Jämställdhet, feminism och maskulinism

Jag visste inte att kvinnlig förskolepersonal kallar sig för mammor.

Barn kan skilja på vem som är vem väldigt tidigt. Men att ha tvåa pappor eller mammor kan GE identitetsproblem senare. Adopterade utlandsfödda barn riskerar ännu större risk.
Men varför tänka på barnens bästa? Mobbning i skolan? Det är ju en mänśklig rättighet att skaffa barn även om man inte kan själv.

Här verkar man anse att barnen ska träffa sina föräldrar mindre än andra vuxna. Ja kanske det är det bästa!
Träffa sina föräldrar mindre?
Du menar träffa sin mamma mindre och träffa sin pappa ungefär lika mycket som mamman?
Ja usch vad otäckt...

Jag visste inte att kvinnlig förskolepersonal kallar sig för mammor.

Barn kan skilja på vem som är vem väldigt tidigt. Men att ha tvåa pappor eller mammor kan GE identitetsproblem senare. Adopterade utlandsfödda barn riskerar ännu större risk.
Men varför tänka på barnens bästa? Mobbning i skolan? Det är ju en mänśklig rättighet att skaffa barn även om man inte kan själv.

Här verkar man anse att barnen ska träffa sina föräldrar mindre än andra vuxna. Ja kanske det är det bästa!
På vilket sätt kan det ge identitetsproblem? Finns det studier som stödjer detta?

Att skylla på att barnen riskerar att mobbas är bara riktigt lågt, snacka om att tackla problemet i fel ände.

Genotyp, hälsa, nutritionsstatus för att nämna några.

Om jag förstår dig rätt så menar du att t.ex att det är rimligt att säga att fysisk styrka inte har någonting med kön att göra, det språkbruket förvirrar bara tycker jag.

Absolut men diskussionen började väl i medfödda skillnader eller "biologiska skillnader".

Att vissa skillnader i fenotyp finns betyder inte att de är medfödda, "inprogrammerade" eller att det bör vara så.

Edit: Ser inte att diskussionen började i medfödda skillnader faktiskt.

Senast ändrad:
Inget resonemang som jag har fört.
Jag tolkade ditt svar till @skogaliten så. Tidigare har du envisats med diverse biologistiska perspektiv på genus. Men om det är nu är hjärnans plasticitet och genusets påverkan på hippocampus vi diskuterar, och inte medfödda biologiska skillnader mellan män och kvinnor, så har jag missförstått diskussionen och drar mig tillbaka i förundran.

Dagens skola är betydligt sämre om vi ska hålla oss till dokumenterade resultat, PISA etc.

Hahahaha. :rofl: Jag tror nog barn är förbannat mycket mer uppdaterade idag än vad de var för 20 år sen. Jag är inte lastgammal, och gick på mellanstadiet mellan åren 1999-2002. Då hade vi en hopplöst förlegad kartbok som fortfarande stoltserade med ett land vid namn Sovjetunionen och där Tyskland var delat i öst och och väst. Vi föddes för övrigt samma år som Berlinmuren föll, och var två år gamla när Sovjet blev Ryssland, de hade haft tid på sig att byta.

Jag är jävligt glad att mina barn kommer gå i skolan idag, och inte när jag gick i skolan. Men jag förstår att du inte tycker det. Du eftersträvar ju ett gammaldags samhälle där flickor sattes i skolköket efter sjätte klass och där läraren slog barnen i nacken med pekpinnen allt vad de orkade. För att inte tala om att studier efter folkskolan bara var till för de rika, och de få som hade tur att få ett stipendium om de inte hade råd. Framför allt, flickor och pojkar gick i skilda skolor. Tänk vilken lycka, att inte riskera att de ömtåliga pojkarna utsätts för hemsk inverkan från de syndiga flickorna...!

Alltså. Hade inte föräldrar och andra vuxna tutat i barn att två föräldrar av samma kön (eller att barnet har en annan hudfärg) är konstigt och fel så hade inte ungarna blivit mobbade för det, right?
Det är värderingar som vuxna för över till barn.

Jag är ju inte det minsta förvånad över att SD verkar ha en liten anhängare i TS... :meh: Varför inte köra utlänningsbiten också, när vi redan klagat på kvinnorna.

Jag har en nära vän sen barndomen som är adopterad från Indien. Det var aldrig någon som retade vederbörande, och det har heller aldrig varit några "problem" för den här personen med att "anpassa sig" till samhället/passa in eller vad nu SD-anhängarna tror. Vi växte upp i en bonnhåla där SD fortfarande har starkt stöd, inte ens här var det någon som såg på vederbörande som om hen skulle vara mindre svensk än alla andra. Bara för att TS/vissa med samma åsikter som TS får ge utlopp för sina unkna åsikter, så är det viktigt att poängtera att inte hela Sverige tycker likadant.

Alltså. Hade inte föräldrar och andra vuxna tutat i barn att två föräldrar av samma kön (eller att barnet har en annan hudfärg) är konstigt och fel så hade inte ungarna blivit mobbade för det, right?
Det är värderingar som vuxna för över till barn.
Har du läst Lord of the flyes o Catcher in the rhye?

Barn kan vara outsägligt grymma mot varandra när civilisationens fernissa krakelerat.

@Kiwifrukt
Att anklaga den som ifrågasätter fokuset på feminism i dagens samhälle, för att vara rasist var det mest långsökta och pinsamma jag sett på länge.

Dina argument är uppenbarligen obefintliga.

Hahahaha. :rofl: Jag tror nog barn är förbannat mycket mer uppdaterade idag än vad de var för 20 år sen. Jag är inte lastgammal, och gick på mellanstadiet mellan åren 1999-2002. Då hade vi en hopplöst förlegad kartbok som fortfarande stoltserade med ett land vid namn Sovjetunionen och där Tyskland var delat i öst och och väst. Vi föddes för övrigt samma år som Berlinmuren föll, och var två år gamla när Sovjet blev Ryssland, de hade haft tid på sig att byta.

Jag är jävligt glad att mina barn kommer gå i skolan idag, och inte när jag gick i skolan. Men jag förstår att du inte tycker det. Du eftersträvar ju ett gammaldags samhälle där flickor sattes i skolköket efter sjätte klass och där läraren slog barnen i nacken med pekpinnen allt vad de orkade. För att inte tala om att studier efter folkskolan bara var till för de rika, och de få som hade tur att få ett stipendium om de inte hade råd. Framför allt, flickor och pojkar gick i skilda skolor. Tänk vilken lycka, att inte riskera att de ömtåliga pojkarna utsätts för hemsk inverkan från de syndiga flickorna...!

Ska jag behöva länka till PISA? Sverige har gått från bland den bästa skolan i världen till dagens haveri.

@Kiwifrukt
Att anklaga den som ifrågasätter fokuset på feminism i dagens samhälle, för att vara rasist var det mest långsökta och pinsamma jag sett på länge.

Dina argument är uppenbarligen obefintliga.

För dina argument är ju så vältaliga? Det har ju klagats en hel del även på personer av utländsk bakgrund. Och senast igår tyckte du att Sverige skulle ta efter Danmarks främlingsfientliga utrikespolitik. Det är du som inte vet en suck om vad du pratar om. När du inte kunde anklaga folk för att vara fula fick du ta till andra knep.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25