Jäkla skit

flugskit

Trådstartare
Aaaah, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Försäkringsbolaget backade ur så nu täcker inte försäkringen, så vi måste betala Felix alla
veterinärkostnader förutom obduktionen. :cry:
Totalt 15 000kr. Där rann ju vårt ekonomiska liv iväg......

Sv: Jäkla skit

Fy, vad jobbigt! Får man fråga vad som hände, och varför försäkringsbolaget beslöt att inte täcka behandlingar?

jag tycker nog ändå att ni ska kontakta en jurist och fråga. karenstiden ska väl ändå inte gälla akuta sjukdomsfall!

Jepps det gör den, Den täcker enbart olyckshändelser. Det står klart och tydligt i villkoren, vilket jag påpekade redan i första tråden.

Killen var, som sagt, i kontakt med Folks*m och dom sa att försäkringen skulle täcka.

Jag tyckte det var konstigt från början att de gick med på att betala. Kan det varit så att det blev missförstånd när ni pratade med Folksam?
Minns din sambo namnet på den han pratade med?

Det var konstigt, men jag stirrade mig blind på att det var sant. Hoppades, hoppades, hoppades.
Jag vet ingenting egentligen. Killen kan mycket väl ha missförstått allt, han säger att folksam sa att det räknades som en olycka...
Han ska iaf ringa till dom imorgon

Det var konstigt, men jag stirrade mig blind på att det var sant. Hoppades, hoppades, hoppades.
Jag vet ingenting egentligen. Killen kan mycket väl ha missförstått allt, han säger att folksam sa att det räknades som en olycka...
Han ska iaf ringa till dom imorgon

Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget och att dem betalar det. tycker ni har haft nog med lindande nu med att förlora er hund och hoppas att detta löser sig för er. satt och läste igenom tråden och beklagar verkligen

Killen har pratat med försäkringsbolaget nu och dom tänker inte betala.
Jag blir så sur. När han pratade med dom innan, då dom sa att dom skulle betala, sa dom "Men betala in försäkringen för ett år framöver, så går det som en olycka på försäkringen!".
Mamma betalade in pengar och nu säger försäkringen att dom sagt fel till oss innan.

Men jag antar att det inte är så mycket att göra.... Hunden är död och vi måste betala för hans vet.kostnader.

Då hade jag definitivt krävt tillbaka det ni betalade in till försäkringen, och det hade jag drivit ända tills jag fick prata med högste chefen, för de ljög.

Vad är det för veterinär? Djursjukhus? Annars kanske ni på nåt sätt kan skjuta upp fakturan/avbetalning....

//e

ett muntligt avtal är ju lika gällande som ett skriftligt, så om det gäller även försäkringar så borde ju deras ord gälla.
vet dock inte hur det funkar inom försäkringsvärlden men jag skulle iaf ringa till en jurist och fråga, det kostar nog inget mer än samtalstiden!
när det handlar om så mycket pengar kan jag mycket väl tänka mig att de skulle kunna försöka lura er (om det är så att muntligt avtal gäller).

för om tex en vara i en butik är felmärkt så måste butiksägaren sälja den för det priset som det står (om jag nu inte är ute å cyklar :p)

Jag måste be någon annan ringa i sånna fall. Killen är för snäll, han tar inte riktigt någon diskussion.
Det känns samtidigt som det inte går att styrka att dom har ljugit? Ord lär ju stå mot ord.

Det är ett djursjukhus. Fakturan ska vara 10 dgr efter faktureringsdatumet, vilket var 2 feb.

sen har man väl alltid rätt till 30 dagars "väntetid" innan man måste betala räkningen om man inte har godkänt deras tidsregel tidigare genom att ha betalat en räkning innan.

för om tex en vara i en butik är felmärkt så måste butiksägaren sälja den för det priset som det står (om jag nu inte är ute å cyklar :p)

Du är ute och cyklar när det gäller det här. Ett prismärke på en vara är ett sk utbud, då det inte är riktat till en speciell person och är därför inte bindande. Det kan inte dras några paralleller med det och flugskits situation.
F.ö. så är precis som du säger ett muntligt avtal bindande som ett skriftligt med desto svårare att bevisa.

Med tanke på att jag redan på sidan 1 elelr 2 i din förra trådciterade direkt från folksamsförsäkringsvillkor så borde det inte komma som en överaskning.

Men snälla du, dom har sagt till oss att dom skulle betala eftersom Felix sjukdom räknades som en olycka men nu har dom backat ur.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 149
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 847
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka