Han menar att han inte har ont, att det nog blir bättre om ett par dagar, han behöver bara vila lite, och "jag vill inte prata om det just nu"... Han vet nog vart det är på väg och säger ändå att vi ska ta bort honom innan vi skaffar ny valp för det vore inte rätt att ha honom kvar då. Så han börjar nog komma till insikt, men jag tror att han egentligen helst skulle vilja slippa ta beslutet, i hans värld vore det bästa att huliganen fick dö i ett galopp språng under det bästa han vet, jakten.
Men tyvärr så ser ju inte verkligheten ut så, våran förra vi tog bort var samma sak, men där gjorde vi många undersökningar och försökte med behandlingar innan jag satte ner foten och sa att det fick vara nog. Till och med veterinären tyckte att vi kunde låta honom leva lite till, han skulle nog inte må dåligt på ett par månader... I min värld så är det så att finns det bara en utgång så ska det ske innan djuret mår dåligt.
Ang valp så vill jag ha en till wachtel, jag hoppas lite på @AraSlei s Ladda... Men hittar vi ingen bra wachtel så står münster näst i kön, kompisarna får en hem valp snart och jag har blivit lovad att få komma och gosa!
Var får de hem valp ifrån?