som bestämt att vården ska vara ett låglöneyrke?

Allagör olika livsval. Det finns män som jobbar inom vården och är hemma med sina barn. Det finns kvinnor som inte ens tycker om barn.
Oavsett vad de än tycker eller vill, så är de lika mycket värda. De ska inte bli påtvingade en mall bara för vad de har mellan benen.

Det har diskuterats sida upp och sida ner om att en person ska kunna tycka vad den vill oavsett kön.
Du har skrivit att det finns problematiska könsroller. Men att hjärnorna är olika och vad jag förstått att det innebär att därför tycker kvinnor och män olika.
Att "tvinga på" dessa människor en massa feministisk smörja så att de känner sig tvungna att göra livsval de inte vill.
Tydligen då så vill ju kvinnan vara underställd mannen, tydligen vill då inte kvinnan kunna frigöra sig för det ligger inte i hennes natur.
Eller vad vill du ha sagt med olika hjärnor?

Jag tror du har missförstått det mesta jag skrivit och tolkat in för mycket mellan raderna. Känner inte igen mig i vad du skriver alls.

Nä men du får en usel lön. Du får en usel pension. Du kommer att ha slitit ut din kropp för denna usla lön.
Så ja.. Då visar man vad dessa kvinnor har för värde.

Nä men du får en usel lön. Du får en usel pension. Du kommer att ha slitit ut din kropp för denna usla lön.
Så ja.. Då visar man vad dessa kvinnor har för värde.

Det intressanta är att feministerna kämpar för att göra den ekonomiska situationen än sämre för de som är hemma med barn. Och intresset för att höja lönerna i kvinnodominerade sektorer är i bästa fall halvhjärtat.

Detta prat om kollektivt ansvar. Vi är individer som tar ansvar för vårt eget beteende. Andra får ta ansvar för sitt.

Min fru och mina barn behöver varken oroa sig för pengar eller kärlek. Det har de fullt av. Om andra män skulle agerat som mig så hade samhället, kvinnorna och barnen varit väldigt välmående. Fast jag kan inte få andra män att agera som mig och det är inte heller mitt ansvar.
Vad härligt att ni är nöjd med er konstellation.
Låt andra bestämma själva vilken typ av konstellation som fungerar bäst för dem.

Det intressanta är att feministerna kämpar för att göra den ekonomiska situationen än sämre för de som är hemma med barn. Och intresset för att höja lönerna i kvinnodominerade sektorer är i bästa fall halvhjärtat.

Poff, en halmgubbe till. Och en till.
Hur var det med de där rättigheterna som kvinnor har men män saknar? Du kan fortfarande inte redovisa dem? Kan det bero på att de inte finns?

Hur vill de göra det sämre för de som är hemma med barn?

Så i vad känner du igen dig?
Och är det fel på hjärnorna hos de män och kvinnor som inte följer normen?

Nej det är självklart inte fel på hjärnorna hos de män och kvinnor som inte följer normen. Mycket märkligt om du har tolkat det jag skrivit på det sättet.

Poff, en halmgubbe till. Och en till.
Hur var det med de där rättigheterna som kvinnor har men män saknar? Du kan fortfarande inte redovisa dem? Kan det bero på att de inte finns?

Kvinnor har vissa rättigheter till särskilda statsbidrag i ideella föreningar som män saknar. Enligt socialtjänstlagen så ska kvinnors behov vid övergrepp av närstående beaktas särskilt, vilket betyder att mäns behov i exakt samma situation inte ska beaktas lika mycket. Det var två, finns fler.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama