Nu kan jag inte termonologin så stå ut med mig Får hunden verkligen mindre poäng på att den hittar älg än när den inte hittar älg men ändå "gör som den ska"? Och hur kommer det sig?Vad vill du veta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kan jag inte termonologin så stå ut med mig Får hunden verkligen mindre poäng på att den hittar älg än när den inte hittar älg men ändå "gör som den ska"? Och hur kommer det sig?Vad vill du veta?
Nu kan jag inte termonologin så stå ut med mig Får hunden verkligen mindre poäng på att den hittar älg än när den inte hittar älg men ändå "gör som den ska"? Och hur kommer det sig?
Aha, då förstår jag bättre. Lät helt annorlunda mot vad jag fick förklarat, men den personen hade lite annat att tänka på och kan även köra på "lilla gumman-attityd" och faktiskt krångla till saker på vägen för att man inte SKA förstå, när han sätter den sidan till.Punkt 3-11 i provet poängsätts ju baserat enbart på hundens arbete med älg, vilket innebär att om hunden inte finner älg kan enbart punkt 1,2, 13 (ger max 25 poäng) poängsättas och de poängen ska normalt sett inte räcka för att få fler poäng på än om hunden finner älg, men i övrigt gör ett dåligt jobb.
Aha, då förstår jag bättre. Lät helt annorlunda mot vad jag fick förklarat, men den personen hade lite annat att tänka på och kan även köra på "lilla gumman-attityd" och faktiskt krångla till saker på vägen för att man inte SKA förstå, när han sätter den sidan till.
Jag är så jäkla tråkig att funktion går före stil, dvs inget i tweed Alla mina byxor är från fjällräven, eftersom jag tycker de håller bäst kvalitet, över bygger jag på understället med funktionsplagg. Stövlar eller kängor, jacka om det behövs, varsel om det behövs.Detta har kanske inte med just hundarna att göra, men visste inte var jag ville posta frågan...
Såå jaktfolk, hit med bilder på era bästa jaktoutfits!
Jag är så jäkla tråkig att funktion går före stil, dvs inget i tweed Alla mina byxor är från fjällräven, eftersom jag tycker de håller bäst kvalitet, över bygger jag på understället med funktionsplagg. Stövlar eller kängor, jacka om det behövs, varsel om det behövs.
Äh, bilden vill inte
Typ såhär
Mmm, men det blir tungt när det blir blött och det tar inte vind så braMeh, tweed är ju bara... så snyggt
Mmm, men det blir tungt när det blir blött och det tar inte vind så bra
Jag kör som ett par andra, fjällräven eller liknade som byxor. Underställ och sen lager på lager, så man lätt kan klä på sig om man ska sitta på pass eller ta av om man ska gå. Ska jag gå så blir det varselväst överst, har i princip aldrig keps utan har antingen headband eller mössa. Kängor av något slag på fötterna, krisar det så stövlar. Till kalla dagar på pass har jag Jörns vinterkängorDetta har kanske inte med just hundarna att göra, men visste inte var jag ville posta frågan...
Såå jaktfolk, hit med bilder på era bästa jaktoutfits!
Jag gillar det. Gulligt
Det är hans sons hund som tydligen går jäkligt bra på prov (och jakt). Det är ju kul att dom har en bra hund, och han har såklart rätt att skryta om det, han var nog inte beredd på att förklara sig när jag frågade mer ingående hur deras prov ser ut. I vissa sammanhang är han pedagogisk och har tålamod och sen kommer det sammanhang där han inte riktigt är beredd och då kan lilla-gumman attityden komma fram. Jag ser det som att "lilla-gumman" är hans automatiska jag, och det kan man ju tycka vad man vill om, men är han förberedd så försöker han iaf, och det ska han ha cred för. Man väljer inte alltid sina släktingarHaha, såna finns det gott om när det kommer till älghundar och deras prov
Det är hans sons hund som tydligen går jäkligt bra på prov (och jakt). Det är ju kul att dom har en bra hund, och han har såklart rätt att skryta om det, han var nog inte beredd på att förklara sig när jag frågade mer ingående hur deras prov ser ut.
-klipp-
Var i London och dregglade i Purdeys butik i helgen. Blir ju nästan sugen på att jaga fågel och skaffa labrador bara för att få klä mig sådär, jäklar va snygga grejer de hade! Man känner sig inte lika fashionabel när man drar på sig sitt goretex-ställ med dragsko i midjan och fodrade stövlar stora som Bigfoots... Gärna en oformlig varselväst på det
Vi hade faktiskt en i vårt förra jaktlag som satt och sov när han satt på vildsvinsåteln, men han var nybliven småbarnsfar så han fick väl passa på när det var lugn och roVad gör man när man jagar i en sån? Sover?
För nån som absolut inte kan något så måste du förklara vad en åtel är och vad man gör därVi hade faktiskt en i vårt förra jaktlag som satt och sov när han satt på vildsvinsåteln, men han var nybliven småbarnsfar så han fick väl passa på när det var lugn och ro
Men den ser inte så dum ut om man ska sitta still på en åtel när det är minusgrader, speciellt om inte vakkojan är isolerad
Man lägger ut foder (olika beroende på djur) som lockar till sig vilt, i närheten har man en plats där man kan skjuta ifrån, vanligtvis en liten koja så att inte viltet ser skytten.För nån som absolut inte kan något så måste du förklara vad en åtel är och vad man gör där
Men den såg riktigt go ut!